خبرهای داغ:
امام جمعه دیباج:

جنگ اوکراین نمونه بارز اعتماد به آمریکا است

دامغان_ امام جمعه دیباج گفت: جنگ اوکراین نمونه بارز اعتماد به آمریکا است و منشأ تمام جریانات سیاسی و اختلافات جنگی را ام الفساد یعنی آمریکا می دانیم.
کد خبر: ۹۴۱۷۶۴۶
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین حسین قریب بلوک خطیب نماز جمعه شهر دیباج شهرستان دامغان در خطبه های نخستین نماز جمعه اسفند ماه 1400 در مصلی این شهر با اشاره به جنگ اوکراین اظهار کرد: حمایت اوکراین از ناتو و عضویت در این جبهه جهانی آن هم با محوریت آمریکا باعث حمله روسیه به این کشور شد و این جنگ نمونه بارز اعتماد به آمریکا و جا دادن این کشور در منطقه است و منشأ تمام جریانات سیاسی و اختلافات جنگی را ام الفساد یعنی آمریکا می دانیم.

قریب بلوک با اشاره به سفر رئیس جمهور به قطر بیان کرد: روسیه، ایران و قطر منشأ صنعت گاز در جهان هستند و با سفر رئیس جمهور به کشور قطر بعد از 12 سال روابط نیمه قطع این دو کشور مجدد شکل جدیدی گرفت.

او در این خصوص افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته فرمودند در مقابل اوپک نفتی باید اوپک گازی شکل بگیرد که این خود یک قدرت اقتصادی است و همچنین کشور قطر در سال 2030 به دنبال این است که قطب سوم غرب آسیا را برای خود تعریف کند لذا این سفر منشأ سرمایه گذاری ایران در قطر است و تقویت روابط ایران و قطر تا حدود زیادی از قدرت منطقه ای عربستان و امارات خواهد کاست.

خطیب نماز جمعه دیباج در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی تصریح کرد: اینکه فضای مجازی فضای تهدید و فرصت است شکی نیست، امروزه فضای تهدید آن به خانواده ها و هویت جوانان ما سرایت کرده است و ترویج فرهنگ غربی، جداشدن خانواده از نسل، حمله به ارزش های دینی و انقلابی و... از تهدیدهای این فضا می باشد و همچنین گسترش اشتغال و توسعه کسب و کار یکی از فرصت های این فضا می باشد، اما هیچ عقل سلیمی نمی پسندد که مدیریت اجتماعی یک جامعه به‌ دست کشورهای بیگانه باشد و ما از مجلس خواستاریم که بدون شتابزدگی و با مدیریت در فضایی آرام و منطقی این طرح را مورد بررسی قرار دهند.

قریب بلوک با اشاره به اینکه اعیاد مبعث، ولایت و نیمه شعبان سه عید منشأ تحول در جامعه انسانی است اظهار کرد: عید مبعث منشأ حیات جامعه انسانی و بشریت، عید ولایت موجب هدایت و سعادت جهان اسلام و عید نیمه شعبان انتظار منتظران در بحث تحقق حکومت مستضعفان می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار