خبرهای داغ:

مسئولان به دنبال حل مشکلات کشور/خط قرمز دولت را استقراض از بانک مرکزی

شاهرود_امام جمعه موقت شاهرود گفت: یکی از ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۱ گره نخوردن آن به برجام و مذاکرات هسته‌ای است و به این ترتیب کشور معطل این موضوع نمی‌ماند.
کد خبر: ۹۴۰۰۳۶۹
|
۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳

مسئولان به دنبال حل مشکلات کشور/خط قرمز دولت را استقراض از بانک مرکزیبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام احمد نظری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه اعظم قلعه این شهر با تاکید بر اینکه دولت در توزیع بودجه سال آینده کشور، با درنظر گرفتن همه مناطق و قشر‌های جامعه، عدالت را رعایت کرده است، با اشاره به اینکه مسوولان کنونی به دنبال حل مشکلات کشور هستند، افزود: یکی از ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۱ گره نخوردن آن به برجام و مذاکرات هسته‌ای است و به این ترتیب کشور معطل این موضوع نمی‌ماند.
او خط قرمز دولت را استقراض از بانک مرکزی عنوان کرد و ابراز کرد: اگرچه این کار برای نخستین بار پس از انقلاب رخ داد و مبارک است، اما به دلیل جراحی‌هایی که قرار است در بودجه رخ دهد ممکن است مشکلات مقطعی هم پیش بیاید و مردم باید آمادگی آن را داشته باشند.
امام جمعه موقت شاهرود به برنامه‌های سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: چه زیباست که حاج قاسم لقبِ مکتب گرفت چرا که فقط به انسان‌های کم نظیر و بی نظیر چنین لقبی داده می‌شود.
نظری اظهار کرد: سپهبد و درجه داری مربوط به افرادی است که به دنبال درجه‌های دنیایی هستند، اما حاج قاسم به دنبال این چیز‌ها نبود و آن چیزی که او را معرفی می‌کند شجاعت، رشادت، ایثارگری و یک عمر در خدمت دین بودن است.
او با تأکید بر اینکه مکتب حاج قاسم باید به صورت عملی مورد تحلیل قرار گیرد، یادآور شد: افرادی که قصد سخنرانی و نوشتن کتاب یا مقاله درباره حاج قاسم دارند، بهتر است که در موضوعاتی که مطرح می‌کنند تحلیل مکتب حاج قاسم را نیز لحاظ کنند.
امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه امسال برنامه‌های گرامیداشت سالگرد شهید سلیمانی ملی و بین المللی است، تصریح کرد: بهتر است افراد و ارکان‌هایی که قصد برگزاری برنامه‌های گرامیداشت سپهبد شهید سلیمانی را دارند برنامه‌های خود را در سطح ملی و بین المللی تدارک ببینند.
نظری در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۷ آذر سالروز شهادت شهید مفتح و نام گذاری این روز به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نیز اشاره کرد و افزود: این روز نه فقط یک مناسبت تقویمی بلکه مناسبتی علمی و آموزشی و ضرورتی فرهنگی، تربیتی و دینی است.
او ادامه داد: جامعه این انتظار را از حوزه‌ها و دانشگاه‌ها دارد که نقش اساسی خود را مانند همیشه ایفا کنند، دانشجویان، استادان و طلاب برای حل مشکلات علمی و آموزشی، صنعت و فناوری، اقتصاد و معیشت و مسائل اخلاقی و فرهنگی کمر همت ببندند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار