خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی:

سرلشکرپاسدار شهید ناصری در چند جبهه برون مرزی، دفع غائله منافقین و دفاع مقدس نقش اساسی داشت

سردار قاسمی در مراسم گرامیداشت سردار سرلشکر پاسدار شهیدناصری عنوان داشت این شهید از ابتدای تأسیس سپاه، در آن شرایط دشوار ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی خدمات شایانی را به مردم منطقه به خصوص قشر محروم ارائه می نمود.
کد خبر: ۹۳۶۳۵۵۰
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار شهید محمدناصر ناصری، صبح امروز با حضور سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی و سایر مسئولین استان در جوار قبر مطهر این شهید در گلزار شهدای شهرستان بیرجند برگزار شد.

در این مراسم که باحضور خانواده معزز شهدا، از جمله خانواده شهید محمدناصر ناصری و همچنین خانواده شهید بصیری پور اولین شهید مدافع حرم استان خراسان جنوبی برگزار شد، پس از عطرافشانی قبور مطهر شهدا، سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام درخصوص مقام شاخص شهید ناصری به ایراد سخن پرداخت.

سردار قاسمی عنوان داشت شهید ناصری از ابتدای تأسیس سپاه در شهرستان های بیرجند و قاین، در این شهرستان ها مسئولیت داشت و در آن شرایط دشوار ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی خدمات شایانی را به مردم منطقه به خصوص قشر محروم و مستضعف ارائه می نمود.

در سال های پس از جنگ تحمیلی نیز با افزایش ناامنی و درگیری های داخلی در افغانستان، مردم به ایران پناه آورده بودند و پرستاری از مجروحان افغان، حمایت از خانواده شهدای مجاهد افغان، تلاش برای ساماندهی، مدیریت و تشکیل جبهه مقاومت و حمایت و راهبری فرماندهان نظامی افغان از جمله فعالیت هایی بود که این شهید دنبال می کرد، به طوری که وی  ۱۰ اردوگاه برای پناهجویان ایجاد و راه اندازی کرد و بیش از ۷۰ هزار مجاهد افغان را در این اردوگاه ها جای داد.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل قرارگاه برون مرزی انصار توسط این شهید بزرگوار، گفت: این شهید در چند جبهه برون مرزی، منافقین، دفاع مقدس و ناآرامی های داخلی اوایل انقلاب نقش اساسی داشت.

وی در ادامه گفت سردار سرلشکر شهید ناصری، کارهای بزرگی را برای دفاع از مظلومان در افغانستان، جنوب غرب، شمال و شرق آسیا انجام داد و زمانی هم که جنایات طالبان در افغانستان شروع شد برای انسجام جبهه انقلابی به عنوان رایزن فرهنگی در افغانستان حضور پیدا کرد و به همراه سایر همکارانش، مظلومانه و بی دفاع در کنسولگری به شهادت رسید.

 

قاسمی در ادامه بیان کرد: شهید ناصری در مبارزه با طالبان که گام بعدی اش اشغال مشهد مقدس بود، نقش موثری داشت و با انسجام نیروهای مسلح و جبهه انقلاب باعث حفظ امنیت جنوب شرق و در واقع کل کشور شد.

همرزم شهید ناصری با اشاره به اعطای مقام سرلشکری توسط رهبر معظم انقلاب به این شهید گفت: رهبر معظم انقلاب ارادت خاصی به این شهید داشت و این شهید هم مانند شهید سلیمانی لحظات خلوت زیادی با مقام معظم رهبری در خصوص ارائه گزارش درباره وضعیت جهان اسلام و جبهه جنوب شرق و بهره مندی از هدایت های رهبرمعظم انقلاب داشت و ایشان نیز در امور افغانستان از این شهید مشاوره می گرفتند.

در پایان این مراسم از خانواده سرلشکرپاسدار ناصری و شهید مدافع حرم بصیری پور و تعدادی از خبرنگاران، تقدیر بعمل آمد.

انتهای خبر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار