خبرهای داغ:

نسل امروز باید ماهیت حجاب را بشناسد

فرمانده پایگاه خواهران حضرت معصومه (س) سرخه گفت: نسل امروز حجاب را بصورت ریشه ای و اساسی شناخته نشده بلکه بصورت تقلیدی عمل کرده است؛ از این حیث جاذبه های حجاب را نمی داند.
کد خبر: ۹۳۵۷۶۱۱
|
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

با فرارسیدن هفته عفاف و حجاب و اهمیت ترویج حیا و عفت فاطمی فاطمه اسیری طلبه حوزوی و فرمانده پایگاه خواهران حضرت معصومه (س) شهرستان سرخه در خصوص اهمیت و جایگاه حجاب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار کرد: از آنجا که حجاب قدمت دیرینه ای به ویژه درایران دارد؛ همانطور که تاریخ نشان داده قبل از ظهور اسلام حجاب در ایرانیان بسیار پررنگ وجدی بوده و یک آیین دیرینه ی ایرانیان محسوب می‌شود.

وی افزود: متاسفانه با دخالت بیگانگان و همچنین سودجویان داخلی روز به روز از ماهیت اصلی وارزش واقعی آن کاسته شد و استعمارگران ابزاری به نام فمینیسم را بنا کردند که هدف اصلی آنان متزلزل کردن خانواده وعواطف زن، جامعه و سلطه گرایی است؛ پس اهمیت حجاب به امنیت، آرامش، پیشرفت و مدیریت جامعه ی پیشرفته و متمدن دنیا باز می گردد.

فرمانده پایگاه خواهران حضرت معصومه (س) در پاسخ به این سوال که چرا جایگاه عفاف و حجاب در بین جوانان و نوجوانان کمرنگ شده است؟ گفت: از نظر من اساسی ترین کار شناساندن شخصیت، مکتب و زندگی واقعی حضرت فاطمه الزهرا (س) به نسل جدید است. رفتار حضرت فاطمه (س)، الگو و معیار بسیار روشنی برای همه بشر به ویژه دختران جوان و مسلمان است تا زندگی سعادتمندی داشته باشند، در حقیقت دختران جوان با عفاف خود، گامی مؤثر برای بالا بردن شخصیت و ارزش خود و حفظ موقعیت خویش در برابر مردان بر خواهند داشت.

وی با بیان اینکه نسل امروز حجاب را بصورت ریشه ای و اساسی شناخته نشده بلکه تقلیدی بوده و جاذبه های حجاب برایش کشف نشده است؛ از سویی این روزها عرف جامعه خود عاملی جهت بدحجابی و بی حجابی است، عنوان کرد: بهترین جاذبه حجاب شناخت کامل ار ماهیت حجاب است و در این راستا ارگان های فرهنگی باید به صورت موثرتر عمل کنند.

اسیری تصریح کرد: در جوامع اسلامی، بانوان باید منزلت خود را با توجه به چهارچوب وظایف خود در بخش حجاب و عفاف، اخلاق و رفتار مناسب حفظ کنند تا سلامت فردی و اجتماعی در جامعه اسلامی ایران که دارای ارزش‌های دینی و ملی است ارتقا یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها