خبرهای داغ:

انجام ۱۴ پروژه خیرساز در آموزش و پرورش شاهرود

شاهرود_مدیر آموزش و پرورش شاهرود از انجام ۱۴ پروژه خیرساز در سه سال اخیر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۹۱۳۳
|
۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

انجام ۱۴ پروژه خیرساز در آموزش و پرورش شاهرودبه گزارش روابط عمومی مدیریت، سومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در سال ۱۴۰۰ با حضور معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری، شهردار شاهرود، نایب رییس شورای اسلامی شهر، معاونین آموزش متوسطه و پرورشی و تربیت بدنی، رییس اداره سوادآموزی و دیگر اعضا در محل سالن ولایت فرمانداری شهرستان برگزار شد.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود در ابتدا با مروری اجمالی بر دستاورد‌های علمی، پژوهشی و عمرانی آموزش و پرورش شهرستان، کسب رتبه دوم مسابقات آزمایشگاهی کشور توسط دبیران شاهرودی، سهم ۶۲ درصدی رتبه‌های مسابقات علمی، فرهنگی و معارفی شهرستان شاهرود از کل رتبه‌های استان و انجام ۱۴ پروژه خیری در سه سال اخیر را نمونه‌های بارز توفیقات آموزش و پرورش شهرستان برشمرد.
سید محمد موسوی در ادامه به اهمیت موضوع تبدیل به احسن املاک آموزش و پرورش شهرستان اشاره نمود و املاک دبستان قائم، دبیرستان عفاف، دبستان توحید، هنرستان امام علی (ع) و دبستان خیرساز شهرک بهارستان را مشمول این بهینه سازی معرفی کرد و خواستار همکاری موثر اعضای شورا در پیشبرد این هدف شد.
علیرضا آشوری معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان شاهرود ضمن قدردانی از توفیقات حاصل شده در نهاد تعلیم و تربیت شهرستان و اداره سوادآموزی در کسب رتبه بسیارخوب و شایسته تقدیر در سطح استان، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سمن‌ها را راهکار مناسبی برای پیشبرد بخشی از برنامه‌های آموزش و پرورش برشمرد و بر همکاری شهرداری و شورای شهر با آموزش و پرورش، در بهینه سازی املاک تاکید کرد.
محسن احمدی شهردار شاهرود نیز ضمن اعلام آمادگی شهرداری و شورای اسلامی شهر در تجاری سازی این املاک، بر رعایت ضوابط شهرسازی و مصوبه کمسیون ماده ۵ تاکید کرد.
ربابه یاورپناه رییس اداره سوادآموزی شهرستان کسب رتبه بسیار خوب سوادآموزی شهرستان را در ارزیابی ۱۹ شاخص و ۳۸ محور حاصل همکاری وهمیاری شورای پشتیبانی سوادآموزی و شورای بهبود کیفیت سواد و سایر نهاد‌های موثر برشمرد و خواستار حمایت از آموزش دهندگان، سوادآموزان و نوسوادان با بکارگیری سیاست‌های تشویقی و انگیزشی شد.
او با اشاره به دشواری‌های جذب سوادآموزان بعد از مرحله پالایش اسمی، همکاری نهاد‌های ذیربط را در شناسایی دقیق جامعه هدف ضروری دانست.
هادی عامریان معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش شاهرود گزارشی جامع از هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش شهرستان ارائه داد و تعداد هنرجویان هنرستان‌های فنی و کاردانش را به ترتیب ۱۷۸۶ و ۱۲۲۹ نفر اعلام کرد.
او در ادامه فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز کارگاه‌ها را گامی مهم در بهبود کیفیت آموزش برشمرد و عدم بروزآوری در امکانات و تجهیزات کارگاه‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش را باعث بروز نتایج منفی در توسعه متوازن دانست و از اعضای شورای آموزش و پرورش خواست در راستای تعامل هنرستان‌ها با کارخانجات و شهرک‌های صنعتی و نیز فراهم نمودن زمینه اشتغال فارغ التحصیلان هنرستان‌ها ظرفیت‌های لازم را در شهرستان ایجاد نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار