خبرهای داغ:
امام جمعه فارسان عنوان شد؛

9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است

امام جمعه فارسان گفت: 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، امت اسلامی که در مکتب اهل‌بیت و مکتب فاطمی تربیت‌شده‌اند با بصیرت و به‌موقع ترفندهای پیچیده دشمنان را خنثی می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۰۲۳۰۹
|
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور در جمع مردم و مسئولان این شهر،اظهار داشت: متقین دارای منطق قوی و فکر سالم بوده و اهل لجاجت نیستند، مولا امیرالمؤمنین خضرت علی علیه‌السلام در حکمت ۱۷۰ نهج‌البلاغه فرمودند: لجاجت تدبیر انسان را از بین مى‏برد، بعضی وقت‌ها افراد پافشاری دارند برای اینکه حرف درست را قبول نکنند، لذا امیر ولایت فرمودند: لجاجت تدبیر خراب کن است. علت مخالفت و ستیزه کردن افراد هم معمولاً دو چیز است، جهل و نادانی و دیگری هوای نفس و تکبر، باید از هردوی این‌ها به خدا تبارک و تعالی پناه برد،خداوند متعال توفیق تقوا در همه عرصه‌های فردی و اجتماعی نصیب ما بگرداند.

امام‌جمعه فارسان به اهمیت جمعیت اشاره کرد و بیان داشت: آمار نفوس نسبت به آمار سایر حوزه‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که بنی‌آدم در نگاه دین دارای کرامت است و می‌باید به‌صورت ویژه به آمار در حوزه نفوس پرداخته شود، آمارها می‌توانند تشویق‌کننده و یا هشداردهنده باشند، کاهش و افزایش آمار در میزان ولادت، طلاق و ازدواج گویای بسیاری از مسائل است و سازمان‌های متولی این حوزه‌ها می‌باید با دقت آمار استخراج‌شده را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند تا نقاط قوت و ضعف به‌درستی شناسایی شود.

حجت‌الاسلام ملک پور در مورد تهدیدها اظهار داشت: دستاورد ۲۰ ساله لشکرکشی‌ آمریکا به افغانستان و عراق و ره‌آورد جنگ‌های هشت‌ساله تکفیری دستاوردی جز فرسودگی نیروها و اقتصاد و رسوایی و شکست نداشته است، حالا اگر بخواهند در این موقعیت، قدرتمندترین کشور منطقه را تهدید به جنگ کند، چیزی شبیه طنز خواهد بود.

وی تصریح کرد: عملی شدن تهدیدات پوشالی رژیم صهیونیستی علیه مراکز هسته‌ای ایران از طریق حمله مستقیم دور از انتظار است، با وجود این، برگزاری یک رزمایش گسترده و تهاجمی برای از بین بردن اثرات آن ضروری بود. انتخاب سواحل جنوبی خلیج‌فارس و درگیر شدن سه استان بوشهر، هرمزگان و خوزستان در رزمایش که شامل اقدامات تهاجمی می‌شود، ضَرب شَستی است به دولت هایی که اتکا دارند به رژیم صهیونیستی، قدرت بازدارندگی ایران در مواقع حساس برای دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، خیره کننده ، مستمر و غیرقابل‌ تصور است.

حجت‌الاسلام ملک پور افزود: امکان اشغال کشور مانند آنچه درباره افغانستان و عراق رخ داد اساساً قابل‌تصور نبوده و نیست، زیرا جامعه ایران یک جامعه انقلابی و قدرتمند بوده و اجازه این کار را نخواهد داد، حتی اشغال بخشی از جغرافیای ایران هم نمی‌تواند مطرح شود، تنها بحثی که باقی می‌ماند، انجام حملاتی به مراکز خاصی در جغرافیای ایران است؛ اما دشمنان بهتر از همه می‌دانند که ایران  مقتدر از منافع خود با قدرت دفاع می کند و به هرگونه اقدام دشمنان، پاسخی پشیمان کننده خواهد داد.

وی گفت: کشورهای بیگانه و مستکبرین عالم و به‌خصوص غده سرطانی منطقه که دائم تهدید می‌کند بدانند ما مرد میدان ایم حاج قاسم چقدر زیبا فرمود"ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم"، حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس به دنیا نشان داده‌است که اگر  دشمنان دچار اشتباه مُحاسباتی شوند وحرکت غلطی از آنان سربزند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با اقتدار و برق‌آسا مدت اعلام‌شده برای نابودی آنان را جلو خواهند انداخت.

امام‌جمعه فارسان به‌روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اشاره داشت و بیان کرد: 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، امت اسلامی که در مکتب اهل‌بیت عصمت وطهارت علیهم السلام و مکتب فاطمی تربیت‌شده‌اند با بصیرت و به‌موقع ترفندهای پیچیده دشمنان را خنثی می‌کنند.

حجت‌الاسلام ملک پور افزود: حماسه ۹ دی وقتی واقع شد که بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی،فتنه‌ای آمریکایی صهیونیستی را برای براندازی نظام ترتیب داده بودند و قصد داشتند با انحراف و تحریف مردم را در مقابل نظام قرار دهند، اما بصیرت مردم ولایتمدار و تبعیت خیل مردم ایران اسلامی از ولایت این فتنه ی بزرگ را خنثی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار