خبرهای داغ:
به مناسبت دهه فجر؛

انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب بزرگ در همه عرصه ها بود

همزمان با دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی نشست سیاسی بصیرتی در حوزه علمیه خواهران شهرستان لردگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۴۷۵۵
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست بصیرتی سیاسی با موضوع تحولات سیاسی اجتماعی ایران قبل و پس از انقلاب اسلامی در حوزه علمیه خواهران الزهرا (سلام الله علیها)، شهرستان لردگان با حضور جمعی از خواهران طلبه برگزار شد.

در این نشست محمدرضا عسکری با گرامیداشت دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در یک شرایط سخت و پیچیده نظام بین الملل به پیروزی رسید.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: نظام سکولاریسم حاکم بر ساختار نظام بین الملل به هیچ وجه اجازه ظهور یک پدیده جدید و آن هم انقلابی بر پایه نظام سیاسی اسلامی و شیعی را نمی پذیرفت اما رهنمودهای امام خمینی (ره)، و اراده ملت ایران برای حمایت همه جانبه از امام و انقلاب باعث شد که نظام بین الملل هم تسلیم این موج بیداری اسلامی شود.

عسکری ارمندی تصریح کرد: اگر چه انقلاب های فراوانی در تاریخ به وقوع پیوست اما انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب بزرگ در همه عرصه ها بود، در واقع اکثر انقلاب ها در دنیا طبقاتی بودند اما انقلاب اسلامی فراتر از هر طبقه ای انقلابی برای امت بزرگ اسلام بود که با اراده جمعی ملت مسلمان، با رهبری های پیامبر گونه ی امام راحل مبتنی بر آموزه های اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله وسلم و تشیع علوی و عدم دخالت بیگانگان یعنی استقلال مهمترین ویژگی های آن بوده است.

وی تاکید کرد: در دوران پهلوی اول انگلیس در صدد بود با ایجاد یک حکومت پادگانی به وسیله رضا قلدر، مردم ایران را از هر گونه حق خواهی، مطالبه گری و عدالت طلبی محروم و با قوه قهریه سرکوب کند که البته خود رضا قلدر به دست اربابان انگلیسی اش نابود شد.

عسکری ارمندی بیان داشت: روحانیون و طلبه ها نقش اساسی در انقلاب اسلامی داشتند و به دلیل تیزهوشی و بصیرت بالا نقشه های شوم رضاخان و اربابان انگلیسی وی را خنثی می کردند و با قدرت بسیج کردن ویژه ای که داشتند با حضور گسترده ی سیل خروشان مردم در مقابل زیاده خواهی های رضا پهلوی مقاومت کردند و پیروز شدند.

وی در پایان تاکید کرد: ما باید از تاریخ درس های انقلاب را فرا بگیریم، به فرامین رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (مدظله العالی)، لبیک بگوییم و  جهاد تبیین مراقب انقلاب اسلامی که هزاران نفر جان خود را برای عزت و اقتدار آن تقدیم کردند در هر شرایطی باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار