خبرهای داغ:
دبیر نخستین دوره جشنواره استانی هفت اقلیم تولیدات هنری استان فارس از برگزاری این جشنواره با عنوان "هاتف:» در پاییز ۱۴۰۰ در فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۳۵۱۰
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مجتبی اشرفی در حاشیه آیین رونمایی از پوستر جشنواره هاتف اظهار داشت: کمک به گفتمان­‌سازی فرهنگی و هنری معارف انقلاب اسلامی با شناسایی و حمایت از ایده­‌های نوآورانه و مبتکرانه­‌ بسیجیان و پایوران و سربازان زیرمجموعه­‌ بسیج اقشار و نواحی سپاه فجر فارس در حوزه­‌های هفت­گانه­‌هنری و ادبی از اهداف این جشنواره است.

به گفته وی ایجاد یک پیش­ زمینه برای برگزاری جشنواره ملی و یا حتی بین­‌المللی برپایه داشته­‌های این جشنواره استانی و جشنواره­‌های مشابه توسط معاونت فرهنگی و هنری سپاه فجر استان فارس از اولویت­‌های برگزاری نخستین دوره جشنواره فرهنگی و هنری هاتف است.

اشرفی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی به هنر نیازمند است، افزود: هنر انقلاب از آن­‌جا که باید دربردارنده­‌ مفاهیمی نو باشد، ناگزیر باید هنری ممتاز، فاخر و پیشرو باشد بنابراین برای رسیدن به این نوع از هنر نیازمند شناسایی، هدف­گذاری و تبیین اصول هنر انقلاب اسلامی هستیم و این مهم از طریق برگزاری جشنواره­‌های این‌چنینی مثل جشنواره فرهنگی و هنری هاتف محقق می­‌شود.

دبیر جشنواره هاتف با تأیید و تأکید بر اجرای جشنواره استانی هاتف در استان فارس و شیراز سومین حرم اهل بیت ابراز امیدواری کرد که این جشنواره الگوی جشنواره‌­‌های جامع هنری و فرهنگی در استان و کشور باشد‌.

وی با بیان اینکه «فیلم »، «عکس»، «کتاب و نشر»، «هنرهای دیجیتال»، «سرود، نماهنگ و موسیقی»، «هنرهای تجسمی» و «تئاتر» حوزه‌های رقابتی این جشنواره هستند، بیان کرد: این جشنواره در دو مرحله و در دو سطح قشری-ناحیه­‌ای و استانی برگزار می­‌شود.

به گفته اشرفی در مرحله­ اول اقشار و نواحی تا آبان ماه فرصت دارند تا اقدام به برگزاری و انتخاب آثار منتخب در حوزه­‌های هفت­‌گانه کنند سپس این آثار و تولیدات منتخب را برای شرکت در مرحله استانی به ستاد استان و دبیرخانه جشنواره هاتف ارسال کنند.

دبیر جشنواره فرهنگی و هنری هاتف اختتامیه این جشنواره را نیمه اول آذرماه 1400 و مصادف با گرامی­‌داشت هفته مبارک بسیج اعلام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار