خبرهای داغ:
یکی از جلوه های تجلی روح قرآنی امام حسین علیه السلام در لمحات قرآنی ایشان در نهضت عاشوراست که نشان می‏دهد قیام او برگرفته از منطق قرآن است.
کد خبر: ۹۳۶۵۱۱۲
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خمینی شهر؛ مقاله روح قرآنی امام حسین علیه السلام در نهضت عاشورا نوشته محمد کریمی درچه است که در شماره ۲۲۷ مجله علمی-ترویجی معرفت موسسه امام خمینی(ره) قم به چاپ رسیده است.

چکیده مقاله به شرح ذیل است: 

یکی از جلوه های تجلی روح قرآنی امام حسین علیه السلام در لمحات قرآنی ایشان در نهضت عاشوراست که نشان می‏دهد قیام او برگرفته از منطق قرآن است و به نظر می‏رسد این لمحات و استنادات قرآنی امام حسین علی هالسلام دارای پیام‏های گران‏بهایی است که درس‏های جاودانه آن برای انسان‏ها مفید است. بنابراین، این مقاله، به روش توصیفی تحلیلی درصدد است این پیام‏ها را تبیین و تحلیل نماید و درس‏هایی را که به انسان‏ها می‏دهد روشن نماید. از مهم‏ترین نتایج پژوهش حاضر این است که استناد امام حسین علی هالسلام به آیات خاصی از قرآن در موقعیت‏های خاصی از نهضت عاشورا نشان‏دهنده پیام‏ها و درس‏هایی خاص در جهت تبیین، تداوم و ماندگاری قیام ایشان است که این ماندگاری قیام ایشان، موجبات پایداری دین برای همیشه را پی‏ ریزی می‏ کند.

دانلود مقاله در لینک زیر:
http://marifat.nashriyat.ir/node/3149

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار