خبرهای داغ:
سرهنگ پاسدار سیدعباس میرکریمی در جمع خبرنگاران بسیج شهرستان، هدایتگری امام سجاد و روشنگری حضرت زینب را عامل ترویج فرهنگ عاشورا دانست.
کد خبر: ۹۳۶۵۵۹۲
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلپایگان، سید عباس میر کریمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان در نشست خبری طرح صیانت و  تجلیل از خبرنگاران که  در سالن جلسات فرماندهی ناحیه صورت گرفت ؛ضمن تبریک روز خبرنگار و تسلیت سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی ایران و تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و گرامی داشت هفته امر به معروف با اشاره به واقعه کربلا و حادثه عاشورا ابراز داشت : عاشورا برای ما نمونه ای بزرگ از درس ها و عبرت ها می باشد.

وی با بیان درس‌ آموز بودن  و عبرت انگیز بودن حادثه عاشورا گفت: مردم آن روزگار امام زمان خود را تنها گذاشتند.دشمنان اهل بیت علیهم السلام در آن زمان کمر بسته بودند دو اتفاق بیفتد اول این که واقعه عاشورا رقم بخورد و دوم آن که جنایت هایی که در زمین کربلا انجام دادند به هیچ وجه به جامعه آن روز اطلاع رسانی نشود ،

فرمانده سپاه گلپایگان در ادامهبعد سوم آن اقدام شرم آور را  افرادی خواند که آن زمان واقعه عاشورا را دیدند و کتمان کردند تا جوامع دیگر هم خبر دار نشوند که چه اتفاقی در عاشورا افتاد و همه چیز در زمین کربلا تمام شود اما  فکر نمی کردند بعد از آن چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

سرهنگ پاسدار سیدعباس میرکریمی عامل اصلی وقوع حادثه عاشورا را  ترویج وارونه حقایق در آن زمان ابراز داشت  و گفت:اگر با هدایتگری امام سجاد و روشنگری حضرت زینب نبود نه تنها واقعیات به جامعه آن روز و جامعه امروز سرایت نمی کرد بلکه چهره پلید استکبار آن روز بر مردم آشکار نمی شد.

وی خاطرنشان کرد : امام سجاد و حضرت زینب سلام الله علیها با مشقات و مشکلاتی که داشتند با روشنگری و هدایت‌گری ها سرانجام توانستند چهره واقعی دستگاه حاکم اموی را برای مردم آشکار نمایند و نتیجه آن نفرت مردم از دستگاه حاکم آن روز و سقوط دستگاه اموی بود.

فرمانده سپاه گلپایگان یاد آور شد : با بررسی تاریخ دو نوع سبک رسانه ای وجود دارد  یک نوع آن وابسته به دستگاه ها و قدرت های زر و زور هستند که در جهان و در جوامع غربی مشاهده می کنیم که هدف اصلی آنها خفقان خبری، عدم انتقال واقعیات و وارونه کردن حقایق است .

سرهنگ پاسدار سیدعباس میرکریمی تصریح کرد: وظیفه خبرنگاران که نماینده مردم هستند و رسالت سنگینی به دوش دارند این است که در رابطه با خبر ها خنثی نباشید شما آزاد هستید به عنوان نماینده مردم خبر ها را احصا کنید باید جستجوی واقعیات داشته باشید ، این باعث پیشرفت و معتبر شدن شما می شود.

وی با تاکید بر اینکه سومین مولفه یک خبرنگار متعهد ،  نفروختن عزت و شرف به بهای اندک می باشد گفت: شما نماینده مردم هستید نباید عزت و شرف را به بهای اندک  معاوضه کنید و  به این بهانه واقعیتی انتقال داده نشود.

فرمانده سپاه گلپایگان افزود:  یک وظیفه مهم شما ایفا نقش نظارت است شما سیستم نظارتی پنهان و آشکار مردم در دستگاه های دولتی یا نیمه دولتی هستید.

سرهنگ پاسدار سیدعباس میرکریمی مهم ترین نقش رسانه را نقش نظارتی بر نهادها و کارکرد و عملکرد مسئولین دانست و گفت: یکی از خصوصیات خبرنگار مردمی شجاعت است اینکه ترس از تهدیدات نداشته باشد و در برابر فشارها عقب نشینی نکند .

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از وظایف شما  فعالیت دقیق ، حرفه ای  و مستند است تا  در چنگال قانون شکن ها نیفتید و بر سر واقعیت ها عقب نشینی نکنید.

وی بیان داشت: یک خبرنگار نباید قابل پیش بینی باشد برای افرادی که دنبال این هستند نقطه ضعفی پیدا کنند و به اهداف قانون شکنانه خود برسند.

سرهنگ پاسدار سیدعباس میرکریمی بیان داشت: خبرنگار باید فعال باشد، منتظر اتفاق نباشد  بلکه بایستی هوشمند باشد قبل از اینکه اتفاق بیفتد و مشکلی برای مردم ایجاد شود با نظارت هوشمندانه و هوشیارانه جلوی اتفاق را بگیرد.

 وی در خاتمه خبرنگار را مدافع حقوق مردم دانست و خاطر نشان کرد : مهم ترین وظیفه خبرنگار، مطالبه گری انقلابی است نه مطالبه گری جناحی و گروهی ،  شما وظیفه دارید حقوق عامه مردم را مطالبه گری کنید.

پس از بیانات فرمانده سپاه گلپایگان،سرگرد پاسدار یاسر متانت مسئول روابط عمومی و تبلیغات ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان به تشریح ابعاد طرح صیانت پرداخت و گفت: هدف اصلی طرح صیانت دفاع از حقوق مادی و معنوی کاربران در فضای مجازی است و در نظام اسلامی مردم به عنوان سرمایه های اصلی نظام هستند و صیانت از آنها به عهده حکومت اسلامی است.

وی بهترین راه صیانت از کاربران را در فضای مجازی اجرای دقیق و هوشمندانه طرح صیانت دانست و گفت: چون دشمنان از فضای آشفته فضای مجازی سود می برند به دنیال هجمه به طرح در فضای مجازی هستند.

سرگرد پاسدار یاسر متانت،دفاع از ابعاد طرح و ایجاد پیوست رسانه ای را وظیفه خبرنگاران و اصحاب رسانه دانست و گفت:وجود پیوست فرهنگی طرح می تواند در اقناع سازی جامعه کمک شایانی داشته و در اجرا و قانونمند شدن آن مفید باشد.

در پایان از خبرنگاران حاضر در نشست تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار