خبرهای داغ:

حضرت زینب(س) الگوی «پرستاران» در میدان صبر و ایثار است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان گفت: حضرت زینب(س) برترین الگوی «پرستاران» در میدان صبر و ایثار است.
کد خبر: ۹۳۹۹۳۴۸
|
۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام سیدابوالفضل راسخی در آیین تجلیل از پرستاران سمنان که در سالن اجتماعات بیمارستان امیرالمؤمنین سمنان برگزار شد، اظهار داشت: احادیث و روایات بسیاری در بیان اهمیت جایگاه پرستاران و پرشکان وجود دارد.

وی با اشاره به جایگاه مهم پرستاری از بیمار از دیدگاه دین مبین اسلام گفت: روزی حضرت موسی(ع) با خدا سخن می گفت، خداوند فرمود موسی به عیادت ما نیامدی، حضرت موسی متعجب شد و  گفت مگر شما هم بیمار می شوی، خداوند متعال در پاسخ داد هر گاه بنده ای بیمار شود مثل این است که من بیمار شده ام.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان گفت: پرستاران و پزشکان بدانند هر گاه بر بالین بیماری برای ارائه خدمات درمانی می روند؛ مثل این است که بر بالای سر خدا می روند.

حجت الاسلام راسخی ضمن تقدیر از زحمات و ایثار بی مثل و مانند پرستاران در مراقبت از بیماران گفت: با شیوع ویروس کرونا بیش از هر زمان دیگری زحمات شبانه روزی و بی دریغ پرستاران را مردم درک کردند و قدردان این زحمات هستند و باید گفته جهادی که کادر درمانی در این ایام در نجات ملت ایران از بیماری منحوس کرونا انجام داده و می دهند هرگز از یادها نمی رود.

وی در ادامه به مقام و منزلت حضرت زینب (س) این بزرگ بانوی اسلام اشاره کرد و گفت: آن حضرت روز ولادتشان به نام روز پرستار نام نهاده شده است و الگوی تمام نمای جامعه پزشکی و پرستاری در نگهداری و تیمارداری از بیماران محسوب می شوند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان گفت: شناخت سیره حضرت زینب (س) و الگوگیری از ابعاد شخصیتی آن حضرت امروز باید در جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام راسخی عنوان کرد: حضرت زینب(س) در جایگاه مادری، همسری، خانه داری، ولایتمداری، پرستاری و ... بهترین بودند و بر ما مسلمانان است که ابعاد شخصیتی آن حضرت را بشناسیم و آن را در زندگی فردی و اجتماعی خود عملیاتی کنیم.

وی گفت: همانطور که میدانیم حضرت زینب (س) به عنوان پرستار صحرای کربلا شناخته می‌شوند و دلیل آن مراقبت و پرستاری حضرت از امام سجاد (ع) و کودکان آسیب دیده در واقعه کربلا است؛ پرستاران نیز باید با صبر وحوصله و سعه صدر خود و الگو گیری از ایشان از بیماران پرستاری،حمایت و مراقبت کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار