خبرهای داغ:

ارزش عفاف و حجاب باید برای نسل امروز تبیین شود

فرمانده پایگاه حضرت آسیه (س) گفت: اهمیت عفاف و حجاب را باید برای کودکان و نوجوانان را توضیح دهیم و باید بدانند یک میراث گران بها از ائمه معصومین ما علی الخصوص بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا (س) است.
کد خبر: ۹۳۵۷۵۱۲
|
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

همزمان با فرارسیدن هفته عفاف و حجاب سمیه ادهم طلبه حوزی و فرمانده پایگاه حضرت آسیه (س) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار کرد: عفاف و حجاب دو اصل مهم در زندگی انسان هستند و وقتی این اصول رعایت شود بی شک بسیاری از آسیب های اجتماعی کنترل می شود.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف در جامعه باعث دوری از بی بند و باری و هر نوع معاشرت ناسالم می شود که به دنبال آن استحکام بنیان خانواده را در پی دارد، افزود: حجاب مانند حصاری است که یک زن را از نگاه نامحرمان حفظ می کند.

فرمانده پایگاه حضرت آسیه (س) در ادامه اضافه کرد: آیات و روایات زیادی داریم که به جایگاه زن و مادر در اسلام اشاره دارد و همواره آنها را محترم می شمارد و این بی بند و باری باعث تزلزل جایگاه و شخصیت یک زن به دست خودش هست.

ادهم با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب چیزی نیست که بتوان در یک برهه زمانی خاص انجام دهیم، گفت: وقتی برای کودکان و نوجوانان اهمیت این اصل را توضیح دهیم و بدانند این یک میراث گران بها از ائمه معصومین ما علی الخصوص بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا (س) است بی شک به اهمیت ان پی می برند. ما با الگو بودن خودمان زمینه ترویج این فرهنگ را مهیا می کنیم.

وی با بیان اینکه شاید مقصر این قضیه ما پدر و مادرها و خصوصا مادر ها باشیم، بیان داشت: گاهی اوقات ما برای رسیدن اهداف خودمان هیچ تلاشی نداریم ولی دوست داریم بهترین نتیجه را بگیریم. پس بهترین الگو برای معرفی این فرهنگ خود ما هستیم.

فرمانده پایگاه حضرت آسیه (س) اذعان داشت: علت دیگر آن تبلیغات رنگارنگ دشمنان قسم خورده ماست که با رواج بی بند و باری و نمایش لذت های زودگذر در پی ترویج این فضای آلوده است که در اینجا نمی توان از تاثیر فضای مجازی غافل شد.

ادهم با اشاره به اینکه معرفی بانوان موفق محجبه در تمامی زمینه ها اعم از ورزشی، علمی، پژوهشی و غیره می تواند تا حدودی به جوانان این مطلب را گوشزد کند که حجاب محدودیت نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما در یک کشور اسلامی و انقلابی زندگی می کنیم پس همین دلیل کافیست تا هرکسی در این جامعه وارد می شود حداقل اصول را رعایت کند پس مردم بی اطلاع نیستند. اما سهل انگاری هایی اتفاق افتاده که شاید به مرور زمان باعث بروز این شرایط شده است.

فرمانده پایگاه حضرت آسیه (س) ابراز امیدواری کرد: امیدوارم مسئولین جامعه ما تصمیم قاطعانه ای در خصوص این معظل گرفته و تا شرایط بحرانی نشده اتفاقات خوبی رقم بخورد.

ادهم عنوان کرد: در طول هفته عفاف و حجاب برنامه های متنوع فرهنگی همچون ارسال پیامک به بسیجیان در رابطه با حفظ عفاف و حجاب، مسابقه نقاشی، اهدا هدیه به حجاب اولی ها، پویش با حجاب زیباترم، آموزش تخصصی برش و دوخت چادر در پایگاه، ساخت کلیپ در مورد حفظ عفاف و حجاب و نذر دوخت چادر برای نیازمندان در سطح پایگاه اجرا می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها