شفافیت آرا موجب کارآمدی خانه ملت خواهد بود

حجت الاسلام احمدپور نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامیذگفت: با طرح شفافیت آرا موافق هستم، چراکه یکی از راه‌های جلب نظر اعتماد مردم همین شفافیت آرا است
کد خبر: ۹۴۱۶۸۲۶
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، طرح شفافیت آرای نمایندگان نخستین بار در ۱۴ شهریور سال ۹۷ در جلسه علنی مجلس دهم به رأی گذاشته شد؛ اما نمایندگان با ۵۹ رای موافق، ۱۰۸ رای مخالف و پنج رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس وقت با آن مخالفت کردند. این طرح در حالی رد شد که اندکی قبل از آن، اکثر نمایندگان مجلس دهم در رسانه‌ها از آن حمایت کرده بودند. در هر حال این طرح به عمر مجلس دهم قد نداد و به مجلس یازدهم رسید.

 

امروز قطعا یکی از خواسته های به حق مردمی که چندین سال است در انتظار اجرا و عملی شدن آن توسط نمایندگان هستند، همین عملی شدن و اجرای طرح شفافیت آرا است، طرحی که می تواند علاوه بر شفاف سازی در تصمیم گیری ها یک اعتماد عمومی از عملکرد نمایندگان در بین مردم به وجود آورد، امروز مردم از مجلس انقلابی یازدهم انتظار دارند که بستر جریان شفافیت در نظام تصمیم گیری  یعنی در مجلس انجام شود و مردم به طور واضح از عملکرد نمایندگان خود در رابطه امور مختلف مطلع شوند.

 

یکی از راه‌های جلب اعتماد مردم شفافیت آرا است

 

حجت الاسلام احمدپور نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع طرح شفافیت آرا، در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: با طرح شفافیت آرا موافق هستم، چراکه یکی از راه‌های جلب نظر اعتماد مردم همین شفافیت آرا است، هرچه آرا شفاف باشد، یقینا می‌شود نظر مردم و اعتماد مردم را بیشتر جلب کرد.

 

اجرا شدن طرح شفافیت آرا عاملی بر کارآمدی مجلس است

 

وی با تاکید براینکه شفافیت آرا موجب کارامدی مجلس خواهد بود، بیان داشت: کارآمدی مجلس در جایی که یک رابطه مستحکم بین مردم و مجلس وجود داشته باشد و رابطه مستحکم هم مربوط به این است که واقعا آرا به صورت شفاف برای مردم مطرح شود.

 

حجت الاسلام احمدپور با تاکید براینکه مجلس کنونی یک مجلس انقلابی است، اظهار داشت: هدف مجلس در واقع خدمت به مردم و رفع مشکلات و تنگناهای موجود در کشور است و این معنایی ندارد که شفافیت آرا در واقع نادرست تلقی کنیم، باید تمام کارها و آرا به صورت شفاف برای مردم بازگو شود.

 

حجت الاسلام احمدپور یادآور شد: مردم حق دارند از رای و نظر نماینده خود در امورات مختلف مطلع باشند و بدانند وکیلشان در خصوص یک موضوع خاص چه نظری دارد.

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه قطعا در رابطه با مطرح شدن موضوع شفافیت آرا در صحنه علنی مجلس با این موضوع موافقت خواهم کرد، افزود: تا کنون شرایط برای امضا طرح در لیست موافقان فراهم نشده و در اولین موقعیت پیش آمده قطعا موضوع پیگیری  وانجام خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار