خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اظهار کرد: وعده رهبر معظم انقلاب که فرمودند خرمشهرها در پیش است تحقق خواهد یافت به شرطی که مردم در صحنه باشند و با بصیرت و آگاهی نظام را پشتیبانی کنند.
کد خبر: ۹۳۴۵۵۲۵
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان در مراسم بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر در صبحگاه مشترک ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فریدونشهر با بیان این که فتح خرمشهر کار عادی و ساده‌ای نبود، گفت: ارتش صدام در حالی با 12 لشکر، 5 تیپ، 350 فروند هواپیما، 400 فروند بالگرد، 3500 دستگاه تانک و 1500 قبضه توپ با حمایت برخی کشورهای منطقه و کشورهای غربی به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد که کشور ما در سال ابتدایی انقلاب خود بود و هنوز ساختار و چینش دستگاه حکومتی و نظامی‌اش چیده نشده بود و بسیاری از مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی‌اش یا فرار کرده و یا به دلیل وابستگی به رژیم شاهنشاهی به زندان افتاده بودند و حتی در فتنه از پیش تعریف شده‌ای عوامل نفوذی دشمن در داخل همانند دریادار مدنی برای کم کردن قدرت دفاعی و امادگی نظامی ایران، مدت خدمت سربازی را به یک سال کاهش داده، متولدین 1337 به قبل را از خدمت معاف کرده و سربازارن را از مرزها فراخوانده بودند تا به شهرهای خود رفته و در آن‌جا خدمت کنند.

*ظفر الهی در فتح خرمشهر

سردار سرتیپ دوم پاسدار مجتبی فدا با اشاره به این که مردم و جوانان خرمشهر 34 روز با دست خالی در مقابل دو لشکر عراق مقاومت کردند و آن‌ها را پشت دروازه‌های شهر معطل کردند اما وقتی عملیات بیت المقدس توسط رزمندگان اسلام برای بازپس گرفتن این شهر شروع شد تنها 24 ساعت طول کشید تا مقاومت 35 هزار نفر نیروی آموزش دیده و مجهز ارتش عراق شکسته شود و خرمشهر آزاد شود، اظهار کرد: آیا این چیزی جز فتح و ظفر خداوند بود که به یاری رزمندگان اسلام که برای یاری دین خدا حرکت کرده بودند آمد!؟

وی افزود: وقتی حاج حسین خرازی در بیسیم اعلام می‌کند که نیروها را مهیا کرده و می‌خواهم وارد خرمشهر شوم، از آن سوی بیسیم حاج احمد کاظمی که در سمت دیگر خرمشهر مستقر شده بود پیام می‌دهد ما وارد خرمشهر شده‌ایم و 6 هزار اسیر گرفته‌ایم. خداوند در عملیات بیت المقدس چنان ترسی بر لشکر رژیم بعث مسلط کرده بود که امکان هر حرکتی را از این‌ها سلب کرده بود و توان دفاعی برایشان باقی نگذاشته بود.

این فرمانده دفاع مقدس عنوان می‌کند: در این عملیات یک ششم نیروهای عراق از صحنه خارج شدند، 5400 کیلومترمربع از خاک کشورمان آزاد شد و 20 هزار نفر اسیر و 19 هزار نفر تلفات از دشمن گرفته شد و با وجود این که دشمن تگ‌های زیادی کرد اما نتوانستند موفق شوند و خرمشهر برای همیشه به دست ما افتاد و حتی یک فروند بالگردی هم که آمده بود فرماندهان نیروهای عراقی را از خرمشهر خارج کند، با اصابت گلوله آرپی‌جی رزمندگان ما، سقوط کرد و همه آن‌ها کشته شدند.

*فتح خرمشهر میدانی بود که عرصه را برای مذاکره دیپلماتیک فراهم کرد

فرمانده سپاه استان اصفهان بیان کرد: فتح خرمشهر چراغ روشن و فتح باب برای حرکت‌های بعدی و مساعدت بیشتر مردم شد و راه را برای پیگیری نظرات، درخواست‌ها و پیشنهادات جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی فراهم کرد.

سردار فدا با بیان این که فتح خرمشهر فتح بابی شد برای تقویت و رشد فرهنگ بسیجی، ایثارگری، شهادت و انقلابی‌گری، گفت: پیروزی امروز جبهه مقاومت، جلوگیری از تجزیه عراق و سوریه در مقابل داعش، شکست آمریکا در عراق و افغانستان و ایستادگی ملت یمن ثمره پیروزی ما در خرمشهر است.

وی افزود این که امروز هیچ تهدیدی مقابل جمهوری اسلامی کارساز نیست به دلیل صبر و ایستادی شهدا و جانبازان و خانواده‌های ایشان و همچنین صبر و پشتیبانی مردم است و فتح خرمشهر ثابت کرد ایمان و توکل بر خدا و داشتن جوانان رشید می‌تواند سبب شود غزه در محاصره 11 روز در مقابل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی مقاومت کند تا جایی که این رژیم که مدعی داشتن یکی از پنج ارتش بزرگ جهان است شکست را پذیرفته و تن به آتش بس یک طرفه بدهد.

این یادگار دفاع مقدس اظهار کرد: فتح خرمشهر زمینه کمک مستشاری ایران در عراق و سوریه را فراهم کرد و شرایطی را فراهم آورد که سنگر و خاکریز درگیری ما با دشمنانمان از حاشیه مرزی به 2500 کیلومتر فراتر از مرزهای ما برسد.

*خرمشهرها در پیش است به شرط بصیرت و پشتیبانی مردم

فرمانده سپاه صاحب الزمان -عجّل الله تعلی فرجه- اصفهان با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند خرمشهرها در پیش است، لازمه فتوحات آینده را حضور در صحنه، بصیرت، پشتیبانی و ایستادگی مردم دانست و با بیان این که ما منکر مشکلات نیستیم گفت: اما این مشکلات دلیل نمی‌شود مردم با صندق رأی قهر کنند. امروز فتح خرمشهر 28 خرداد و این صحنه انتخابات و مشارکت همه جانبه است که می‌تواند منجر به تغییر وضع موجود شده و تحول در شرایط کشور و امکان رسیدگی به مشکلات و سختی‌های معیشتی را فراهم کند.

سردار فدا شرکت در انتخابات و تشویق و ترغیب دیگران برای حضور در انتحابات را تکلیفی برگردن همه خواند و تأکید کرد: ما در برابر رزمندگانی که با کمترین امکانات به دل دشمن زدند و این همه اسیر گرفتند و شرف و سربلندی را به ما امانت دادند مسئولیم و موظفیم این امانت را حفظ کنیم و همه حیثیت و اعتبار خودمان را در گرو حفظ انقلاب و جمهوری اسلامی بگذاریم.

وی این جملات حاج قاسم سلیمانی را یادآوری کرد که در وصیت نامه خود ذکر کرده بود «جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی -صلّی الله علیه-» و گفت: حضور مقتدرانه و با شکوه و انتخاب آگاهانه مردم باعث حفظ حرم و همچنین باعث خروج آمریکایی‌ها از منطقه و نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

*رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط

این یادگار دوران دفاع مقدس به تلاش‌های رژیم صهیونیستی و دشمنان ایران برای تضعیف کشور همچون خرابکاری در مرکز هسته‌ای نطنز سخن گفت و ادعاهایی نظیر تابستان داغ در ایران، کشاندن دامنه درگیری‌های منطقه به درون مرزهای ایران، جشن نگرفتن چهل سالگی انقلاب و غیره را یادآوری کرد که همه پوچ از آب درآمد و در عوض از تیرهای غیبی سخن گفت که کارخانه موشک‌سازی و کشتی‌های رژیم صهیونیستی و پالایشگاه حیفا و سایر مراکز نظامی و حیاتی و ابسته به این رژیم را طی سال‌های گذشته مورد هدف قرار داده است.

فرمانده سپاه استان اصفهان با اشاره به این که رژیم صهیونیستی تلاش کرد با تصرف اراضی بیشتر افکار عمومی را از شکست‌]ای پی در پی و تضعیف خود دور کند، اظهار کرد: در مقابل این حربه با سخنرانی رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز قدس امسال جبهه مقاومت به پا خواست و انبوه سلاح‌ها و تجهیزات و گنبد آهنین متعلق به رژیم غاصب صهیونیستی هم نتوانست به داد آن‌ها برسد و در مقابل چشم جهانیان شکست را به آن‌ها تحمیل کرد تا جایی که مسئولان این رژیم در پناهگاه‌ها درخواست کمک کردند و آمریکایی‌ها که پیش از این نتوانسته بودند به متحد خود عربستان صعودی در جنگ یمن کمک کند، این جا هم اولین کسانی بودند که از خاک فلسطین اشغالی فرار کردند.

سردار فدا انتخاب آگاهانه را راهکار حل بسیاری از مشکلات داخلی کشور عنوان کرد و اقناع، توجیه، بصیرت افزایی، اطلاع رسانی و توصیه به ایستادگی و صبر را وظیفه همه مردم کشور برای رقم خوردن یک انتخابات پرشور و انتخاب کاندیدای اصلح دانست.

وی افزود: دشمنان و مغرضان برنامه‌های زیادی پیش بینی کرده‌اند و اتفاقات زیادی را می‌خواهند تا انتخابات رقم بزنند تا آرامش جامعه را سلب کرده و امنیت انتخابات را خدشه‌دار کنند اما همه کارگزاران و نیروهای مسلح آماده و در صحنه هستند تا مردم بتوانند در کمال آرامش رأی خود را به صندوق بیاندازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار