نماینده دفتر ولی فقیه در سپاه خراسان رضوی:

تعداد شهدای روحانیت در دفاع مقدس ۱۰ برابر سایر اقشار

حجت الاسلام برهان باقری یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهدای رمضان در جنایت تروریستی حرم مطهر رضوی افزود: روحانیت اگر سخن از دفاع از دین و جهاد می‌کند خود نیز مجاهد و اهل شهادت است.
کد خبر: ۹۴۲۵۰۰۸
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، حجت الاسلام برهان باقری یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهدای رمضان در جنایت تروریستی حرم مطهر رضوی افزود: روحانیت اگر سخن از دفاع از دین و جهاد می‌کند خود نیز مجاهد و اهل شهادت است.

 

وی با بیان این که پیامبر(ص) فرمود "بهترین مرگ، شهادت در راه خدا است" ادامه داد: شهیدان اصلانی و دارایی، انسانهایی باصداقت، مخلص و اهل صِدق، با خدا و با مردم بودند و هدف آنها از مجاهدت و تلاش خدمت به مردم بود و به دنبال این نبودند تا با این خدمات زمینه ارتقای دنیوی برای خود فراهم کنند.

 

نماینده دفتر ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: این شهیدان والامقام به فکر محرومیت زدایی و خدمت به مردم و از شیعیان راستین امام علی(ع) و مشتاقان ولایت بودند و همان گونه که امیرالمومنین(ع) به دست جریان تکفیری به شهادت رسید این تروریست هم به ابن مجلم اقتدا کرد و جنایت در حرم مطهر رضوی را رقم زد.

 

باقری افزود: شهید اصلانی و دارایی در حال خدمت به مردم و به دنبال تهیه بسته معیشتی برای محرومان بودند و توسط شقی ترین افرد در عصر خودمان به شهادت رسیدند.

 

وی اضافه کرد: شهید اصلانی جانباز و برادر ۲ شهید بود و آرزوی شهادت هم داشت. آرزوی ما هم شهادت است و سخت است که احساس کنیم مرگ ما در بستر باشد.

 

نماینده دفتر ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: از این تکفیری سوال کردم چرا این ۲ نفر را شهید کردی، گفت اینها به صحابه اهانت می‌کردند. پرسیدم آیا به گوش خود شنیده ای که این ۲ نفر اهانت کنند؟ گفت خیر و بر اساس سوء ظن اقدام کردم. خود او هم معترف بود که بدون هیچ دلیلی اقدام به قتل کرده است.

 

باقری افزود: شهیدان اصلانی و دارایی افراد خوشنامی در میان مردم بودند. انقلاب در مسیر خود تا رسیدن به دست امام زمان(عج) نیاز به خون مجاهدان دارد و شهیدان اصلانی و دارایی با شهادت خودشان جریان ساز شدند.

 

یک تروریست تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرده و آنان را به شدت مجروح کرد.

 

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفته بودند از فعالان جهادی و فرهنگی در مناطق حاشیه ای شهر مشهد بودند.

 

به دنبال این اقدام تروریستی حجت الاسلام محمد اصلانی که برادر ۲ شهید بود در همان لحظات اولیه به برادران شهیدش پیوست و حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبتهای ویژه بستری شدند که سرانجام حجت الاسلام دارایی نیز عصر پنجشنبه هفته قبل، بر اثر جراحات و صدمات وارده به لقای معبود شتافت، اما به گفته پزشکان معالج حال حجت الاسلام پاکدامن رضایت بخش است و به وضعیت به نسبت پایدار رسیده است.

 

آیین تشییع حجج اسلام اصلانی و دارایی هجدهم و نوزدهم فروردین با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان در مشهد برگزار شد و پیکرهای آنان در صحن جمهوری، در کنار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۷۳ به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار