خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
به همت حوزه شهید چمران ناحیه مقاومت فراشبند برگزار شد:
مراسم یادواره شهدای روستای دهنو شهر دهرم به همت حوزه شهید چمران ناحیه مقاومت فراشبند برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۱۳۲۴
|
۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مصادف باشب شهادت حضرت ثامن‌الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) مراسم یادبود شهیدان اکبر دژگاهی و ابوالحسن امیری در روستای دهنو دژگاه برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام دهقان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فراشبند، ضمن تسلیت شهادت امام رضا علیه السلام به بیان مقام و جایگاه رفیع شهیدان پرداخت و گفت: مقام شهید مقام ساده ای نیست که مابتوانیم آن را بیان و توصیف کنیم، مقام شهید یعنی حیات طیبه وجاودان؛ یعنی عندربهم یرزقون.

وی گفت: مقام شهیدان را فقط شهیدان و اولیا الله می دانند و درک می کنند و ما انسانهای معمولی از درک آن مقامات رفیع و والا عاجزیم.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت فراشبند افزود: مولای متقیان حضرت علی (ع) با داشتن دهها فضائل و مناقب ارزشمندی که داشت، همیشه حسرت مقام شهادت را می خورد، گرچه در تمامی میدانهای مبارزه و جنگ پیروز بود و دشمن را شکست می داد که باعث افتخار و سربلندی اسلام و مسلمین بود و در آن شرایط نفرمود رستگارشدم؛ اماوقتی در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان فرق مبارکش با شمشیر اشقی الاشقیا ابن ملجم شکافته شد فرمود: فزت ورب الکعبه بخدای کعبه رستگارشدم.
حجت‌الاسلام دهقان افزود: شهداء به وظایف و رسالت خود عمل کردند اما ما وارثان و جاماندگان از قافله شهداء، نتوانستیم خوب به وظائف و تکالیف خود عمل کنیم، و راه آنها را ادامه دهیم.فقط همین بس که باید حسرت مقام آنها را بخوریم.

وی ادامه داد: شهداء و خانواده های معظم شهدا ء، ولی نعمتان این انقلاب هستند، مسئولین نظام و مردم همه باید بدانیم که برسرسفره و خوان شهداء نشسته ایم و ارتزاق می کنیم و باید همیشه به یاد شهداء باشیم و یاد آنها را زنده نگه بداریم.

به گفته وی، تا یاد آنها زنده و عطر بوی شهداء بر جامعه حاکم است، انقلاب ما بیمه است و این کمترین وظیفه ما در مقابل آنهاست، چون شهداء از تمام هستی خود گذشتند، حق بسیار بزرگی برگردن همه ما دارند و ما مدیون آنها هستیم.

وی تصریح کرد: مسئولین ما بایدامثال شهید رجائی ها، شهید بهشتی ها و مهدی باکری ها را الگوی راه و مسیر خود قرار دهند.

 دهقان در ادامه به توسل و ذکرمصیبت آقا علی ابن موسی الرضا (ع) پرداخت و در پایان مراسم تعدادی لوح تقدیر که از طرف حوزه مقاومت شهید چمران شهر دهرم تدارک دیده شده بود به خانواده شهداء و جانبازان اهداء شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار