خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی در مراسم راهپیمایی۲۲بهمن:

عقلانیت در کنار معنویت و عدالت جزو تفکیک ناپذیر انقلاب است

قناعت: برخی بداندیشان سعی می‌کنند اینگونه وانمود کنند که حرکت انقلابی مردم ایران با عقلانیت بیگانه است در حالی که عقلانیت در کنار دو مفهوم معنویت و عدالت جزو تفکیک ناپذیر انقلاب است و شاکله فکری حضرت امام (ره) را تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۱۴۸۶۲
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در بیرجند اظهار داشت: ۲۲ بهمن در حکم عید غدیر است زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت ، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی برای ملت ایران به صورت علمی تحقق خارجی پیدا کرد و دهه فجر در حقیقت ولادت امامت در کشور است و همان معنایی که امام و اسلام برای ما ترسیم کرده اند.

قناعت با بیان اينکه ۲۲ بهمن در حقیقت هم عید فطر و هم عید قربان است افزود: عید فطر به آن معنا که ملت ما در آن از یک دوران سخت خارج شده و عید قربان به آن معنا که در آن روز و به آن مناسبت بود که مردم ما اسماعیل های خود را به قربانگاه فرستادند.

وی، ۲۲ بهمن را روز ظهور بزرگترین انقلاب تاریخ ما بعد از اسلام دانست و عنوان کرد: ۲۲ بهمن عظمت انقلاب و اسلام را متجلی و یاس را برای دشمنان ما به ارمغان آورد.  

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی که " این انقلاب در هیچ کجای دنیا بی نام امام خمینی(ره) شناخته شده نیست" افزود: انقلاب اسلامی ایران که ۴۳ سال پیش با مجاهدات ملت ایران و به رهبری امام راحل به پیروزی رسید.

قناعت با بیان اينکه این پیروزی یک خیز عظیم اجتماعی بود خاطرنشان کرد: به برکت اسلام و با راهنمایی اسلام وابستگی های ملت زدوده شد و برای اجرای احکام الهی می بایست استقرار عدالت جامعه ای اسلامی تشکیل شود که ترکیبی از عدالت خواهی، آزادی خواهی، مردم سالاری، معنویت و اخلاق است.

وی گفت: شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که انقلاب ۵۷ ملت ایران با ایستادگی بر آرمان هایش اهداف خود را طی مسیر و در برابر خیانت های استکبار مقاومت کند و یا آنکه افق های جدیدی را در مجموعه ملت های مسلمان به وجود آورد و حالا انقلاب اسلامی در بسیاری از جوامع بشری به ویژه مردم حوزه خاورمیانه و بالاخص جهان اسلام یک الگو شده است.

قناعت ادامه داد: محاسبات غلط ضد انقلاب و معاندین باعث شد ذهن آنان به این باور برساند که با ترور بزرگان انقلاب، کودتا، فتنه، تحریم ها و فشارها راه را بر انقلاب ملت ایران سد کنند و امروزه این نظام سلطه از آفریقا تا اروپا و آسیا پروژه های استعماری خود را پیش می برد اما در این طرف جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری و همراهی شما ملت غیور همچنان قله های پیشرفت و اقتدار را در این مسير طی می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی با این عنوان که پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران یک مانیفستی برای ملت های آزاده  شده است اظهار کرد: وضعیت امروز جمهوری اسلامی ایران چگونه است؟ آیا ترسیمی که رادیوهای بیگانه می‌گویند درست است یا واقعیت چیز دیگری است؟

وی اظهار داشت: امروز وضعیت جمهوری اسلامی ایران با ۴۳ سال قبل قابل مقایسه نیست وقتی عملکردها را بررسی میکنیم نشان می‌دهد واقعیت این است که جمهوری اسلامی ایران در حال پیشرفت است این آمارهای خودشان است.

قناعت خاطرنشان کرد: آمارهای معتبر از منابع بین المللی مانند بانک جهانی نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی بیش از ۴ دهه از حیات خود با سرعتی باورنکردنی به سمت قله های پیشرفت گام برداشته است و در تمامی حوزه ها پیشرفت های چشمگیری داشته است پیشرفت هایی در شرکت های دانش بنیان، پیشرفت هایی در حوزه هسته ای، کامل شدن چرخه سوخت هسته ای که ایران را جزو ده کشور برتر هسته ای دنیا قرار داده است.

وی همچنین گفت: در کنار این پیشرفت هایی که جمهوری اسلامی ایران داشته رهبر انقلاب جملاتی دیگر هم دارند در کنار این پیشرفت ها ما پیشرفت های دیگری داشتیم که از اینها بالاتر است و آن اینکه ما شاهد نفوذ عظیم انقلاب در منطقه هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه " ما وارد حیات خلوت آمریکا شدیم" افزود: کشورهای انقلاب لاتین که در سه دهه قبل هم پیمان آمریکا بودند و حالا هم پیمان جمهوری اسلامی ایران هستند ما شاهد صدور مبانی و پیام انقلاب به اقصی نقاط دنیا به ویژه خاورمیانه هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای بی نظیر دیگر انقلاب ما ثبات و استقرار آن است اظهار کرد:  وقتی به تاریخ مراجعه کنیم هر انقلابی که تا کنون انجام شده بعد از یک دهه دچار انحراف شده است ولی انقلاب اسلامی ملت ایران دارای یک ثبات است و به مرحله استقرار رسیده است.

قناعت ادامه داد: انقلاب اسلامی با گذشت ۴۳ سال از حیاتش همان اهداف اولیه را دنبال می‌کند و هیچ انحرافی پیدا نکرده است این یک پیروزی و دستاورد بزرگی است کنار پیشرفت های علمی و تخصصی مبانی انقلاب به نسل جدید انتقال یافته است.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی به عنوان یک استثنا می فرمایند " اهداف این انقلاب، اسلام خواهی، استکبار ستیزی حفظ کرامت بخشی به انسان ها، دفاع از مظلوم و پیشرفت علمی کشور است این ها همه اهداف انقلاب است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همان اهداف اولیه انقلاب دنبال می شود یعنی مردمی بودن، اتکا به ایمان مردم و عواطف مردمی اینها همه جزو پایه های اصلی انقلاب است پس همان مسیر و معیارهای سال ۵۷ در سال ۱۴۰۰ هم دنبال می شود و این یک حادثه بسیار مهم است یعنی ثبات و استقرار جمهوری اسلامی ایران و اینکه ما توانستیم پیشرفت کنیم یعنی ما توانستیم انقلابمان را نگه داریم.

وی با بیان اينکه از تهمت هایی که بیگانگان و برخی داخلی ها به ملت انقلابی ما می‌زنند این است که می‌گویند عقلانیت انقلابی وجود ندارد گفت: در حالی که عقلانیت انقلابی یکی از وجوه اساسی انقلاب است.

قناعت تأکید کرد: گر چه امروزه عزت انقلاب اسلامی یک واقعیت مسلم است اما برخی بداندیشان سعی می‌کنند اینگونه وانمود کنند که حرکت انقلابی مردم ایران با عقلانیت بیگانه است در حالی که عقلانیت در کنار دو مفهوم معنویت و عدالت جزو تفکیک ناپذیر انقلاب است و شاکله فکری حضرت امام (ره) را تشکیل می‌دهد.

 وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند "محاسبات جمهوری اسلامی از روز اول بر اساس منطق عقلانی و یک قوه عاقله بوده است" اظهار داشت: انقلاب ۵۷ ملت ایران و طرح شعارهایی مثل نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی ماحصل محاسبات فکری انقلاب بود.

قناعت خاطرنشان کرد: عناصری که این‌ محاسبات فکری را تشکیل مي دهد شامل اعتماد به خدا و سنن آفرینش، اعتماد به مردم ، باورهای دینی و ظرفیت های داخل است.

پایبندی به مبانی و ارزش های اسلام و انقلاب اولین شاخصه انقلابی گری

قناعت با این عنوان که مقام معظم رهبری شاخصه های انقلابی بودن و انقلابی ماندن را بیان کردند افزود: اولین شاخصه پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی اسلام و انقلاب است و اگر آن هایی که مسئول هستند به مبانی اسلام و انقلاب پایبند باشند آن گاه حرکتشان یک حرکتی مستقیم و مستمر خواهد بود و نقطه مقابل پایبندی عمل گرایی افراطی است یعنی هر روز به یک طرف بروند.

وی ، شاخصه دوم انقلابی گری، هدف گذاری آرمان های انقلاب و همت بلند دانست و گفت: مردم بویژه مسئولان و خواص جامعه دچار ناامیدی نشوند در کشور پیشرفت های فراوان وجود دارد و در کنارش مشکلاتی هم در داخل داریم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سومین شاخص انقلابی گری استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است متذکر شد: استقلال سیاسی یعنی اینکه فریب دشمن را نخوریم، استقلال فرهنگی یعنی سبک زندگی خود را سبک زندگی اسلامی ایرانی انتخاب کنیم و استقلال اقتصادی به معنی هضم نشدن در هاضمه اقتصاد جامعه جهانی است.

وی با تأکید بر اینکه رهبری بارها تذکر دادند اقتصاد کشور را باید از درون و بر اساس ظرفیت های داخلی حل کرد گفت: چهارمین شاخص انقلابی گری، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن است دشمن دشمنی می‌کند و می‌خواهد از منافع کشور سوء استفاده کند باید دشمن را شناخت و از او تبعیت نکرد.

قناعت اظهار کرد: پنجمین شاخصه انقلابی گری تقوای سیاسی و دینی است  تقوای سیاسی با تقوای دینی ما گره خورده است یعنی همان بایدها و نبایدها در احکام دینی و رعایت آن یعنی تقوای دینی و تقوای سیاسی در راستای تقوای دینی است.

وی در پایان گفت: رهبر انقلاب می فرمایند " دوستداران اهل‌بیت و نظام بدانند و دشمنان ما بدانند که ما آمریکا را در حوزه نظامی شکست دادیم و به عقب راندیم، ما آمریکا را در حوزه سیاسی شکست دادیم و به عقب راندیم، ما آمریکا را در حوزه‌های امنیتی شکست دادیم، ما آمریکا را در حوزه های مختلف شکست دادیم و به عقب راندیم و به فضل الهی آمریکا را در حوزه اقتصادی هم به عقب می رانیم .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار