خبرهای داغ:

آثار گناه در زندگی انسان

یکی از آثار گناه رسوایی است. اگر شخص از گناهان خود توبه نکند، دیر یا زود خداوند او را رسوا و خوار می‌کند.
کد خبر: ۹۳۷۸۰۰۸
|
۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ ویژه برنامه اربعین حسینی با محوریت انواع گناه با سخنرانی زهرا مهدوی نژاد هادی سیاسی بسیج در شهرستان سرخه در پایگاه حضرت معصومه (س) سرخه برگزار شد.

زهرا مهدوی نژاد در جمع بسیجیان اظهار کرد: بی‌تردید، اعمال انسان در عالم هستی و زندگی دنیایی و آخرتی او تأثیر می‌گذارد. کردار نیکش پیامدهای مثبت، و گناهانش آثاری سوء بر زندگانی‌اش دارد؛ زیرا هر رفتاری، در این عالم بازتاب مخصوص خود را خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه یکی از آثار گناه فاسد شدن قلب است، افزود: امام باقر (ع) می فرماید: «هیچ چیز قلب آدمی را به قدر گناه فاسد نمی‌کند. قلب وقتی با گناه آشنا شد، روزبه‌روز بیشتر به آن متمایل می‌گردد؛ تا جایی که گناه بر آن چیره شود. آن ‌وقت، قلبش زیر و رو و فاسد شود.»

هادی سیاسی بسیج در شهرستان سرخه بیان داشت: از دیگر آثار گناهان، رسوایی در دنیاست. اگر شخص از گناهان خود توبه نکند، دیر یا زود خداوند او را رسوا و خوار می‌کند.

مهدوی نژاد عنوان کرد: از آثار دنیوی گناه، کاهش عمر و مرگِ زودرس است که اهل گناه به آن مبتلا می‌شوند. البته اگر توبه واقعی کرده و به‌راستی از گناهش باز گردد، مسلماً اثر گناه هم از میان می‌رود. امام جعفر صادق (ع) می‌‏فرماید: «آنان‌که بر اثر گناه می‌‏میرند، از آنها که با مرگ طبیعى از دنیا می‌روند، بیشترند و آنان‌که بر اثر نیکوکارى عمر می‌کنند، از آنها که با عمر طبیعى زندگى می‌‏نمایند، زیادترند.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار