خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی:

عفاف و حجاب؛ کمربند ایمنی فعالیت های اجتماعی و شاخصه سلامت جامعه است

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی، حجاب و عفاف را کمربند ایمنی فعالیت های اجتماعی دانست و گفت: لازمه حضور در اجتماع عمومی رعایت ضوابط حجاب و عفاف به عنوان واجب عقلی و شرعی است.
کد خبر: ۹۳۵۷۱۴۲
|
۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، زهره روستا مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصار الرضا (ع) ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، اظهار داشت: در پاسداشت غیور مردان مسجد گوهر شاد که در ۲۱ تیرماه در برابر توهین به حجاب مردانه ایستادند و ذلت فرهنگی را نپذیرفتند، این روز را روز ملی عفاف و حجاب نامیده اند، اما در طول سال همه ما مخاطب آیات الهی هستیم.

وی، شاخصه سلامت جامعه را عفاف و حجاب دانست و گفت: در واقع نمی‌شود در بحث پوشش تنزل پیدا کرد، اما خانواده؛ همان خانواده، اداره؛ همان و اجتماع؛ همان اجتماع باقی بماند، بلکه به میزان نقص در پوشش، جامعه هم بیمار می‌شود.

روستا با بیان اینکه خوشبختی، آرامش و سعادت فرزندان ما و آحاد جامعه در محترم دانستن عفاف و حجاب است، افزود: این حق خداوند متعال است که به تدبیر خودش آن را به مثابه کمربند ایمنی فعالیت‌های اجتماعی قرار داده است.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: همانطور که رعایت قوانین پرواز و بستن کمر بند حین پرواز ضروری است، لازمه حضور در اجتماع عمومی هم رعایت ضوابط و حجاب و عفاف به عنوان واجب عقلی و شرعی است.

روستا افزود: حجاب و عفاف حق من و دل بخواهی نیست، بلکه خالق من این را خواسته و به غیر از آن هم رضا نمی‌دهد که معنی آن هم تکریم ناموس خلقت، یعنی زن است، تا دیگران از چشم حیوانی به او ننگرند.

وی با بیان اینکه پدیده‌ای که امروز شاهدیم ثمره جریانی است که با تشریفات تمام زن را به قربانگاه می‌برد، گفت: روزگاری به زن یاد داد برای آنکه دیده شوی و از فرودستی نجات یابی باید مرد باشی؟! اقدام خوبی برای نجات زن بود، اما راهکار آن اشتباه بود، زن غربی که حق رای نداشت اگر اختراعی می‌کرد به نام مرد خانه ثبت می‌شد که انتهای آرزوی این زن، مرد بودن شد.

روستا بیان کرد: جریانات پست مدرن نقطه عزیمت بحث را عوض کردند نه اصلا مردان باعث فرودستی زنان شدند و بلایی خانمان برانداز بر سر زنان آوردند.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: بی هویتی یا ضعف هویتی که سوغات قرائت غلط از آفرینش بود، ثمره اش رفتار‌های مردانه و بیمارگونه در سپهرعمومی شد و ریحانه بودن را هم به فراموشی سپرده است که ثمره آن بدپوششی و وهن شخصیت شد.

روستا ادامه داد: البته فرآیند شکل گیری بدین گونه بود، اما این گروه اندک مرجعی شدند برای اشاعه سبک زندگی بیمار گونه غربی.

وی اظهارکرد: مسأله سازی غلط و علم کردن حضور در ورزشگاه، حضور مرد گونه در انظار عمومی سبب شد از مسائل اصلی حوزه زنان، چون بیمه زنان خانه دار و حقوق آن‌ها غفلت شود، در حالی که مقام معظم رهبری در این خصوص بار‌ها از دولت خواسته بودند که خانه داری باید شغل حساب شود.

وی خاطر نشان کرد: بانوی مسلمان بر تارک تاریخ درخشیده است از حقوق منحصر به فردی برخوردار است حق رای را از دین گرفته است و مرد به سبب آیین الهی تکریم زن را دستور گرفته است.

روستا ادامه داد: قوانین جامعه به گونه‌ای تنظیم می‌شود که اهانتی به انسان‌ها صورت نگیرد و تباه سازی استعداد‌ها را مانع شود و پوشش هم از این دست قوانین شرعی و اجتماعی است.

وی بیان کرد: می‌گوییم آزادی، می‌گویند حق انتخاب؛ اندیشه کردن به اینکه با این اصطلاحات دلفریب اسارت مدرنی را رقم زده اند خالی از لطف نیست.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی اظهار داشت: این دیگرانند تا تعیین می‌کنند که چه بپوش و حتی رنگ سال را هم دیکته می‌کنند و در فضای مجازی چنان اسارتی را برای مخاطب رقم می‌زنند که آزادی بی معنا می‌شود.

روستا تاکید کرد: فضای مجازی رها، مأمن رهزنان فرهنگی است شیاطین انسی که دشمن قسم خورده بشریتند. اگر تدابیر لازم برای رها سازی خودمان و فرزندانمان از چنگال آهنین جریانات هدایت شده در بستر فضای مجازی و حقیقی نیندیشیم حسرت جانکاه و غیر قابل علاجی در انتظار ما خواهد بود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان گفت: اسارت فرهنگی جز با تفکر که اجر آن از ختومات متعدد قرآن بالاتر دانسته شده برطرف نخواهد شد تذکر یا سایر قوانین بازدارنده اجتماعی از باب نظم جامعه لازم هست، ولی قرآن به اندیشه در هدف خلقت و فرجام اندیشی دعوت می‌کتد.

روستا عنوان کرد: جریان شناسی و معنایابی برای هر فعالیت از شئونات عقلانیت است. انسان متفتن خود سرنوشت حیاتش را بر اساس شریعت سعادت بخش بدست می‌گیرد.

وی اظهار داشت: نورانیت سلامت وبرکت کمترین ثمره رعایت عفاف و حجاب است که روایات ما بدان رهنمون شده اند، رضوان الهی و سلام فرشتگان در انتظار کسانی است که در دین استقامت ورزند و آینده از آن آنهاست؛ آینده روشن است و ما در انتظار رویت خورشیدیم.

روستا از جمله برنامه‌های هفته حجاب و عفاف بسیج زنان استان را برگزاری حلقه‌های صالحین در این موضوع، برگزاری همایش‌ها و جشن‌های متعدد با موضوع حجاب، نشست مجازی گفتگو محور با موضوع مد و زیبایی عفیفانه، تجلیل و تکریم خوش حجابان و محجبه‌ترین دختران دانست.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار