خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان

۷۰ درصد مشترکین خانگی استان همدان الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند

همدان- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان گفت:۷۰ درصد مشترکین خانگی استان همدان الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند که تغییر تعرفه برق ندارند و ۲۲ درصد مشمول ۱.۵ برابری و ۸ درصد مشمول ۲.۵ برابری تغییر تعرفه هستند.
کد خبر: ۹۴۱۴۵۴۱
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی سهرابی‌بیدار در نشست صمیمی با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و ایام ماه رجب، به ارائه گزارش عملکرد این شرکت پرداخت و اظهار داشت: شرکت توزیع برق استان همدان خدمتگزاری ۷۸۵ هزار و ۹۶۵ مشترک را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۳۱ هزار و ۷۷ مشترک در بخش خانگی هستند که ۸۰ درصد مشترکین را شامل می‌شود و ۳۲ درصد مصرف انرژی استان را دارند، افزود: در بخش عمومی ۳۱ هزار و ۵۴۹ مشترک شامل ۴ درصد مشترکین هستند و معادل ۷ درصد مصرف استان را دربرمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز ۱۳ هزار و ۳۰۶ مشترک شامل ۱.۷ درصد مشترکین هستند و ۴۰ درصد مصرف انرژی استان در این بخش است، در بخش صنعتی ۶ هزار و ۳۸۱ مشترک شامل ۰.۸ درصد مشترکین بوده که ۱۲ درصد مصرف استان را دارند و در سایر مصارف (تجاری) حدود ۱۰۰ هزار و ۱۱ مشترک شامل ۱۲.۷ درصد مشترکین با ۷ درصد مصرف انرژی هستند.

وی گفت: بیشترین رشد را در تعرفه صنعتی با ۳.۲ درصد مشترکین رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشته‌ایم که ۲ درصد مصرف استان را شامل می‌شود که یک نوید برای رونق گرفتن بخش صنعت در استان است.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه طول شبکه فشار متوسط و ضعیف در استان همدان ۱۹ هزار و ۱۰۰ کیلومتر است، گفت: از این مقدار ۱۰ هزار و ۷۰۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۸ هزار و ۳۹۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف است که یکی از وظایف این شرکت پایش و رفع اشکالات این شبکه است تا برق مطمئنی در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی ابراز داشت: تعداد پست‌های توزیع برق استان نیز ۱۷ هزار و ۸۱۵ دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت ۲ هزار و ۳۸۱ مگاولت‌آمپر است و انرژی تحویلی استان ۳ هزار و ۳۱۰ میلیون کیلووات ساعت است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۴ هزار و ۱۲۸ میلیون کیلووات ساعت برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اضافه کرد: فروش انرژی ما در استان ۲ هزار و ۹۶۰ میلیون کیلووات ساعت است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این مقدار به ۳ هزار و ۸۰۰ میلیون کیلووات ساعت برسد.

*تلفات و هدررفت انرژی استان ۹.۶۹ درصد است

وی بیان کرد: تلفات و هدررفت انرژی در استان همدان در حل حاضر ۹.۶۹ درصد است که هدف ما رساندن این رقم به ۹.۵ درصد تا پایان سال است.

سهرابی بیدار با اشاره به اینکه حداکثر پیک بار مصرف استان در سال جاری در ۹ تیرماه در بازه زمانی ساعات ۱۲ تا ۱۳ به میزان ۸۰۳ مگاوات و پیک شب در بازه زمانی ۸ تیرماه در ساعات ۲۱ تا ۲۲ به میزان ۸۱۹ مگاوات بوده است، گفت: در همین ایام بیشترین همکاری مشترکین معادل ۵۵ مگاوات در روز بوده است.

وی اضافه کرد: در پی همکاری مشترکین در قالب تفاهمنامه و طرح‌های پاسخگویی بار تابستان ۸ میلیارد و ۸۰۵ میلیون تومان پاداش به ۸ هزار و ۶۷۸ مشترک پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان افزود: تعداد ۵۱۲ مشترک اداری و عمومی متقاضی مشارکت در برنامه‌های پاسخگویی بار بوده‌اند که ۲۲۳ مشترک به تعهدات خود عمل کرده و مبلغ یک میلیارد و ۷۹۷ میلیون ریال پاداش دریافت کردند و تعداد ۸ هزار و ۲۹۳ مشترک کشاورزی متقاضی مشارکت در برنامه‌های پاسخگویی بار بوده‌اند که تعداد ۷ هزار و ۲۷۴ مشترک در طرح‌های چاه‌های کشاورزی و صنایع کشاورزی کشاورزی به تعهد خود عمل کرده و مبلغ ۴۴ میلیارد و ۸ میلیون ریال پاداش دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه تعداد یک هزار و ۳۹۶ مشترک صنعتی متقاضی مشارکت در برنامه‌های پاسخگویی بار بوده‌اند که یک هزار و ۵۶ مشترک به تعهد خود عمل کردند و ۳۱ میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریال پاداش دریافت کردند، ادامه داد: همچنین ۳۳ مشترک CNG متقاضی مشارکت در برنامه‌های پاسخگویی بار بوده‌اند که ۲۷ مشترک به تعهد خود عمل کرده و مبلغ یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال پاداش گرفتند.

سهرابی‌بیدار ادامه داد: ۸۷ مشترک دارای مولد‌های اضطراری برق نیز در کنترل پیک بار تابستان همکاری کردند که مبلغ ۸ میلیارد و ۶۹۱ میلیون ریال پاداش دریافت کردند و از ۱۰۸ مشترک سایر مصارف (تجاری) که متقاضی بودند ۴۷ مشترک به تعهد خود عمل و مبلغ ۵۲۲ میلیون ریال پاداش دریافت کردند.

وی با بیان اینکه در راستای مدیریت بار شبکه، بازدید‌هایی از نما‌های ساختمان‌ها در سطح استان به عمل آمده است، گفت: ۵۵ هزار و ۶۷۲ مورد بازدید از وضعیت نورپردازی نمای ساختمان‌ها به عمل آمد که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۳۳ مورد اخطار شفاهی و کتبی و یک هزار و ۹۰۰ مورد منجر به قطع برق شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به ۱۰ هزار و ۹۸۵ مورد بازدید و بازرسی از مصارف ادارات، بانک‌ها و مراکز آموزشی و معرفی ادارات پرمصرف به استانداری به صورت هفتگی گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۷۳۸ مورد اخطار دریافت کردند و ۴۴۰ مورد منجر به قطع شد و در بازدید سرزده از واحد‌های تجاری به تعداد ۱۱۵ هزار و ۹۳۰ مورد، ۴۳ هزار و ۶۲۶ مورد اخطار و ۳ هزار و ۹۴۱ مورد منجر به قطع برق شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه خدمات غیر حضوری و کاهش مراجعات حضوری در ایام کرونا اظهار داشت: در این راستا با راه‌اندازی اپلیکیشن «برق من» ۳۳ خدمت به صورت غیرحضوری به مردم ارائه می‌شود که شامل خدماتی مانند قبض برق، راهکار‌های مدیریت مصرف، خاموشی‌ها، انتخاب پله مصرف، پرسش و پاسخ، خدمات کامل صورتحساب، خدمات مشترکین شامل خرید انشعاب، اصلاح انشعاب، تغییر تعرفه، آزمایش کنتور و شبکه‌های برق شامل خاموشی، خسارت به شبکه، رمزارز، سرقت برق و... می‌شود.

* بدهی ۱۱۳۵ میلیارد ریالی مشترکین به شرکت توزیع برق استان همدان

سهرابی‌بیدار با اشاره به بدهی یک هزار و ۱۳۵ میلیارد ریالی مشترکین به شرکت توزیع برق استان همدان ابراز داشت: درصد وصول ما نیز ۹۵ درصد است.

وی با اشاره به بحث تعرفه‌ها خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ آیین‌نامه جدید تعرفه برق مشترکان خانگی با هدف اصلاح مصرف به تصویب هیأت وزیران رسید و مطابق این مصوبه از ابتدای بهمن ماه یارانه مشترکین پرمصرف حذف شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه هدف از این اقدام این است که مشترکین پرمصرف ما به سمت خوش مصرفی حرکت کنند، بیان کرد: الگوی مشترکین برق در استان در ماه‌های غیرگرم سال مصرف تا ۲۰۰ کیلووات و در ماه‌های گرم سال از خرداد تا پایان شهریور ماه ۳۰۰ کیلووات است که اگر مصرف بر اساس این الگو باشد هیچ گونه تغییری در نرخ تعرفه‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: با بیان اینکه با اشاره به پله‌های تعرفه‌ها افزود: در صورتی که مصرف بیش از الگوی تعیین شده باشد، مازاد ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات معادل ۱.۵ برابر نرخ پایه، مازاد ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلووات معادل ۲.۵ برابر نرخ پایه و مازاد ۴۰۰ کیلوات به بالا با ۳.۵ برابر نرخ پایه محاسبه می‌شود.

سهرابی‌بیدار ابراز داشت: ۷۰ درصد مشترکین استان همدان الگوی برق را رعایت می‌کنند که تغییر تعرفه برق ندارند که معادل ۴۲۹ هزار مشترک خانگی در استان است و ۲۲ درصد مشترکین خانگی که شامل ۱۳۵ هزار مشترک هستند مشمول ۱.۵ برابری تغییر تعرفه هستند و سایر مشترکین خانگی که مشمول ۲.۵ برابری و بالاتر می‌شوند فقط ۸ درصد کل مشترکین معادل ۴۶ هزار و ۴۵۵ مشترک استان همدان هستند.

*افتتاح ۱۱۱ پروژه برق طی دهه فجر

وی با اشاره پروژه‌های ایام الله دهه فجر افزود: ۱۱۱ پروژه با اعتبار یک هزار و ۱۳۷ میلیارد و ۹۲ میلیون ریال در دهه فجر افتتاح می‌شود که از هفته دولت تاکنون در حوزه توسعه و اصلاح شبکه ۳۶ هزار و ۷۴۰ متر شبکه ۲۰ کیلوولت زمینی و هوایی احداث، ۵ هزار و ۱۰۰ متر اصلاح، ۲۱۶ دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت ۲۴ هزار و ۱۷۵ کیلوولت آمپر نصب و توسعه و اصلاح ۱۶۶ هزار و ۲۱۰ متر شبکه فشار ضعیف با استفاده از کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق در استان همدان گفت: در حوزه توسعه شبکه روشنایی معابر شهری و روستایی احداث بیش از ۲ هزار و ۶۶۰ متر شبکه و نصب ۴۵۵ دستگاه چراغ انجام شده است.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات این شرکت بهره‌برداری از ساختمان مرکز دیسپاچینگ جنوب استان در ملایر با اعتبار ۳ هزار میلیون ریال، راه‌اندازی سامانه اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه‌ها (اسکادا) در راستای پایایی شبکه است که با راه‌اندازی این سامانه بیش از ۲۰۰ تجهیز شبکه‌ای از جمله خطاسنج، سکسیونر و... قابل پایش است.

سهرابی‌بیدار عنوان کرد: برای ارائه خدمات بهتر به روستائیان در قالب طرح بهارستان و مقاوم‌سازی و گشایش معابر روستایی نیز نسبت به جابجایی و تعویض یک هزار و ۶۱۱ اصله پایه اقدام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات