خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

عقلانیت دینی، کارآمدی اجتماعی و تمدن سازی جهانی رأس انقلاب اسلامی

استاندار خراسان جنوبی گفت: عقلانیت دینی، کارآمدی اجتماعی و تمدن سازی جهانی، سه رأس کلیدی انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۱۱۳۲۹
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب در مراسم تجدید میثاق با ولایت به عنوان نخستین برنامه دهه مبارک فجر، ضمن تبریک این ایام و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدا که در تنومند شدن نهال انقلاب نقش آفرینی کردند، متذکر شد: انقلاب اسلامی را می توان به یک مثلث مهم و استراتژیک متشکل از سه رأس عقلانیت دینی، کارآمدی اجتماعی و تمدن سازی جهانی تفسیر کرد.


وی ادامه داد: با شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، ورود دین به مدیریت اجرایی کشور را شاهد بودیم که بسترساز ترویج عقلانیت دینی شد و بعد از آن در کارکردهای اجتماعی نیز ردپای دین را می بینیم.


به گفته وی؛ نظام سلطه با ضلع سوم انقلاب و تمدن سازی جهانی مشکل دارد و مخالف است.


استاندار خراسان جنوبی در ادامه به تشریح ویژگی ها و امتیازات انقلاب اسلامی در مقایسه با دیگر تحرکات سیاسی کشورهای دنیا پرداخت و گفت: از مهمترین ویژگی های انقلاب، جبران عقب ماندگی های رژیم منحوس پهلوی است که شرایط بسیار سختی را برای مردم ایجاد کرده بود.


 قناعت ادامه داد: در سال ۵۶ حلبی آبادها در حالی در تهران خودنمایی می کردند که ایران حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون نفر جمعیت داشت و میزان فروش نفت ما ۶ میلیون بشکه در روز بود، با این وجود فقر بیداد می کرد.


وی افزود: امروز جمعیت ایران ۸۰ میلیون نفر است و با وجود تحریم ها و محدودیت ها، میزان فروش نفت کشور به زیر یک میلیون بشکه در روز رسیده با این وجود ایران توانسته بخش عمده ای از عقب ماندگی های رژیم پهلوی را جبران کند.


به گفته وی؛ آزادی قلم و بیان از دیگر ویژگی های انقلاب است و اوج این آزادی آن جاست که در محضر شخص اول کشور رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) جوانی بدون هماهنگی و به راحتی انتقاد می کند و روزنامه هایی داریم که به صراحت اولویت ها را نقد می کنند.


استاندار، شکل دهی یک حکمرانی جدید را از امتیازات انقلاب برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی، دین و دنیا، علم و اخلاق، استقلال و آزادی، جمهوریت و اسلامیت را در کنار هم قرار داده و مردم سالاری دینی را پایه گذاری کرده است.


به گفته وی؛ این حکمرانی جدید، ملهم از گفتمان امامین انقلاب، امام راحل(ره) و امام حاضر(مدظله العالی) و مورد انتقاد برخی خواص استحاله شده و دشمنی نظام سلطه است.


دکتر قناعت وحدت و اتحاد ملی را از دیگر ویژگی های انقلاب خواند و تصریح نمود: به برکت انقلاب اسلامی، اتحاد تمام اقوام و مذاهب در داخل کشور زبانزد می باشد و این همبستگی به لطف رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به بیرون کشور هم سرایت کرده است.


وی تأکید کرد: شکل گیریِ بدون اتکاء به جهان غرب و شرق و بر مبنای همان شعار محوری " نه شرقی، نه غربی" از دیگر مشخصه های منحصر به فرد انقلاب است.


به گفته وی؛ با شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی؛ تفکر قرآنی در جامعه احیا شد و اگر چه قرآن از مظلومیت خارج شده تا جاری شدن این تفکر در همه شئونات زندگی مردم ، گام های زیادی باید برداریم.
استاندار متذکر شد: از مهمترین امتیازات انقلاب این است که بدون هیچ حمله نظامی یا لشکرکشی خاصی، پیام این انقلاب به اقصی نقاط دنیا صادر شده است.

 

قناعت گفت: مهمترین موضوع در شرایط فعلی اقتصاد و معیشت مردم است که مورد هدف گذاری آمریکا واقع شده و وظیفه ما مسئولان را سنگین تر کرده است.


وی با تأکید بر این که اگر مشکلی به وجود آمده به جهت بی کفایتی مدیران است و ربطی به رهبری و حاکمیت ندارد،اظهار داشت: این تکلیف ماست که موضوع معیشت مردم را ساماندهی کنیم تا توطئه های دشمنان خنثی شود و نقشه های آنها نقش بر آب گردد.


شایان ذکر است؛ جلسه دیدار آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، به مناسبت دوازدهم بهمن ماه و حضور معاونین استانداری، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی و نیز مسئولان کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار