فرمانده سپاه کربلا:

رشد کشور در گروه بهره گیری از علم آینده پژوهی است / سیاست زدگی برخی نمایندگان موجب عقب ماندگی مازندران شد

ساری- سردار مسلمی با بیان اینکه سند راهبرد پیشرفت ۵ ساله استان با استفاده از علم آینده پژوهی تدوین شده است، خاطرنشان کرد: امروزه اگر از علم بهره گرفتیم پرچم اسلام، ارزش‌ها و اخلاق در دنیا به اهتزاز در میاید.
کد خبر: ۹۴۱۸۰۶۸
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷

خبر

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، دومین اجلاسیه سراسری مجمع بسیج استان مازندران، پیش از ظهر امروز یکشنبه ۸ اسفند  با حضور آیت الله لائینی نماینده، ولی فقیه در استان مازندران ، سردار مسلمی  فرمانده سپاه کربلا ، سردار کفیل مسئول مرکز هماهنگی و راهبردی سازمان بسیج کشور، سلگی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران و جمعی از نخبگان و صاحب نظران بسیجی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سالن اجتماعات غدیر ستاد سپاه استان برگزار شد.

خبر

سردار مسلمی در این اجلاسیه ضمن تسلیت سالروز شهادت باب الحوائج حضرت موسی بن جعفر ( علیه السلام) با اشاره به ظرفیت‌های بسیار قوی در مازندران، گفت: مازندران دارای منابع نیروی انسانی قوی، ظرفیت های فرهنگی و نیز مواهب الهی  است که آن را متفاوت از همه استان ها کرده است اما در بحث عمل به آنچه که باید نرسیده است.

فرمانده سپاه کربلا با بیان این مطلب که باید طبق ظرفیت ها یی که در استان است ، برنامه ها ، براساس فرصت ها، تهدید و ظرفیت ها طرح ریزی شود، افزود:چندین جلسه برای تهیه سند برگزار شد تا با هم دلی و هم فهمی به یک نقطه اشتراک برسیم.

سردار مسلمی با اشاره به اینکه طیف گسترده ای از نخبگان بسیجی گردهم آمدند تا یک سندی را برای کمک به دولت تدوین کنند، ادامه داد:رهبرمعظم انقلاب  فرموند بسیج میتواند دستگاه های مسئول را در جهت دهی ، هدف گذاری و عمل یاری دهند بنابراین بسیج باید خود را برای کمک به دولت مکلف کند.

خبر

سردار مسلمی با تاکید بر اینکه بسیج برای ساختن استان مازندران گام برمی دارد، خاطرنشان کرد:صدمات عدم کارکرد پژوهش را در کشور دیده ایم که نمونه اش کارخانه فولاد اصفهان است.  

فرمانده سپاه کربلا در ادامه با اشاره به اینکه مصادیق بیشماری از صدمات و آسیب‌ها در کشور وجود  دارد که بدون پشتوانه علمی و بهره بهره گیری از ظرفیت نخبگانی ایجاد شده است، گفت: امروز دنیا در حوزه علم آینده پژوهی سال‌های سال از ما جلوتر است و کشور متاسفانه از علم آینده پژوهی استفاده نمی‌کند.

سردار مسلمی با بیان اینکه سند راهبرد پیشرفت ۵ ساله استان با استفاده از علم آینده پژوهی تدوین شده است، خاطرنشان کرد: امروزه اگر از علم بهره گرفتیم پرچم اسلام، ارزش‌ها و اخلاق در دنیا به اهتزاز در میاید.  

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه دشمن در حال بهره برداری از علم آینده پژوهی است، گفت: دشمن در جنگ شناختی با استفاده از علم آینده پژوهی  برعلیه نظام و جوانان استفاده می‌کند.

سردار مسلمی درادامه  برضرورت برنامه ریزی راهبردی و استراتژیک  هم تاکید کرد و افزود:  سند راهبردی پیشرفت سه هدف  افزایش توانمندی ها، پیشرفت و رشد بلند مدت و کاهش آسیب‌ها را دنبال می‌کند.

سردار مسلمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر شناخت و اطلاعات از فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و اسیبها، خاطرنشان کرد: امروزه برخی از کار‌های انجام شده پشتوانه علمی ندارد.

خبر


فرمانده سپاه کربلا  با تصریح بر اینکه  عدم اعتقاد به بکارگیری از علم باعث مشکلات امروز در حوزه فرهنگ و اقتصاد  شده است، اضافه کرد: همه باید با  براساس مولفه‌های علمی به  استراتژی و ارزیابی راهبرد‌ها و استراتژی در مراحل اجرای سند راهبردی توجه کنند.

فرمانده سپاه کربلا به تحدیدنسل هم اشاره کرد و یادآور شد: در این مسئله چشم انداز آینده را ترسیم نکردند.

به گفته سردار مسلمی مشکلات عدیده‌ای که در استان وجود دارد همین مسئله عدم ترسیم چشم انداز آینده نسبت به ایجاد کارخانجات در مازندران است که امروزه شاهد بیکاری در استان هستیم.

سردار مسلمی باتاکید براینکه در سند پیشرفت راهبردی دو فرایند را اجرایی کردیم، گفت: تحلیل وضعیت و تدوین راهبرد  در ۴۰ موضوع بر اساس مولفه‌های علمی مشخص شده است.

فرمانده سپاه کربلا به تفاهم نامه‌ای با استاندار برای اجرای سند راهبردی هم اشاره کرد و گفت:اصلی‌ترین قابلیت‌ها برای پیشرفت، برخورداری از قابلیت اقلیمی، وجود عرصه‌های محیطی و جاذبه گردشگری، پیشنیه فرهنگی و اثار تاریخی، اراضی مستعد کشاورزی، دامپروری، معادن غنی، دریا، راه‌های ارتباطی با کشور‌های همسایه، فعالیت‌های صنعتی، نیروی انسانی نخبه، امکان جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ... است.

سردار مسلمی با تصریح بر اینکه ضعف مدیریت راهبردی و یکپارچه را موجب عدم پیشرفت در مازندران شده است، اضافه کرد: سیاست زدگی به ویژه در نمایندگان مجلس هم موجب عدم پیشرفت در مازندران شد.

فرمانده سپاه کربلا به خلا جامع طرح‌های بومی در استان هم اشاره کرد و گفت: عمده‌ترین نظام مسائل وجود بیکاری در جوانان تحصیلکرده به ویژه دانشجویان کشاورزی است.

سردار مسلمی به خصوصی سازی و عدم توجه به اصل ۴۴ در بخش معادن، هم اشاره کرد افزود:بلایی که سر معادن مازندران آورده شده، قابل ذکر نیست.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به مشاغل کاذب به ویژه بنگاه املاک در استان اضافه کرد:نتوانستیم از ظرفیت‌ها در مازندران برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

سردار مسلمی به مهم‌ترین چالش استان و مسئله زباله هم اشاره کرد و گفت:نابسامی مدیریت پسماند و عدم استفاده علم دانش بنیان باعث شده که امروز زباله مهم‌ترین چالش مازندران باشد.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه با اشاره به بلایای طبیعی در مازندران اضافه کرد: ما هر ساله در مازندران شاهد سیل هستیم، اما مدیریت بحران در مواجه با این بلایایی طبیعی چه راهبردی دارد.

سردار مسلمی با تاکید بر اینکه یک سند جامعه فرهنگی در مازندران نیست، خاطرنشان کرد:ولنگاری فرهنگی در مازندران موج می‌زند و متاسفانه عمل بازدارنده‌ای برای جلوگیری از انجام منکرات وجود ندارد.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه با اتکا به بسیج و مردم می‌توان بر مشکلات فائق آمد، گفت: در دولت گذشته این باور وجود نداشت ، اما در دولت سیزدهم این باور وجود دارد و بسیجیان آماده همکاری با دولت هستند.

انتهای پیام/.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار