خبرهای داغ:

بی توجهی به زادگاه آیت الله شاهرودی/ بی دقتی ستاد اجرایی کنگره و عدم دعوت از روحانیت بخش بسطام

شاهرود_امام جمعه بسطام گفت: در کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی شاهرودی که در مشهد مقدس برگزار شد هیچکس از بزرگان بسطام دعوت هم نشد.
کد خبر: ۹۴۰۱۹۲۷
|
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

بی توجهی به زادگاه آیت الله شاهرودی/ بی دقتی ستاد اجرایی کنگره و عدم دعوت از روحانیت بخش بسطامبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بسطام با اشاره به اینکه می‌بایست در کنگره گرامیداشت ایشان، مردم بسطام هم حضور می‌داشتند؛ تاکید کرد: هیچکس از بخش بسطام در این کنگره دعوت نشد.
او با بیان اینکه این مرجع عالی قدر جهان تشیع از بسطام به حوزه نجف رفت و به مرجعیت رسید، به واسطه اینکه بسطام مهد تمدن و حوزه‌های علمیه بود؛ افزود: ایشان زمانی را در روستای گرمن درس خوانده و بعد به حوزه علمیه بسطام آمدند سپس به مشهد و همینطور نجف اشرف رفتند تا تحصیل علم را داشته باشند و در نجف به مقام عالی مرجعیت رسیدند.
امام جمعه بسطام ضمن اظهار اینکه آیت الله العظمی شاهرودی معروف به شاهرودی هستند، اما زادگاه ایشان بخش بسطام بوده و توقع می‌رفت که در این کنگره حداقل امام جمعه این شهر دعوت می‌شد، تاکید کرد: حتی در کنگره اول که در شاهرود برگزار شد هم با بخش بسطام همانطور رفتار شد که با دیگر مهمانان و حتی با ما مشورتی هم نشد.
او همچنین با بیان اینکه توقع است که در چنین رویداد‌هایی بسطام هم دیده شود، گفت: کنگره نخست بزرگداشت این عالم ربانی در شهرداری شاهرود برگزار شد در حالی که می‌توانستیم این کنگره را در مکانی معنوی دارای شأن معنوی مرجع عالی قدر جهان تشیع مانند صحن امامزاده محمد (ع) بسطام برگزار کنیم شهرداری که جای برگزاری چنین رویداد معنوی نیست همانطور که کنگره دوم در مشهد در مدرسه علمیه نواب برگزار شد.
شایان ذکر است آیت‌الله سیدمحمود حسینی شاهرودی فرزند سیدعلی، در سال ۱۳۰۱ ق/۱۲۶۲ ش در روستای قلعه آقاعبدالله از توابع بخش بسطام به دنیا آمد. او خواندن و نوشتن را در زادگاه خود فرا گرفت سپس علم صرف و نحو را در بسطام نزد فاضل بسطامی آموخت.
گفتنی است دومین کنگره ملی نکوداشت آیت الله العظمی شاهرودی پنج شنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۰ در مدرسه علمیه نواب مشهد مقدس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار