مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تربت‌حیدریه خبر داد:

جلوگیری از زمین‌خواری با سند کاداستر/اراضی ملی تربت‌حیدریه سنددار شد

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌حیدریه گفت: برای جلوگیری از تجاوز، تعدی و زمین خواری اراضی ملی و نیز افزایش ضریب حفاظتی به بیش از 26 هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان سند تک‌برگ کاداستر صادر شد.
کد خبر: ۹۳۹۸۵۴۸
|
۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی در تربت‌حیدریه،علیرضا قادری با اشاره صدور سند تک‌برگ کاداستر به بیش از 26 هزار هکتار از اراضی ملی در این شهرستان، افزود: از اهداف مهم اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی ملی، افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی است.

وی اجرای طرح کاداستر اراضی ملی را موجب جلوگیری از زمین‌خواری و تضییع حقوق بیت‌المال و انفال برشمرد و اظهار کرد: با صدور اسناد تک‌برگی به نام دولت، تخریب و تصرف اراضی ملی به‌شدت کاهش می‌یابد و این امر منجر به کاهش دعاوی و اختلافات حقوقی و ملکی در محاکم قضایی نیز می‌گردد.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌حیدریه تصریح کرد: طی 8 ماه امسال تعداد 229 جلد سند مالکیت در سطح 71 پلاک ثبتی به مساحت بیش از 26 هزار هکتار اراضی ملی شهرستان با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک صادر و 80 هزار هکتار اراضی باقیمانده در دست اقدام است.

قادری ابراز امیدواری کرد تا پایان سال‌شماری طرح کاداستر و صدور اسناد تک‌برگی در شهرستان به اتمام برسد.

گفتنی است: شهرستان تربت‌حیدریه دارای 255 هزار هکتار وسعت عرصه‌های منابع طبیعی بوده که بر اساس نقشه پوشش گیاهی شامل 58 هزار هکتار مراتع متراکم و 165 هزار هکتار مراتع کم بازده و 10 هزار هکتار بیابان دارد که جزء کانون بحران فرسایش بادی است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار