خبرهای داغ:

کمبود شکر در شهرستان شاهرود وجود ندارد/۶۰ تن روغن توزیع شد

شاهرود_سرپرست اداره صمت شهرستان شاهرود با بیان اینکه کمبود شکر در بازار وجود ندارد گفت: ۵۰ تن روغن در خرداد ماه توزیع شده است.
کد خبر: ۹۳۵۴۶۲۴
|
۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
کمبود شکر در شهرستان شاهرود وجود ندارد/۶۰ تن روغن توزیع شدبه گزارش خبرگزاری بسیج، امیر بشیری در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان شاهرود در سالن جلسات ولایت فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف شکر مردم در این فصل سال برای پخت شیرینی و تهیه شربت‌ها و انواع مربا، نوسان‌هایی در بازار چند روز اخیر رخ داد که با برنامه ریزی‌های انجام شده برای توزیع شکر دولتی در بازار تا شهریور ماه توزیع شکر متوازن‌تر خواهد شد.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود با بیان اینکه قیمت شکر دولتی هشت هزار و ۷۰۰ تومان و صنعتی و صنفی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است تاکید کرد: کمبود شکر وجود ندارد و براساس سهمیه‌های اعلامی جذب و توزیع مدون آن انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در ابتدای خردادماه امسال کمبود ناچیزی در تامین روغن نباتی وجود داشت، افزود: قیمت این کالا در بازار با توزیع، نظارت و پیگیری‌ها به قیمت واقعی آن نزدیک است.
بشیری با اشاره به اینکه ۵۰ تن روغن در این شهرستان در خردادماه توزیع شد، تاکید کرد: در بخش بیارجمندو مرکزی این شهرستان پنج تن روغن لادن و در اواسط خردادنیز در بخش بسطام ۱۰ تن روغن تخصیص یافت.
وی قیمت تخم مرغ دولتی را ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و افزود:در این راستا مردم می‌توانند تخلفات گرانفروشی و کم فروشی را با سامانه تلفنی ۱۲۴ صمت در میان بگذارند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهرود گفت: برنج‌های هندی، تایلندی و پاکستانی بیش از نیاز مردم در فروشگاه‌ها وجود دارد و باتوجه به ذائقه مردم برای کنترل قیمت و نوسان بازار این امر انجام شده است.
رئیس اداره دامپزشکی شاهرود نیز در این نشست گفت: این اداره بر اساس اعلام نیاز به مرغ در این شهرستان روزانه به صورت میانگین مجوز ۲۰ تن کشتار را برای کشتارگاه‌ها صادر می‌کند.
مجتبی گلی افزود: مازاد نیاز شهرستان شاهرود و میامی می‌تواند قطعه بندی و در اختیار مصرف کننده در بازار قرار گیرد.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود هم گفت: نظارت بر بازار و برنامه ریزی مدون و نیاز سنجی آن مستمر رصد و پیگیری می‌شود.
محمد رضا صادقی افزود: در بحث تامین و تولید کالای اساسی بازار این شهرستان مشکلی وجود ندارد و باید نظارت‌ها با جدیت بیشتر به سرانجام برسد.
لازم به ذکر است، شهرستان شاهرود بیش از هشت هزار واحد صنفی دارای پروانه دارد و این واحد‌ها زیرمجموعه ۳۵ اتحادیه به فعالیت می‌پردازند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار