دیدار جمعی از پایوران سپاه درگز با امام جمعه درگز به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی

به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم، فرمانده سپاه درگز، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه و جمعی از همکاران با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.
کد خبر: ۹۳۳۷۹۰۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ در این دیدار که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی صورت گرفت حجت الاسلام ایروانی ضمن تبریک هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و روز معلم گفت: شهید مطهری حق بسیاری بر کشور و اسلام دارد چه در بعد سیاسی و اجتماعی و چه در بعد اسلامی و اخلاقی.

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در فضیلت شهید مطهرّی گفت: فضیلت شهید مطهری واقعاً در طول سال‌ها هم قابل بیان کردن به شکلی که حقّش ادا شود، نیست، ملت ما باید از مطهّری بخوانند و بشنوند چرا که ایشان معلمی بی بدیل و مجاهدی فی سبیل‌اللَّه بود.

امام جمعه درگز با اشاره به نقش عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج گفت: حوزه نمایندگی و عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج به منزله حافظان اندیشه‌های سپاه و نگهبانان مکتب بسیج هستند.

حجت الاسلام ایروانی افزود: امروزه با توجه به سیل عظیم هجمه‌های دشمن علیه این نهاد پاک و مقدس، تربیت نیرو‌هایی متعهد، انقلابی و آگاه نیاز به عقیدتی سیاسی را کما فی السابق پر رنگ‌تر کرده است.

وی در ادامه به نقش والای مربیان و هادیان در اعتلای به این امر گفت: مربیان و هادیان سیاسی ما با بصیرت افزایی و روشنگری‌های خود می‌بایست به طرق گوناگون با جنگ نرم دشمن که عقاید و فرهنگ جوانان ما را هدف گرفته است را خنثی کرده و جوانان را با مکتب اسلام ناب محمدی آشنا سازند.

امام جمعه درگز ضمن تبریک روز معلم به تمامی معلمان زحمتکش جامعه گفت: نقش معلّمان در عرصه‌های مختلف آموزشی و پرورشی و رشد و توسعه جامعه از کسی پوشیده نیست چرا که تربیت درست این آینده سازان و جوانانی متخصص، دانا و مدیر مرهون تلاش‌های شبانه روزی این قشر زحمتکش است.

وی در پایان رسالت همه‌ی أنبیا را تعلیم و تربیت بر شمرد و گفت: تعلیم و تربیت رسالت همه انبیا تعریف شده است البته باید توجه داشت که تربیت مقدم بر تعلیم است، اگر معلمی تخصص داشته باشد، اما تعهد، خودسازی و تربیت نداشته باشد می‌شود همچون دکتری که تخصص دارد، اما در مواجه با مریض درخواست رشوه و زیر میزی برای درمان می‌کند و در مقابل پزشکان متعهد می‌شوند همین پرستاران و دکتر‌هایی که جان خود را در دست می‌گیرند و به جهاد سلامت جامعه می‌شتابند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار