خبرهای داغ:

کاهش آمار نزاع در استان سمنان

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: مراجعه افراد برای انجام معاینات بالینی به پزشکی قانونی استان سمنان به دلیل نزاع در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ یک درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۹۳۴۸۳۸۶
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ مهدی نوروزی مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با بیان اینکه شیوع کرونا فشار روانی در افراد را افزایش داده است، اما نزاع افزایشی نداشته و حتی کمی کاهش یافته است گفت : چهار هزار و ۹۲۵ نفر برای انجام معاینه‌های بالینی به دلیل نزاع به پزشکی قانونی استان در سال گذشته مراجعه کردند.

او افزود : پزشکی قانونی استان سمنان سال۹۸ چهار هزار و ۹۷۷ نفر را که به دلیل نزاع به پزشکی قانونی استان سمنان مراجعه کرده بودند، مورد معاینه قرار داد.

نوروزی تاکید کرد: افراد برای رسیدن به حق خود باید به مراجع قضایی مراجعه کنند و نزاع نه تنها رفع کننده مشکلات نیست بلکه به افزایش آسیب و بزهکاری‌های اجتماعی دامن می‌زند و جز ایجاد مشکلات اجتماعی و حقوقی برای افراد خاطی و در بعضی از موارد قصاص و محکومیت مالی ثمری برای این بزهکاری متصور نیست.

او اظهار داشت: خویشتن‌داری، آموزش مهارت‌های زندگی با رویکرد گفتگو و صبوری در مقابل سوء تفاهم و مشکلات از رویکرد‌های مهم برای مقابله و پرهیز از نزاع خیابانی در جامعه است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان تصریح کرد: نهاد‌های فرهنگی می‌توانند با ارائه برنامه‌های فرهنگی، آموزش ارتباطات اجتماعی و پایبندی به اخلاق و ارزش‌های آن نقش مهمی در کاهش خشونت داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار