امام جمعه ایلام:

مجموعه استانداری و مدیران جانانه با کار جهادی پای کار توسعه استان و حل مشکلات مردم باشند

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه کمتر استانی را در کشور سراغ داریم که ظرفیت استان ایلام را داشته باشد، گفت: معاونین اقتصادی و عمرانی استانداری موتور پیش برنده مدیران کل دستگاه های اجرایی هستند و باید تحرک را در استان ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۴۱۲۳۱۲
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در دیدار  با معاونین و جمعی از مدیران استانداری ایلام، اظهار کرد:  اگر ما بخواهیم در استان ایلام عوامل عقب ماندگی را بررسی کنیم در دو نکته خلاصه می شود، یکی اینکه در استان فرهنگ اشتغال نداریم و دوم ضعف عملکرد مسئولان است.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه مشکل ما این است که فرهنگ کار نداریم و منتظریم به خاطر مدرک تحصیلی، شغل ایجاد و پشت میز بنشینیم، ابراز کرد: ما باید نسبت به تغییر نگرش کار فرهنگی گسترده انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه  در طول ۴۳ سال انقلاب اسلامی ۲۳ استاندار عوض شده و تنها یکی از این استاندارها سابقه استاندار بودن را داشته و متاسفانه میانگین عمر آنها کمتر از ۲۰ ماه بوده است، افزود:  کسی نمی آید فراتر از عمر تشکیلاتی خودش، روی یک نیروی بومی سرمایه گذاری کند و این ضعف مدیریتی کلانی است که وجود داشته است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه  کمتر استانی را در کشور سراغ داریم که ظرفیت استان ایلام را داشته باشد، تصریح کرد:  برای سرمایه گذاری که می خواهد به استان بیاید، اولین مانع، کار اداری است و اگر واقعا می خواهیم تغییر ایجاد شود در بحث مدیریتی نیاز به تغییر داریم

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: خیلی دردناک است که ما بگوییم شهرک های صنعتی ما جایی را ندارند تا سرمایه گذار بیاید،  این در حالی است که برخی از زمین های شهرک های صنعتی تبدیل به خانه باغ شده و  کسی هم نمی گوید چرا؟ اینها باید حل شوند.

وی با اشاره به اینکه  حاکمیت باید در بحث زمین ورود کند و زمین را آماده کند، نه اینکه به سرمایه گذار بگوییم که  مشکل معارضین با خودت، افزود: مجموعه استانداری و اجرایی استان باید این مشکل را حل کند،  باید زمینی بلا معارض به سرمایه گذار بدهیم و متناسب با اشتغالزایی و آورده ای که برای استان دارد روی آن سرمایه گذاری کنیم.

امام جمعه ایلام یادآور شد:  ما استان کوچکی داریم و از خیلی از شهرستانهای دیگر هم کوچکتر است، اگر برای ۴۰ هزار نفر در سطح استان اشتغالزایی داشته باشیم مشکل ما حل می شود، واقعا مسئولینی که نتوانند این را جمع کنند باید  در برابر مسئولیتشان پاسخگو باشند.

حجت الاسلام کریمی تبار  با بیان اینکه  فرصتی که الان ما در اختیار داریم تولید کالا  در استان و صادرات آن به کشورهای همسایه و بعد کشورهای دیگر است، گفت: در واقع ایلام بهشت سرمایه گذاری است.

وی بیان کرد:  خانه های غیر مجاز چرا ساخته شده و همچنان دارند می سازند؟ چه کسی باید کنترل کند؟  متخلف ترین و پولدارترین اینها، خیلی راحت دارند کارشان را انجام می دهند و هیچ کس هم کاری به آنها ندارد، چرا در شهر ایلام مرتکب جرم شدن یا تخلف باید سودآوری داشته باشد؟ کسانی که در حاشیه شهر شروع به ساخت و ساز می کنند از روی بدبختی و فقر است، بعد در خیابانهای اصلی شهر چندیدن طبقه غیرمجاز ساخته می شود.

امام جمعه ایلام ابراز کرد:‌ الان پردرآمدترین شغل ساخت و ساز غیر مجاز است، بنده به شهردار و شورای شهر هم گفتم، اگر جریمه هست باید بازدارنده باشد

حجت الاسلام کریمی تبار  با اشاره به اینکه  معاونین اقتصادی و عمرانی استانداری موتور پیش برنده مدیران کل دستگاه های اجرایی هستند، افزود: یعنی اگر واقعا ورود پیدا کنید دیگران را باید به دنبال خود با طرح، برنامه، و پای کار بودن بکشانید.

 

وی یادآور شد:  مردم منتظرند که تحولی ایجاد شود، اینکه فقط مشکلات را بیان کنیم را که همه می دانند، خواهشم این است که برنامه و چشم انداز را مشخص کنید و به مردم بگویید که امیدوار شوند.

امام جمعه ایلام گفت:  ظرفیت اربعین برایمان فوق العاده است اما ما چه استفاده ای کرده ایم؟ وقتی اربعین شروع می شود خیلی ها، از استانهای دیگر به ایلام می آیند و دست فروشی می کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت:  هنوز نتوانستیم مشکل بیماران قلبی و سرطانی را در ایلام حل کنیم، خواهشم این است اگر می توانید پای کار بیائید و یک حرکت جهادی و تحولی آغاز و تیمی شروع به کار کنند و موانع برداشته شود.

وی با بیان اینکه  باید کار فرهنگی کنیم که نگاهها پشت میز دولت نباشد، چرا که با آن مشکل اشتغال حل نمی شود، اظهار کرد: در زمینه های مختلفی چون تولید گل نرگس، زعفران، دانه های روغنی ظرفیت بزرگی داریم که باید از آن استفاده شود.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد:  ما ظرفیت یک استان و جمعیت یک شهرستان را داریم و دردناک است که نتوانیم برای جوانانمان ایجاد اشتغال کنیم و آنها برای کار پناهنده کشورهای خارجی شوند، ما مسئولیم، مسئول جوانانی که برای کار آواره شهرهای دیگر می شوند و با تحصیلات عالیه دست فروش می شوند.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد:  اگر می توانید جانانه پای کار بیائید و  از کسانی که می توانند کمک بگیرید، دعوت کنید، چرا که فردای قیامت باید پاسخ دهیم، مردم به خاطر فقر دارند به نظام بدبین می شوند، ما نسبت به خون شهدا مسئولیم، شرایط موجود نیاز به تحول دارد و شدنی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار