خبرهای داغ:
امروز برگزار شد

اولین رویداد استارتاپی نوآوری در «بسته بندی عناب و فرآورده‌های آن»

اولین رویداد استارتاپی مجازی با هدف جلب ایده‌های نوآورانه در زمینه «بسته بندی عناب و فرآورده‌های آن» و به منظور حمایت از این ایده‌ها تا مرحله تولید محصولات قابل عرضه به بازار در بیرجند برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۵۷۲۶۲
|
۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، صبح امروز (22تیر) اولین رویداد استارتاپی مجازی نوآوری در بسته بندی عناب و فرآورده های آن در بیرجند برگزار شد.

جلال الدین صادقی رئیس جهاد دانشگاهی استان در این برنامه اظهار داشت: با همکاری مراکز نوآوری و برگزاری رویدادهای استارتاپی توانسته ایم نوآوری را به یک فرهنگ تبدیل کنیم که اقدامی خوب و موجب رشد و بالندگی است.

وی با بیان اینکه عناب یکی از محصولات استراتژیک خراسان جنوبی است و ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال در استان را دارد، گفت: جهاد دانشگاهی به صورت ویژه تحقیقات کاربردی خود را بر روی محصول عناب دنبال می کند.

صادقی ادامه داد: هم اکنون عناب به عنوان یکی از محصولات مهم خراسان جنوبی در سطح کشور شناخته شده است.

وی بیان داشت: امروزه پتانسیل محصول عناب و فرآورده های آن، زنجیره غذایی  و دارویی است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی برگزاری رویداد استارتاپی مجازی نوآوری عناب را اقدامی ارزشمند و موثر برای استان  دانست و افزود: تولید ارزش افزوده محصولات راهی برای جلب مشتریان است.

وی ضمن تقدیر از حامیان این رویداد بزرگ علمی عنوان کرد: این رویداد آغازی برای نوع آوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی است.

 

ابوالفضل فورگی نژاد رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان در این مراسم اظهار داشت: یکی از مشکلات خراسان جنوبی اقداماتی است که برای محصولات استراتژیک این استان انجام نشده است.

 وی با بیان اینکه خوشبختانه جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی توانسته اقدامات خوبی را برای فرآوری محصولات استراتژیک استان بخصوص عناب انجام دهد، افزود: خراسان جنوبی دارای پتانسیل در عرصه های مختلف است اما مسئولین کمتر به سراغ ارزش افزوده و داشته های استان رفته اند.

فورگی نژاد تاکید کرد: باید گفت متاسفانه اکثر محصولات کشاورزی و معدنی استان به صورت خام عرضه می شود لذا باید به دنبال ارزش افزوده محصولات مهم در استان باشیم.

وی دانشگاه را محل تجمع و بارش افکار و رویدادها دانست و تاکید کرد: دانشگاه باید به دنبال جمع آوری ایده ها باشد و آن را پرورش دهد.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت های بکر استان در جهت رسیدن به اهداف استفاده برد.

گفتنی است: این رویداد با حمایت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ، بنیاد ملی نخبگان استان، پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی بیرجند، صندوق کارآفرینی امید، معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان، سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، سازمان بسیج علمی سپاه انصارالرضا(ع)، پژوهشی و فناوری استان، مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک جهاددانشگاهی (بیرناب)، شرکت محصولات غذایی امیرجان و شرکت زرین برگ خاوران در حال برگزاری است./ علم و فناوری

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار