خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی؛

جمهوری اسلامی؛ شاهکار بی نظیر انقلاب اسلامی

عسکری ارمندی؛ جمهوری اسلامی یک مکتب، تفکر و فرهنگ ناب است و قطعا در گام دوم انقلاب اسلامی با خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شاهد عظمت و اقتدار بیشتر نظام اسلامی در سطح جهانی خواهیم بود.
کد خبر: ۹۴۲۳۴۹۸
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ یادداشت محمد رضا عسکری ارمندی کارشناس مسائل سیاسی، با عنوان "جمهوری اسلامی شاهکار بی نظیر انقلاب اسلامی" را با هم مرور کنیم...

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خامنه ای(مدظله العالی)؛ انقلاب اسلامی ایران موجب ولادت مولود پربرکتی به نام جمهوری اسلامی شد.

رای ملت ایران به انتخاب نظام سیاسی با ماهیت جمهوری اسلامی یکی از بی نظیرترین اتفاقات در طول انقلاب و حتی چند قرن اخیر است.

اینکه مدتی پس از پیروزی انقلاب، مردمی که تا قبل از آن هیچگونه مشارکتی در تعیین حق سرنوشت سیاسی کشور خود نداشتند به یکباره پس از انقلاب برای انتخاب نوع و شکل ماهیت نظام خود تصمیم گرفتند، این همان حلقه گمشده مبارزات مردمی از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی بود، ملت ایران با رهبری امام خمینی (ره)، در روزهای ۱۰ تا ۱۲ فروردین ۵۸ با رای آری مقبولیت و مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تایید کردند.

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رهبری حضرت امام خمینی (ره)، و پشتیبانی مردم از ابتدای انقلاب بر سه شعار اصلی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تاکید کردند و با گذشت بیش از چهار دهه این شعارها محکم تر و حتی با اقتدار بیشتری در قانون اساسی و سیاست های کلی نظام مورد توجه قرار می گیرند تا جایی که اکنون بمباران عین الاسد و پایگاه های رژیم کودک کش صهیونیستی در منطقه نشان دهنده اقتدار و عظمت در چاچوب استقلال ایران اسلامی است، صاحب اختیار شدن مردم برای تعیین حق سرنوشت خود، آزادی بیان، فکر و عقیده اصولی و منطقی و با احترام به ارزش های انقلاب اسلامی بدور از هرگونه توطئه و کینه توزی در چارچوب آزادی است و جمهوریت و اسلامیت نظام نیز با مردم سالاری دینی و حفظ ارزش های اسلامی کاملا در ساختار نظام تثبیت و نهادینه شده است.

اگر بخواهیم تحلیل درستی از جمهوری اسلامی داشته باشیم ابتدا باید ویژگی های ساختار نظام بین الملل در دهه ۷۰ را بررسی کنیم، ساختار پیچیده دو قطبی حاکم که اجازه خودنمایی هیچ پدیده نو و به خصوص حکومت های مذهبی را نمی داد و در این شرایط جمهوری اسلامی با رای ۹۸ درصدی مردم ایران از بطن انقلاب اسلامی متولد می شود، جمهوری اسلامی ساختار نظام بین الملل را با چالش جدی مواجه می کند زیرا حکومتی مبنی بر اسلام سیاسی شیعی بجز مدت کوتاه دوران امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب (علیه السلام)، وجود نداشته و نظام سکولار حاکم بر جهان دهه ۷۰_۸۰ نیز آن را نمی پذیرفت و به برخورد با انقلاب اسلامی پرداختند، اما تاریخ نشان داد که حتی دو ابرقدرت جهانی، حمله همه جانبه عراق، ترور، تحریم، جنگ سایبری و ... هم نمی تواند جمهوری اسلامی را متوقف کند و این انقلاب مردمی تا تحقق وعده الهی که تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی موعود(ارواحنافداه)، است، پایدار خواهد بود.

تولد جمهوری اسلامی ایران، یعنی تحقق عدالت و درس مقاومت برای همه ملت های مستضعف جهان، جمهوری اسلامی اعتماد به نفس لازم به جنبش های آزادی خواه در سراسر جهان را تزریق کرد، به گونه ای که رژیم کودک کش صهیونیستی در جنگ ظرف چند روز تسلیم حزب الله لبنان شد، یا انصارالله و حوثی هایی که با دست خالی و فقط با قرار گرفتن در محور مقاومت در مقابل جنگ ائتلاف آل سعود ایستاد تا جایی که امروز سعودی ها شکست خورده و با شکست در صدد پیدا کردن راهی برای خروج از باتلاق یمن هستند.

جمهوری اسلامی ایران یک مکتب، تفکر و فرهنگ ناب است و قطعا در گام دوم انقلاب اسلامی با خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شاهد عظمت و اقتدار نظام اسلامی در سطح جهانی خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار