خبرهای داغ:

سردار سلیمانی قهرمان شکست استکبار جهانی در منطقه/توجه مجلس و دولت به بودجه ریزی کشور

شاهرود_امام جمعه شاهرود با بیان اینکه سردار سلیمانی قهرمان شکست استکبار جهانی در منطقه در حال و آینده است، گفت: تشکیل ستاد عتبات عالیات توسط این شهید عمق بخشی روابط ایران و عراق را به همراه دارد.
کد خبر: ۹۴۰۳۵۷۴
|
۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵

سردار سلیمانی قهرمان شکست استکبار جهانی در منطقه/توجه مجلس و دولت به بودجه ریزی کشوربه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، با اشاره به ویژگی‌های این شهید بزرگوار از منظر رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه سردار شهید سلیمانی را نباید به عنوان یک فرد نگاه کنیم، بلکه یک راه و مکتب و مرام است به فرموده رهبر انقلاب، افزود: مهمترین، اصلی ترین، ریشه ای‌ترین و ماندگارترین ویژگی سردار سلیمانی، معنویت و اخلاص او است که در بخش زیادی از زندگی او است.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه ویژگی دومی که رهبری انقلاب هم تاکید فرمودند «به شدت انقلابی بود» است، گفت: بعضی فقط شعار انقلابی دادن دارند، اما در عمل نیستند و همیشه این طور بوده است و حتی بعضی که قدرت تحلیل آنان ضعیف و کوته فکر بودند او را در برخی رفتار غیرانقلابی هم می‌دانستند، اما رهبری که دیدبان انقلاب است به او فرمود «به شدت انقلابی بود».
او افزود: سردار سلیمانی پرکار و خستگی ناپذیر بود و شجاعت همراه با تدبیر داشت و هنوز سال‌ها باید بگذرد تا ایشان شناخته شود که در بسیاری از شهر‌های سوریه و عراق با تدبیر و شجاعت توانست صحنه‌های زیبای پیروزی را رقم بزند.
امینی، فداکار و نوع دوستی سردار سلیمانی را از دیگر ویژگی‌های او برشمرد که به همه اقوام و ملل و مذاهب را خدمت کرد، افزود: شهید سلیمانی در دل مردم منطقه حضور دارد و این حضور با پول و تبلیغات نمی‌شود و اخلاص است که خدا مزد آن را اینگونه به او داده است.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دیگر ویژگی این شهید از دیدگاه رهبری انقلاب، مراقب حدود شرعی بودن است، گفت: این شهید مظهر ارزش‌های ایرانی و اسلامی بود و ایرانی واقعی شهید سلیمانی بود که عزت ایرانیت را در سرزمین‌های مختلف برد و عاشق شهادت بود و تربیت یافته مکتب امام و انقلاب بود و افتخارش این بود که الهام گرفته از مکتب فاطمی و علوی و محمدی (ص) است.
او با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی قهرمان شکست استکبار در منطقه چه امروز و آینده است، ادامه داد: در کنار همه مجاهدت‌های این شهید که ما باید یاد بگیریم یکی از ویژگی‌های زندگی ایشان تشکیل ستاد بازسازی عتبات عالیات است که از اخلاص و روشن ضمیری ایشان است و ایرانیان در طول تاریخ در عتبات عالیات حضور داشته اند و نمی‌شود ایران و عراق را جدا کرد و این شهید با درایت و برای امنیت این ستاد را آورد و دولتی هم نکرد و مردمی کرد تا با اخلاص و جهادی کار کردن کار‌های خوبی نیز در این ایام توسط ستاد شده است.
امام جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نظام بودجه ریزی و زمان آن که در آذر ماه است، گفت: این بودجه تا تصویب و ابلاغ شود زمان می‌برد و تا بودجه به نقاطی مثل استان و شهرستان ما برسد فصل سرد سال است که نمی‌شود بسیاری کار‌ها را انجام داد و عقب می‌ماند.
او اضافه کرد: دولت و مجلس باید به اصلاح نظام بانکی و بودجه ریزی کشور و اصلاح پرداخت ارز ترجیحی و پرداخت یارانه به عنوان محور‌های اساسی توجه و با مطالعه و دقت و کار کارشناسی اقدام و مردم را نیز در جریان قرار داده و توجیه کنند تا مشکلاتی درست نشود.
او به برجام و بازی مشترک آمریکا و اروپا در فشار به کشور و توطئه‌های داخل و خارج که سریع‌تر مذاکرات به نتیجه برسد نیز اشاره کرد و افزود: ما هشت سال مذاکره کردیم و نتیجه نداده و الان هم باید مراقب باشیم زیر بار زور نرویم و تعجیل نکنیم و مسائل کشور را به مذاکره گره نزده و بدانیم که خنثی کردن مذاکرات مهم است و رفع تحریم‌ها هم در کنار آن لازم است.
او با تاکید بر اجرایی کردن مصوب مجلس عراق در اخراج آمریکایی‌ها نیز، گفت: البته آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده اند که باید منطقه را ترک کنند و در حال این کار هستند.
امام جمعه شاهرود به استقبال از چهار شهید در هفته آتی نیز اشاره کرد و افزود: شهید یونسیان و سه شهید گمنام در سه منطقه تشییع و دفن خواهند شد و باید بهترین استقبال را از آن‌ها داشته باشیم تا از دعای آنان بهره‌مند شویم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار