مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار در تربت حیدریه:

تاریخ شفاهی دفاع مقدس باید برای نسل های آینده انقلاب ترویج و تبیین شود

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در تربت حیدریه اظهار داشت: خوشبختانه هنوز بسیاری از کهنه سربازها در بین ما هستند تا خاطرات آن دوران خود را بیان کنند و این وظیفه ما است.
کد خبر: ۹۳۴۴۵۴۷
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مهدی باقرزاده، مسئول دفتر نمایندگی حفظ اثار در تربت حیدریه  صبح امروز  در همایش پیشکسوتان دفاع مقدس افزود: با وجود کارهای ارزشمندی که برای انتقال و نشر ارزش های دفاع مقدس صورت گرفته، با این حال هنوز در حوزه کارهای فرهنگی می شد کارهای بهتری انجاد داد.

وی تصریح کرد: معنی و مفهوم این کلام من آن است که در کنار کم کاری، جلوی تولیدات فرهنگی مبتذل را هم نگرفتیم.

باقرزاده ضمن انتقاد از ساخت و نمایش مجموعه فیلم های ”اخراجی ها“ گفت: یعنی آیا واقعا جبهه های ما جای عشق و عاشقی دختر و پسرها بوده و یا آیا واقعا جبهه جای ”اراذل و اوباش“ بود؟

وی با تاکید بر انتقال مفهوم درست ارزش های هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: خوشبختانه هنوز بسیاری از کهنه سربازها و خاک جبهه ها خورده در بین ما هستند تا خاطرات آن دوران خود را بیان کنند و این وظیفه ما است تا تایخ شفاهی آن دوران را با کمک این بزرگواران به نسل کنونی منتقل کنیم.

یکی از پیشکسوتان و جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس نیز گفت: رزمندگان اسلام شکستشان هم پیروزی و پیروزیشان هم پیروزی تلقی می شود زیرا این وعده قرآن است.

محمود باقرزاده با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ما ابهت غرب را شکستیم، افزود: نه از جنگ در آن دوران پیشمان هستیم، چون به تکلیف خود عمل کردیم و نه امروز جنگ طلب هستیم و همچنان در آمادگی دفاعی بسر می بریم و همچون گذشته اجازه نمی دهیم حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی مورد گزند دشمنان قرار بگیرد.

شهرستان تربت حیدریه ۶۷۷ شهید،  ۲۵۰۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار