نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری؛

۲۰بهمن به نام روز چهارمحال و بختیاری در تقویم ثبت می شود

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در دیدار با عشایر چهارمحال و بختیاری از پیگیری های انجام شده برای ثبت 20 بهمن سالروز بیعت بختیاری ها با امام(ره) در تقویم کشور خبرداد.
کد خبر: ۹۴۱۳۹۷۵
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت گرامیداشت ایام الله چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در سالروز بیعت بختیاری ها در بیستم بهمن سال 57 با حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه)، جمعی از عشایر استان چهارمحال و بختیاری با نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه شهرکرد دیدار و با آرمان های امامین انقلاب تجدید عهد و پیمان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در این دیدار، با تبریک ایام الله دهه فجر و تقارن آن با ماه رجب، این دو مناسبت را در تراز یکدیگر دانست.

 گفت: این ایام پرخاطره، درس و پر از عبرت و آغاز یک تحول اساسی و دگرگونی به معنای واقعی در تاریخ ایران اسلامی و اسلام عزیز است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام درادامه دهه فجر را فرصتی برای بیان حقایق عنوان کرد و افزود: دستاوردها و نورانیت انقلاب باید در این دهه تبیین شود.

وی تصریح کرد: استکبار به شدت تلاش می کند تا غبار بر روی دستاوردهای انقلاب اسلامی بیفشاند و دشمن سیاه نمایی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با تأکید بر ضرورت مطالبه گری و بیان نقاط ضعف، اظهار کرد: باید پویش بیان حقایق و دستاوردها را هم داشته باشیم.

این مقام مسئول، به مشکلات عشایر قبل از پیروزی انقلاب و ظلم و ستم هایی که بر این قشر در جامعه از سوی رژیم طاغوت وارد می شد، اشاره کرد و گفت: به فضل الهی شاهد خدمت های بیشماری به این قشر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ازجمله نعمت امنیت هستیم.

وی، نگاه عدالت محور در نظام جمهوری اسلامی را رویکرد امامین انقلاب و هدف نظام دانست و با اشاره به حرکت مهم و تاریخی بختیاری ها در بیعت با امام خمینی(ره) گفت: سالروز بیعت بختیاری‌ها با امام راحل در تاریخ ۲۰ بهمن‌ماه سال ۵۷ در تقویم کشور ثبت شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام افزود: ۲۰ بهمن‌ماه به عنوان سالروز بیعت بختیاری‌ها با حضرت امام(ره) در تقویم ثبت و نقش عشایر بختیاری‌ها در شکستن فتنه و توطئه عظیم در بدو پیروزی انقلاب نهادینه شود.

وی تصریح کرد: مصوبه نامگذاری این روز به نام چهارمحال و بختیاری از شورای فرهنگ عمومی استان به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شده و پس از تصویب، روز ۲۰بهمن به نام روز چهارمحال و بختیاری در تقویم ثبت خواهد شد.

وی اظهار داشت: بیعت بختیاری‌ها با امام راحل بیانگر بصیرت و عظمت آنها است که این بصیرت در همه عرصه‌ها مداوم و مستمر ادامه داشته است و عشایر همیشه در صحنه حاضر شدند و اقدام به موقع داشته‌اند.

دراین مراسم از کتاب ستین استوار، مجموعه اشعار محمد برزویی با گویش بختیاری پیرامون سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار