خبرهای داغ:

کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بسترساز شکوفایی و رشد استعداد مددجویان امداد

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان سمنان، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بستری برای رشد استعداد‌های نهفته و توانمندسازی گروه‌های هدف درزمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اسلامی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۴۸۳۳۸
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بسترساز شکوفایی و رشد استعداد مددجویان امدادبه گزارش خبرگزاری بسیج، سعید اسعدی، در بازدید یک‌روزه از مراکز فرهنگی‌هنری، کانون‌های فرهنگی کمیته امداد شهرستان‌های دامغان و شاهرود به‌منظور گسترش هم‌افزایی و همکاری بین این دو مجموعه بابیان اینکه کانون‌های پرورشی بسترساز در فرهنگ‌سازی جامعه هستند، اذعان داشت: چه بسیار خانواده‌هایی که به دلایل مختلف ازجمله مشکلات مالی و فقر فرهنگی، توجهی به استعداد فرزندان خود ندارند و این کانون‌ها می‌تواند منجر به کشف استعداد‌های نهفته این افراد شود.
مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری؛ پاتوق ویژه کودکان و نوجوانان
معاون فرهنگی کمیته امداد استان سمنان بابیان این‌که عدالت و توجه به مناطق محروم و روستایی موجب بروز خلاقیت و شکوفا شدن استعداد‌های نهفته‌ی در این مناطق می‌شود، گفت: ضروری است مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری را پاتوق ویژه کودکان و نوجوانان بسازیم و از ظرفیت‌های این نهاد فرهنگی در حوزه‌ی کودک و نوجوان، استفاده بهینه کنیم.
سعید اسعدی کانون‌ها را به‌عنوان کتابخانه‌ی تخصصی کودک برشمرد و گفت: ضروری است برای کتاب‌خوان کردن مخاطبان خود از مراکز فرهنگی هنری کانون بهره برد.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: به‌منظور گسترش هم‌افزایی و همکاری بین این دو مجموعه تفاهم‌نامه‌های همکاری منعقد خواهد شد.
معاون فرهنگی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در ادامه با اشاره به کارگاه مهارت «حال خوش زندگی» و طرح ملی «هاتف» مبنی بر هدایت استعداد‌ها و توانایی‌های فردی که بستر اصلی فعالیت‌های کانون در حوزه‌ی حضوری و مجازی است، افزود: بر اساس این طرح فردی که به‌عنوان عضو وارد کانون می‌شود کارنامه‌ای خواهد داشت که ویژگی‌های فردی، خانوادگی، استعداد و توانمندی‌هایش در آن مشخص است تا مربی بداند عضو در چه زمینه‌هایی امکان رشد دارد.
معدنی در پایان سخنانش با استقبال از پیشنهاد حضور مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون در کانون‌های فرهنگی کمیته امداد و حضور کودکان و نوجوانان مددجوی کمیته امداد در کنار سایر کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری کانون استان پس از پایان محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ویروس کرونا در خصوص ارسال فراخوان‌ها، مهرواره‌ها و جشنواره‌های کانون به کمیته امداد برای شرکت فرزندان کارکنان و مددجویان تحت پوشش این اداره کل و هم‌چنین ایجاد بستر و شرایط مناسب برای حضور آن‌ها در کارگاه‌های برخط تخصصی اعلام آمادگی کرد.
شایان‌ذکر است؛ تشکیل اتاق فکر با مشارکت مدیران فرهنگی کانون و کمیته امداد، مشارکت کمیته امداد در طرح هاتف، اطلاع‌رسانی دوره‌های مجازی کانون در گروه‌های فرهنگی کمیته امداد و تشویق مخاطبان برای شرکت در این کارگاه‌ها، برقراری ارتباط تنگاتنگ بین مدیران شهرستانی این دو دستگاه فرهنگی و دعوت از مربیان کانون برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی حوزه‌ی کودک و نوجوان، به‌کارگیری نیرو‌های جهادی، تعیین اهداف بلندمدت با محتوای کاربردی و مؤثر، توجه به فعالیت‌های دینی و قرآنی برخی از مصوبات این دو دیدار بود.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار