خبرهای داغ:

توجه ویژه به توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در بخش بیارجمند شاهرود

شاهرود_ نشست هم اندیشی مسئولین بخش بیارجمند با مسئولین دانشگاه صنعتی شاهرود در راستای توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این بخش برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۷۰۹۶
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، به منظور گسترش و توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی شاهرود در بخش بیارجمند، جلسه همفکری و هم اندیشی با حضور مسئولین بخش بیارجمند و مسئولین این دانشگاه در تالار اجتماعات کوثر برگزار شد.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدی امام جمعه بیارجمند ضمن تشکر از برگزاری این جلسه، به اهمیت قدردانی و بهره مندی از نعمت‌های خدادادی و پتانسیل‌های موجود در منطقه بیارجمند از طریق توسعه پایدار و هدفمند تاکید نمود و خواستار استمرار و تداوم پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه نهایی برای توسعه همه جانبه منطقه بیارجمند به ویژه در حوزه آموزش و پژوهش شد و آمادگی کامل شهر بیارجمند را برای همکاری در این خصوص یاداور شد.
روح اله کریمی بخشدار بیارجمند؛ با بیان اینکه پارک ملی توران به عنوان اولین زیستگاه طبیعی در ایران دارای گونه‌های جانوری و گیاهی متعددی است افزود: محدودیت‌های ناشی از دوری راه در منطقه بیارجمند باعث شده تا پتانسیل‌های بالقوه موجود در این منطقه کمتر دیده و مورد بهره برداری قرار گیرد و حمایت دانشگاه به عنوان یک نهاد ملی و آموزشی می‌تواند بخشی از این مشکلات را از سر راه بردارد.
او افزود: در این راستا برخی نهاد‌ها و سازمان‌ها فعال بوده و جایگاه دانشگاه باید تقویت شود و با کلیه امکانات موجود در خدمت توسعه منطقه خواهیم بود.
رادمان رئیس منطقه توران نیز با بیان این موضوع که بحث تحقیقاتی در خصوص همه حوزه‌های منطقه بیارجمند امکان پذیر است، به بیان گزارشی از گونه‌های مختلف حیات وحش و گونه‌های گیاهی در منطقه بیارجمند پرداخت و در ادامه باقری دبیر موثرین شهر بیارجمند و رضائیان رئیس دانشگاه علمی و کاربردی مرکز بیارجمند در این جلسه به دیگر پتانسیل‌های موجود در این منطقه پراختند.
علیرضا کریمی شهردار بیارجمند؛ با بیان اینکه برای توسعه منطقه تمام قد و با کلیه امکانات موجود حضور داریم افزود: در حال عملیات اجرایی کشت و توسعه گیاهان دارویی در زمینی به مساحت دو هکتار به شیوه دانش بنیان در منطقه با همکاری کامل شهرداری و شورای اسلامی شهر بیارجمند آغاز شده است.
مرتضی ایزدی فرد سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود، ضمن تشکر از حضور مسئولین شهر بیارجمند؛ حس همکاری موثر، وجود انگیزه و پتانسیل‌های طبیعی این منطقه را نعمتی ارزشمند برشمرد و افزود: برای شکر این نعمت لازم است که درست برنامه ریزی کنیم و برای توسعه فعالیت‌های علمی با توجه به ظرفیت‌های موجود با دید منطقه ای، ملی و بین المللی در این مسیر حرکت نماییم.
او در ادامه ضمن تاکید به پیگیری موضوع از طرفین؛ ایجاد کمیته تخصصی و مشترک را برای پیشبرد اهداف لازم دانست تا با تنظیم و عقد تفاهم نامه همکاری و اجرایی سازی امور، اهداف مربوطه را در کمترین زمان ممکن به نتیجه رساند.
علی دستفان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در این جلسه نیز با ذکر تواتمندی‌های دانشگاه؛ افزود: دستیابی به اهداف پژوهشی در منطقه بیارجمند نیازمند ایجاد تیم تخصصی در حوزه‌های مختلف و کارگروه جهت ترسیم نقشه راه و انجام امورات توسط نیرو‌های بومی شد.
محمد عطایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز در این جلسه به اهمیت ارتقا جایگاه منطقه بیارجمند پرداخت و در خصوص همکاری معاونت آموزشی به جهت پیشبرد اهداف اعلام آمادگی کرد.
در ادامه رئیس دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک، دانشیار دانشکده مهندسی کشاورزی، رئیس دانشکده علوم زمین و رئیس دانشکده عمران با ذکر توانمندی‌های دانشکده‌های ذیربط به بیان نقطه نظرات خود در این خصوص پرداختند مقرر شد به منظور بررسی حوزه‌های همکاری فیمابین و آشنایی بیشتر با امکانات منطقه بازدیدی از منطقه توسط متخصصین امر صورت گرفته و زمینه ایجاد مرکز تحقیقات منطقه بیارجمند فراهم آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار