خبرهای داغ:

جشنواره هدهد فرصتی برای توجه بیشتر به معنویات در بین جامعه دانشگاهیان علوم پزشکی

شاهرود_رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: جشنواره قرآنی هدهد مجالی مناسب برای توجه بیشتر به بعد معنوی زندگی و خودسازی را فراهم که جامعه دانشگاهیان علوم پزشکی می‌توانند از فرصت برگزاری جشنواره بهره ببرند.
کد خبر: ۹۳۸۵۱۷۸
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹

جشنواره هدهد فرصتی برای توجه بیشتر به معنویات در بین جامعه دانشگاهیان علوم پزشکیبه گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر رضا چمن با تأکید بر ضرورت توجه به همه ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی در زندگی هر فرد، اظهار داشت: در این بین، مشغله‌های فراوان زندگی روزمره و معطوف شدن بیشترین توجه انسان معاصر به سلامت جسمانی، سبب شده است تا تقویت دیگر ابعاد مهم زندگی کمی مغفول بماند.
او با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، هنری و قرآنی سوق دادن اقشار گوناگون جامعه به سوی جنبه‌های غیر مادی زندگی است، تصریح کرد: جشنواره‌های قرآنی با شیوه‌های نوین در دستیابی به هدف اصلی دین که شناخت هرچه بیشتر انسان نسبت به خویشتن، جهان پیرامون و پروردگار است، کمک می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در ادامه برگزاری چند دهه رقابت‌های قرآنی در مجموعه وزارت بهداشت را نشانگر اهمیت این موضوع در بین جامعه علوم پزشکی کشور خواند و اظهار کرد: خانواده بزرگ وزارت بهداشت همواره تمام توان خود را برای پاسداری از سلامت مردم به کار می‌گیرند و در این میان بسیاری از آنان به ویژه در دروان سخت همه‌گیری کرونا، با ایثارگری از توجه به حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان چشم‌پوشی کردند.
چمن اضافه کرد: جشنواره قرآنی هدهد فرصتی مغتنم است تا بتوان از این رهگذر مدتی را به پرورش و تعالی روحیه و معنویات در وجود خود اختصاص داد و در فضایی سالم به رقابت نیز پرداخت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود یادآوری کرد: راهیابی دو تن از اعضای هیأت رئیسه دانشگاه به مرحله کشوری این جشنواره در سال گذشته به خوبی نشان می‌دهد که مسوولان و اساتید در زمره مشوقان اصلی دیگر کارکنان و دانشجویان برای شرکت در این رویداد فرهنگی هستند.
او افزود: دانشگاهیان علوم پزشکی شاهرود که هر سال در مشارکت در این رویداد بزرگ کشوری پیشگام هستند، امسال نیز با همت مضاعف خود برگ زرین دیگری بر کتاب افتخارات این دانشگاه می‌افزایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار