خبرهای داغ:
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خبر داد:

خدمت رسانی ۱۴۵ دانشجوی جهادگر خراسان جنوبی در نوروز ۱۴۰۱ به مردم استان

موسوی زاهد گفت: ۱۴۵ دانشجوی جهادگر خراسان جنوبی در نوروز ۱۴۰۱ با شرکت در دوره "عهد خدمت جهادگران" به مردم استان خدمات جهادی ارائه می کنند.
کد خبر: ۹۴۲۱۶۰۷
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سید مصطفی موسوی زاهد مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری، از برگزاری دوره "عهد خدمت جهادگران" در ایام نوروز ۱۴۰۱ در استان خبر داد و گفت: این اردو از ۵ فروردین ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین در دهستان سیدال شهرستان نهبندان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در این اردو ۱۴۵ دانشجو از دانشگاه‌های آزاد، دانشگاه بیرجند، پیام نور، صنعتی، علوم پزشکی، فنی، تربیت معلم و فرهنگیان استان حضور دارند.

موسوی زاهد عنوان کرد: منطقه هدف این اردوی جهادی دهستان سیدال شهرستان نهبندان است.

مسئول بسیج دانشجویی استان گفت: در سنوات گذشته اردو‌های جهادی مناطق محروم استان به صورت پراکنده برگزار می‌شد، اما امسال برای اولین بار جهادگران در دوره عهد خدمت به صورت متمرکز و تجمیعی به مردم خراسان جنوبی خدمت می‌کنند.

وی بیان کرد: جهادگران در این مدت در دهستان سیدال در ۵ روستا خدمات فرهنگی و در ۱۰ روستا خدمات پزشکی ارائه می‌کنند.

موسوی زاهد افزود: عمده فعالیت جهادگران در دهستان سیدال در زمینه کانال کشی آب در سیدال، تجهیز خانه ورزش روستا، رنگ آمیزی مدرسه و تجهیز سرویس بهداشتی در روستا حسین آباد، احداث خانه محروم و سرویس بهداشتی در روستا محمودعلی و انجام مباحث آموزشی و درسی توسط دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

مسئول بسیج دانشجویی استان گفت: یکی از اقدامات مهم جهادگران در دهستان سیدال در نوروز ۱۴۰۱ خدمات پزشکی و دندان پزشکی برای مردم است که در این خصوص ۶۰۰ نفر شناسایی شدند که در مدت حضور جهادگران به صورت تجمیعی و متمرکز این خدمات به افراد ارائه خواهد شد.

موسوی زاهد به فعالیت‌های جهادی ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی ار ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری ۴۱ گروه جهادی دانشجویی در قالب ۶۳۰ جهادگر به مناطق مختلف استان اعزام شدند که در زمینه تهیه و توزیع لوازم التحریر، کمک‌های مومنانه، فعالیت در مراکز تست و شناسایی بیماری کرونا، توزیع پوشاک و رنگ آمیزی مدارس جمعا به تعداد ۹ هزار نفر در روز فعالیت جهادی داشتند.

وی به برگزاری پویش جهاد علمی توسط جهادگران دانشگاه فرهنگیان استان اشاره کرد و افزود: در راستای جهاد آموزشی هزار و ۸۰۰ دانش آموز با کمک ۱۸۰ دانشجو معلم تحت آموزش قرار گرفتند که در مجموع سه هزار و ۴۰۰ نفر روز فعالیت آموزشی جهادی در این طرح در استان انجام شد.

موسوی زاهد با بیان اینکه مطالبه گری دانشجویان در اردو‌های جهادی بیشتر می‌شود، گفت: به دنبال فعالیت‌های جهادی مطالباتی از مسئولین استان در راستای رفع برخی از مشکلات مناطق هدف انجام می شود؛ از جمله با اداره ورزش و جوانان استان در جهت تجهیز خانه ورزش روستا سیدال، دانشگاه علوم پزشکی به منظور پیگیری موضوعات بهداشتی و درمانی مردم و هلال احمر پیگیری هایی انجام شد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان افزود: اردو‌های راهیان نور دانشجویی امسال بعد از سه سال آغاز شد که بسیج دانشجویی استان امسال ۶ دستگاه اتوبوس برادر و ۹ اتوبوس خواهر را به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام کرد.

وی ادامه داد: از این آمار ۱۵۰ دانشجو برادر و ۳۰۰ دانشجو خواهر بودند که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از یادمان‌های کمیل، فکه، شلمچه، شهید باقری بازدید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار