مطالبۀ دانشجویان شهرستان تربت حیدریه:

حفظ استقلال دانشگاه مهم‌ترین مطالبۀ دانشجویان/ارتقای فضای خوابگاهی به بقای دانشگاه کمک می‌کند

آیین گرامیداشت 16 آذرماه روز دانشجو در دانشگاه شهرستان تربت‌حیدریه در حالی برگزار شد که دانشجویان بر لزوم حفظ استقلال دانشگاه و ارتقای فضای خوابگاهی و... تأکید کردند.
کد خبر: ۹۳۹۸۶۳۶
|
۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی در تربت‌حیدریه، رئیس دانشگاه این شهرستان در جمع دانشجویان گفت: امروز یکی از اولویت‌ها برای بقای دانشگاه داشتن خوابگاه است، چند نفر خیر که متقاضی ساختند برای وثیقه دریافت تسهیلات بانکی نتوانستند با بانک به نتیجه برسند و این مشکلات برای ساخت خوابگاه بر سر راه وجود دارد.

فتحی، تجهیز و مناسب‌سازی خوابگاه دانشجویان دختر را از تغییرات و مشاهدات عینی این دانشگاه برشمرد، تصریح کرد: افزود: یکی از خبر خوب دانشگاه ساخت و تکمیل سالن غذاخوری و سلف‌سرویس تا اول‌ترم آینده است که اگر آموزش به‌صورت حضوری شد، سلف‌سرویس به دانشگاه اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه اظهار کرد: پروژه سلف‌سرویس پس از بدعهدی پیمانکار در سال‌های گذشته، در ابتدای ۹۹ به پیمانکار جدید سپرده شد و بعدازآن مشکلات مالی باعث شد که ساخت سلف کمی عقب‌تر باشد اما حالا کار خوب پیش می‌رود و امیدواریم در ترم اول آموزش حضوری بازگشایی شود‌.

وی در خصوص افزایش هزینه‌های غذای دانشجویی بیان کرد: بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان هر غذای دانشجو تهیه می‌شود و از دانشجویان حدود ۳۵۰۰ تومان یعنی ۱۰ درصد دریافت می‌شود.

وی افزود: صندوق کمک به دانشجویان ناتوان راه‌اندازی شده و برای دانشجویانی که توان پرداخت این مبلغ را هم ندارند این کمک صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه بیان کرد: از معدود پروژه‌هایی که دولت به عهده گرفته ساخت مسجد دانشگاه تربت‌حیدریه است و سرعت تورم و افزایش قیمت‌ها از سرعت ساخت بناها بیشتر است و همیشه از پیشرفت پروژه عقب هستیم.

فتحی ابراز کرد: محدودیت‌ها در تغییر جهت خیران جزء عوامل تأخیر در ساخت مسجد است و از امام‌جمعه معزز قول گرفته‌ایم که از اوقاف و امور خیریه استان برای تکمیل مسجد کمک‌هایی گرفته شود، درعین‌حال قبض کمک‌های مردمی در سطح مساجد منتشر و توزیع می‌شود و با کمک‌های مردمی امیدواریم برای ساخت مسجد کاری انجام شود.

وی در خصوص محوطه‌سازی و سر درب دانشگاه اضافه کرد: این پروژه خیر ساز بوده و از سال ۹۷ با برگزاری مسابقه طراحی انجام شد و کلنگ ساخت هم بر زمین خورد و فعلاً خیر مربوطه در اولویت ساخت این پروژه نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها