امام جمعه ایلام:

آموزش و پرورش سنگری مقدس در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه آموزش و پرورش جایگاه مقدسی دارد و تعلیم و تربیت مسیر رسالت انبیا است، گفت: سنگر آموزش و پرورش سنگری است که نقش دفاعی دارد.
کد خبر: ۹۴۱۳۴۵۶
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸

به زارش خبرگزاری بسیج،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در دیدار با  مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از کارکنان این سازمان بر اهمیت جایگاه آموزش و پرورش تاکید و اظهار کرد: کار تربیت، آموزش و پرورش یک کار سخت و زیر ساختی است.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با اشاره به اینکه کار آموزش و پرورش با سایر ادارات و دستگاه های اجرایی متفاوت است، افزود: آموزش علم و پرورش روح دانش آموزان، یک وظیفه خطیر و بزرگ بوده که بر عهده آموزش و پرورش است.

وی افزود: هر چند نمود کاری نهاد آموزش و پرورش دیر پیدا می شود و با ورود به نظام آموزشی تا اتمام آن ۱۲ سال طول می کشد و شاکله این فرد تشکیل می شود اما نقش مهمی در آینده کشور دارد، آموزش باید عدالت محور و خدامحور باشد، لذا کسانی که میخواهند نیروهای آینده کشور را تربیت کنند باید در ابعاد مختلف به ان توجه داشته باشند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: در نظام اسلامی متناسب با تراز انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم و متناسب با سند بنیادی آموزش و پرورش باید کار شود و بر اساس این شاخص ها باید نیرو تربیت شود، البته تربیت کننده خودش باید زیر ذره بین باشد که در مسیر درست حرکت کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ابراز کرد: امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی هجمه های سنگینی را در  زمینه ارزش ها و باورهای جوانان و نوجوانان انجام می دهند و باید در برابر این تهاجم گسترده و سنگین فرهنگی دشمن، تلاش کرد،  چرا که سنگر آموزش و پرورش سنگری است که نقش دفاعی دارد.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: آموزش و پرورش جایگاه مقدسی دارد و تعلیم و تربیت مسیر رسالت انبیا است، بالاترین نقشی که انسان بخواهد ایفا کند این است که بر تعلیم و تربیت همت گمارد لذا هرچه روی این موضوع سرمایه‌گذاری شود ارزش دارد.

وی با اشاره به ضرورت اهمیت جایگاه معلمان، خاطرنشان کرد: منزلت معلم باید طوری باشد که معلم شدن جزو آرزوهای دانش آموزان باشد و واقعا باید همین طور باشد چرا که معلم می خواهد نسلی را تربیت کند که آینده کشور دست آنان باشد، آنان جایگاه انبیا و پدر و مادر را دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار