رئیس اداره صنعت معدن و تجارت رشتخوار خبر داد:

برداشت روزانه ۲۰۰ تن سنگ‌آهن/اشتغال‌زایی برای۸۰ نفر در معدن تنگل نورای رشتخوار

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت رشتخوار گفت: معدن سنگ‌آهن تنگل نورای رشتخوار دارای ظرفیت برداشت روزانه ۲۰۰ تن سنگ‌آهن با عیار ۴۵ درصد است که 80 نفر در آنان مشغول کار هستند.
کد خبر: ۹۳۹۹۹۹۲
|
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در دو حوزه صنعت و معدن در آخرین آمار اعلامی رشتخوار دارای ۲۱ محدوده معدنی، یک شهرک صنعتی، ۲ مجموعه فولادی (فولاد آروند نوین و فولاد شکفته رشتخوار)، ۴ واحد شن شویی بزرگ، ۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی، ۱۱ کوره آجرپزی و ۳۹ جواز تأسیس است.

رشتخوار به‌واسطه نزدیکی به معادن سنگ‌آهن ظرفیت و پتانسیل بالایی در ایجاد صادرات و حتی تبدیل‌شدن به منطقه صنعتی و معدنی را دارد که این امر بامطالعه، دعوت و همکاری شرکت‌ها، طرح‌های سرمایه پذیر منتخب، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری با برگزاری جلسات استارتاپی در حضور سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی که به دنبال جذب سرمایه‌گذاری جسورانه هستند، امکان‌پذیر است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت رشتخوار در رابطه با فعالیت معدن سنگ‌آهن تنگل نورا، گفت: معدن سنگ‌آهن تنگل نورای رشتخوار دارای ظرفیت برداشت روزانه ۲۰۰ تن سنگ‌آهن با عیار ۴۵ درصد است.

مرتضی پور عباس با اشاره به فعالیت روزانه این معدن، افزود: معدن تنگل نورای رشتخوار دارای یک سایت سنگ‌شکن بوده و روزانه در این سایت پس از فرآوری و جداسازی سنگ‌آهن از باطله کار بارگیری به کارخانه‌های تولید کنسانتره در تمام نقاط ایران صورت می‌پذیرد.

اشتغال ۸۰ نفر در معدن سنگ‌آهن رشتخوار

وی در ادامه در رابطه با وضعیت اشتغال در این معدن، اظهار کرد: این مجموعه به‌صورت مستقیم تعداد ۳۰ نفر و غیرمستقیم ۵۰ نفر اشتغال‌زایی شده است، این معدن ازلحاظ مسیر جزء معادن صعب‌العبور خراسان رضوی محسوب می‌شود و هزینه حمل تا سایت سنگ‌شکن در هر تن ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

پور عباس با تأکید بر اینکه قسمت‌های از این معدن در محدوده شهرستان خواف است، یادآور شد: طی روزهای گذشته بازدید با حضور کارشناسان اداره درراستای بررسی وضعیت معدن ازنظر HSE، نحوه فعالیت مسئول فنی، چگونگی استخراج، میزان استخراج روزانه، ماه و سال و همچنین بررسی تعداد دستگاه‌های موجود و در حال کار جهت تخصیص سهمیه سوخت نفت و گاز انجام شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار