خبرهای داغ:

گرامیداشت یاد و خاطره چهار سردار شهید استان سمنان/بصیرت شاخص ویژه

یادواره چهار سردار شهید استان سمنان در دوره توانمندسازی راویان دفاع مقدس استان سمنان برگزار و در این محفل بر بصیرت سرداران شهید تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۱۸۶۴۳
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹

به گزارش خبرنگار بسیج، سردار مسجدی در یادواره سرداران شهید شاطری، ابوحمزه، شعبانی و مهدوی نژاد استان سمنان در مرکز فرهنگی آموزشی شهید کلاهدوز شهمیرزاد با اشاره به اهمیت بصیرت و سخنان مقام معظم رهبری در این باب و ضرورت شناخت راه‌های بصیرت افزایی اظهار کرد: سرداران شهید ما بصیرت داشتند و فریب دشمن را نخوردند و فرق سرداران امام راحل با سرداران بی بصیرت دوران ائمه این است که بصیرت داشتند.
مسئول مرکز راویان سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه افزود: شهدای ما به موقع پای، ولی و امامان معصوم ایستادند و ولایت فقیه را استمرار حرکت انبیاء پذیرفتند و با بصیرت پای دین و ارزش‌ها ایستادند.
او یکی از ویژگی‌های مهم شهدا را بصیرت عنوان کرد و گفت: وقتی رزمندگان پای کار ایستادند خدا و ائمه هم آن‌ها را یاری کردند و شهدا به موقع پای امام خود با بصیرت ایستادند.
مسجدی با اشاره به اینکه ۴۲ کشور در مقابل ما ایستادند، خاطر نشان کرد: آیت الله جوادی آملی در بیانی فرمود که جنگ ما جنگ جهانی سوم بود چرا که همه کفر در مقابل همه اسلام ایستاد.
او با اشاره به خاطره‌ای از شهید محسن وزوایی گفت: شهید وزوایی در بازی دراز مجروح شدید شد و بعد فرمانده گردان حبیب شد و مأمور گردید قوی‌ترین توپخانه دشمن را نابود کنند و راه را در دسثت عباس گم می‌کنند و متوسل به حضرت فاطمه (س) و صاحب الزمان (عج) می‌کند و صدایی آمد که ما راه را بلدیم و هدایت به پشت تپه‌های علی گره زر می‌رسند و در عملیات بیت المقدس مورد اصابت خمپاره قرار می‌گیرد.
مسجدی تاکید کرد: امروز هجمه‌ها برعلیه ولایت بسیار سنگین شده و تکلیف ما سنگین و پای، ولی بایستیم و جهاد تبیین را جدی بگیریم و پای اهداف راهبردی تلاش کنیم و روایتگران خوبی برای شهدا و انقلاب اسلامی و، ولی فقیه باشیم.
حبیب شیرپور از یادگاران دفاع مقدس نیز در خصوص شهید مهدی مهدوی نژاد خاطراتی بیان کرد.
عباسعلی اکبریان از جانبازان و راویان دفاع مقدس در خصوص سردار شهید محمد شعبانی مطلبی بیان و افزود: منافقین و ضد انقلاب از گنبد کینه حاج محمد شعبانی را به دل گرفتند و این سردار در سراسر کشور جهاد تبیین را بعد از دفاع مقدس داشته و همسر و داماد ایشان هم شهید شدند.
او گفت: هر کجای کشور بحران بود حاج محمد شعبانی حضور داشت و مسئولیت‌های متعددی داشته و شش کتاب نوشته و محقق و پژوهشگر بود و بسیار دقت داشت و بی تکبر و خاکی و با اخلاص بود.
اکبریان با اشاره به اینکه منافقین از دوران کودکی زندگی و فعالیت‌های ایشان را بررسی کرده بودند، افزود: از قبل از انقلاب فعالیت انقلابی داشت و بعد از انقلاب در مسئولیت‌های مختلف سپاه در استان‌های مختلف فعالیت داشت.
معینیان از یادگاران دفاع مقدس، نیز در مورد سردار شهید غلامعلی ابوحمزه، مطالبی بیان کرد و گفت: از سال ۱۳۶۰ ایشان را می‌شناسم متولد گرمسار هستند و سه فرزند دارد و در دوران خدمت سربازی مصدوم می‌شود و عضو سپاه گرمسار شد و مربی عقیدتی سیاسی و مسئول بسیج گرمسار و جانشین و بعد فرمانده سپاه گرمسار شد.
او افزود: از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ در گرمسار بود و بعد شاهرود و سپاه سمنان و تهران و قزوین و نیروی مقاومت و کهکیلویه بویر کرمان و مرکزی همدان و کرمان فرمانده و مشاور رئیس سازمان بسیج شدند و سردار سلیمانی ارادت به اخلاص ایشان داشت.
تقی مرادی از فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز در این مراسم با بیان اینکه سردار ابوحمزه خستگی ناپذیر بود و شهید مهدوی نژاد تلاشگری بود که تا آخرین لحظات کار و تلاش را رها نکرد و شهید شعبانی هم در راستای تبیین و روشنگری و بیان واقعیت‌هایی که پوشیده شده بود برای مردم تلاش می‌کرد، به شهید حسن شاطری اشاره کرد و گفت: شهید در دوران دفاع مقدس در مهندسی بود و بعد هم در قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) مشغول و در سمنان هر گاه می‌آمد، ارتباط در هیأت رزمندگان اسلام داشتیم.
او افزود: ما توسط ایشان به لبنان دعوت شدیم تا کار‌ها و خدمات ایشان را ببینیم و واقعاً کار کرده بود و ما تمام مناطق شیعه نشین و جنوب لبنان را بازدید کردیم و به چشم مدیریت جهادی را دیدیم که یک نفر یک تنه جدای از بحث سازندگی مبلغ اسلام باشد و مردم وقتی ایشان را می‌دیدند استقبال و از خوبی‌های او برای ما مردم بیان می‌کردند.
مرادی خاطر نشان کرد: فقط برای این شهید کار مهم بود و بیان می‌کردند ما از فعالیت‌های ایشان با اینکه در سه شیفت کار انجام می‌شد خسته می‌شدیم.
او تصریح کرد: شهید شاطری با مشورت‌هایی که با سیدحسن نصرالله انجام داده بود برای مسیحیان و سنی‌ها و بعد شیعیان جنوب لبنان فعالیت‌های راه و مدرسه و حوزه علمیه و حتی پارک سازی در مرز لبنان و اسرائیل انجام داده که کم نظیر است.
مرادی تصریح کرد: تمام این تلاش‌ها توسط ایشان و با کمک خود لبنان انجام شده و با دقت و استاندارد انجام می‌شد و کارخانه آسفالتی ایجاد کرده بود و بودجه پروژه‌ها را تامین و با بسیج کردن خود لبنانی‌ها انجام می‌داد.
او با اشاره به جهاد تبیین گفت: امروز باید تبیین کنیم که اگر یک مدیر جهادی و متخصص و لایق با وجود مدیران نالایق گذشته، اگر این مدیر جهادی در بیرون کشور هم باشد اثرگذار و منشأ خیر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار