خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری؛

۲۰بهمن به نام روز چهارمحال و بختیاری در تقویم ثبت می شود

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در دیدار با عشایر چهارمحال و بختیاری از پیگیری های انجام شده برای ثبت 20 بهمن سالروز بیعت بختیاری ها با امام(ره) در تقویم کشور خبرداد.
کد خبر: ۹۴۱۳۹۷۵
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت گرامیداشت ایام الله چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در سالروز بیعت بختیاری ها در بیستم بهمن سال 57 با حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه)، جمعی از عشایر استان چهارمحال و بختیاری با نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه شهرکرد دیدار و با آرمان های امامین انقلاب تجدید عهد و پیمان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در این دیدار، با تبریک ایام الله دهه فجر و تقارن آن با ماه رجب، این دو مناسبت را در تراز یکدیگر دانست.

 گفت: این ایام پرخاطره، درس و پر از عبرت و آغاز یک تحول اساسی و دگرگونی به معنای واقعی در تاریخ ایران اسلامی و اسلام عزیز است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام درادامه دهه فجر را فرصتی برای بیان حقایق عنوان کرد و افزود: دستاوردها و نورانیت انقلاب باید در این دهه تبیین شود.

وی تصریح کرد: استکبار به شدت تلاش می کند تا غبار بر روی دستاوردهای انقلاب اسلامی بیفشاند و دشمن سیاه نمایی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با تأکید بر ضرورت مطالبه گری و بیان نقاط ضعف، اظهار کرد: باید پویش بیان حقایق و دستاوردها را هم داشته باشیم.

این مقام مسئول، به مشکلات عشایر قبل از پیروزی انقلاب و ظلم و ستم هایی که بر این قشر در جامعه از سوی رژیم طاغوت وارد می شد، اشاره کرد و گفت: به فضل الهی شاهد خدمت های بیشماری به این قشر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ازجمله نعمت امنیت هستیم.

وی، نگاه عدالت محور در نظام جمهوری اسلامی را رویکرد امامین انقلاب و هدف نظام دانست و با اشاره به حرکت مهم و تاریخی بختیاری ها در بیعت با امام خمینی(ره) گفت: سالروز بیعت بختیاری‌ها با امام راحل در تاریخ ۲۰ بهمن‌ماه سال ۵۷ در تقویم کشور ثبت شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام افزود: ۲۰ بهمن‌ماه به عنوان سالروز بیعت بختیاری‌ها با حضرت امام(ره) در تقویم ثبت و نقش عشایر بختیاری‌ها در شکستن فتنه و توطئه عظیم در بدو پیروزی انقلاب نهادینه شود.

وی تصریح کرد: مصوبه نامگذاری این روز به نام چهارمحال و بختیاری از شورای فرهنگ عمومی استان به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شده و پس از تصویب، روز ۲۰بهمن به نام روز چهارمحال و بختیاری در تقویم ثبت خواهد شد.

وی اظهار داشت: بیعت بختیاری‌ها با امام راحل بیانگر بصیرت و عظمت آنها است که این بصیرت در همه عرصه‌ها مداوم و مستمر ادامه داشته است و عشایر همیشه در صحنه حاضر شدند و اقدام به موقع داشته‌اند.

دراین مراسم از کتاب ستین استوار، مجموعه اشعار محمد برزویی با گویش بختیاری پیرامون سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار