خبرهای داغ:
شهید علی اصغر موتاب؛

می خواهم علیه دشمن بجنگم تا در راه حق شهید شوم

تبریز- «علی‌اصغر موتاب» با شرکت در عملیات‌های متعدد، خیلی کم به مرخصی می‌رفت و می‌گفت: «می‌خواهم بیشتر در جبهه‌ها علیه دشمن بجنگم تا ان‌شاءالله در راه حق شهید شوم».
کد خبر: ۹۴۰۰۹۸۵
|
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی‌اصغر موتاب» سیزدهم دی سال ۱۳۴۰ در شهر تبریز دیده به جهان گشود.

وی دوران تحصیلی ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه «شکیب» تبریز با موفقیت سپری کرد. از همان دوران کودکی به مسائل مذهبی، معنوی و کمک به مردم علاقه زیادی داشت؛ بنابراین همزمان با شروع اعتراضات مردمی علیه رژیم پهلوی در تظاهرات‌ها، راهپیمایی‌ها و پخش اعلامیه‌های امام خمینی (ره) شرکت می‌کرد.

شهید موتاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در پایگاه مقاومت مسجد ولی عصر (عج) تبریز مشغول به فعالیت پرداخت تا این‌که جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه ایران آغاز شد. بر همین اساس، «علی‌اصغر» در همان دوران چندین‌بار می‌خواست عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شود که به‌دلیل کم بودن سنش، از حضور در جبهه‌ها بازماند.

وی پس از گذشت مدتی، لباس مقدس سربازی را در فروردین سال ۱۳۶۰ بر تن کرد و بعد از گذراندن ۲ ماه آموزش در پادگان «عجب شیر» به منطقه عملیاتی کرمانشاه اعزام و مدتی در لشکر «۸۱ زرهی» مشغول به خدمت و از آن‌جا به منطقه عملیات غرب (سرپل ذهاب) اعزام شد.

«علی‌اصغر موتاب» با شرکت در عملیات‌های متعدد، خیلی کم به مرخصی می‌رفت و می‌گفت: «می‌خواهم بیشتر در جبهه‌ها علیه دشمن بجنگم تا ان‌شاءالله در راه حق شهید شوم»؛ بنابراین حدود شش ماه از خدمت سربازی‌اش در جبهه‌های حق علیه باطل می‌گذشت که در تاریخ یازدهم شهریور سال ۱۳۶۰ در بلندی‌های سرپل‌ذهاب با پنج تن از هم رزمانش، دعوت حق را پذیرفت و به شهادت رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار