خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تولید فاخر و پشتیبانی از تولید در سایه تعهد ایجاد می شود

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تبریک هفته کار و کارگر، گفت: تولید فاخر و پشتیبانی از تولید در سایه تعهد ایجاد می شود.
کد خبر: ۹۳۳۷۰۴۷
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در آغاز هفته کار و کارگر  و هفته بسیج کارگری، جمعی از کارگران به همراه مدیر کل تعاون کار و رفاه استان و مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام به دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در این دیدار که ظهر دیروز 6اردیبهشت ماه انجام شد، با تبریک ایام ویژه کار و کارگر، اظهار کرد: ایام ویژه کار و کارگر را محضر شما خوبان تبریک عرض می کنم و در ماه عزیز و شریف و مبارک رمضان هستیم با زبان روزه و مهمانی حضرت باری تعالی، تبعا در این شرایط انسان از یک روحیه ایمانی بیشتری ان‌شاءالله برخوردار است و انگیزه برای اینکه بتواند به وظایف بهتر و بیشتر عمل کند، بالاتر است و این ها فرصت های خوبی است که ما از آن باید استفاده کنیم.

امام جمعه شهرکرد، فرصت ماه رمضان را علاوه بر روزه گرفتن، فرصتی برای آمادگی یک ساله برای انجام وظایف و کسب وذخیره انرژی معنوی دانست.

وی افزود: ماه مبارک رمضان، وقت ذخیره انرژی معنوی است، وقت ذخیره انرژی فکری و ذهنی، تعهدآفرینی، ذخیره انرژی به کمال انسانی رسیدن، به حقایق انسانی راه پیدا کردن، این ها در ماه مبارک رمضان آن انرژی اولیه اش کسب می شود، عرصه های اولیه اش فراهم می شود که خیلی مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: ماه مبارک رمضان را واقعا ماه ایمان سازی و تقویت روحیه انقلابی گری و تقویت مرام شهدایی و پیشبرد اهداف امام تلقی کنیم، ماه رمضان این باشد، از ماه رمضان نباید خسته شد، باید شوق پیدا کرد که این روحیه ها را در ما تقویت می کند چون می دانید ما هر کاری بخواهیم بکنیم در سایه ایمان انجام می دهیم.

وی گفت: این اشاره ای که در آخر صورت گرفت، این توانمندسازی برای اینکه انسان آن وظایف اصیل خودش را به خوبی در عمل و فناوری و تولید و در سلامت تولید و تولید فاخر انجام شدن و جامعه را به آن اوج تولید رساندن و موانع را برطرف کردن و پشتیبانی های تمام عیار از تولید ایجاد کردن، همه این ها که جزء ضرورت های امروز است، همه این ها در سایه تعهد ایجاد می شود، در سایه نوع نگاه ایجاد می شود.

امام جمعه شهرکرد افزود: ما اگر نوع نگاهمان را و تعهدمان را تقویت کردیم، در آن عرصه ها می توانیم موفق باشیم اما اگر نوع نگاه ما مادی بود، نگاه دنیوی بود، نگاه کارکردن برای پول درآوردن، نگاه کار کردن برای حقوق گرفتن، اگر این باشد نهایتش می روم استخدام می شوم برای اینکه آخر ماه یک صدنار در حسابم ریخته بشود، بتوانم زندگیم را اداره بکنم، این نمی تواند ایران پیشرو دنیا بسازد، ایرانی که می خواهد دنیا را متحول کند، ایرانی که می خواهد جهانی را متحول کند باید حتما انگیزه ها خیلی بالا باشد، نگاه ها خیلی متفاوت باشد، نگاه به معنای واقعی نگاه تمدن سازی و جامعه را به اوج تمدن رساندن که در گام دوم انقلاب این است.

وی تصریح کرد: راهی که حضرت آقا برای ما ترسیم کردند به عنوان ولی امر ما و پیشِ پای ما قرار دادند این است که جامعه را در این سیر قرار بدهیم، جامعه هم یک بخشش جامعه کارگری است، جامعه کارفرمایی است، جامعه تولیدی و اقتصادی و اداری و فرهنگی و اجتماعی است، همه این ها، همه باید به سمت آن تمدن حرکت کنند، به سمت اوج تمدن و این حتما لازمه اش این است که نگاه ها از این نگاه مادی عبور کند، از این نگاه که فقط من کار بکنم برای اینکه صد نار بگیرم عبور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: چرا باید حقوق بگیرم، حقوق من هم باید کفاف زندگیم را بدهد، حقوق من هم باید مشکلاتم را رفع کند و خرج زن و بچه ام را تامین بکند، در این ها شکی نیست؛ اما این ها اگر جزء اولویت های ما قرار گرفت، همه اش بر سر هم می زنیم، همه اش دعوا می کنیم، کارگر با کارفرما نمی سازد، کارفرما با کارگر نمی سازد، همه با مسئولین نمی سازند، مسئولین با دیگران نمی سازند، همه اش بر سر هم می زنند و همه اش مطالبه و مطالبه و مطالبه و ته مطالبات هم که نگاه می کنیم چیست؟ پول، ته مطالبات همین گذران چهار روز زندگی است، این خیلی فرق می کند با نگاه انقلاب، نگاه شهدای ما، نگاه امام ما، نگاه رهبری ما، نگاه گام دوم انقلاب ما.

وی تصریح کرد: من می خواهم روی این معنا کار بکنیم، هرچه می توانیم در مجموعه هایمان نوع نگاه ها را نگاه به اوج رساندن خودمان، جامعه مان، کشورمان، انقلابمان، حرکتی که در آن قرار گرفته ایم، البته عرض کردم اگر این ها به اوج برسد، همه چیز تامین می شود، حتما معاش هم تامین می شود، نان هم تامین می شود، آسایش هم فراهم می شود، دعواها هم کنار می رود، این به اوج رساندن را هرچه می توانیم جزء نگاه ها قرار بدهیم و تلاش کنیم.

وی، خاطرنشان کرد: ماه رمضان این فرصت هاست، اینکه می گوییم ذخیره انرژی برای این نوع حرکت، انسان خودش را بسازد، خودش را واقعا از این آلودگی ها پاک کند، خودش را از نگاه فرشی و زمینی و معاش محوری و امثال این ها دور کند، نگاه معادمحوری، نگاه به معنای واقعی خدامحوری، نگاه پرورش انسان، نگاه پرورش جهان بشری، نگاه نجات بشریت از شر ظلمه و ستمگران، نگاه کوتاه کردن دست طواغیت و مستکبرین از سر محرومین عالم، این نگاه ها، این ها باید در ما تقویت بشود، در جوامع کارگری و کارفرمایی و تولیدی و اداری مان و همه و همه، ان‌شاءالله خداوند موفقمان بدارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: این ها به معنای این نیست که ما از مشکلات نگوییم و برنامه برای رهایی از مشکلات پیدا نکنیم، باید برنامه ریزی کنیم، بنشینیم راه حل پیدا کنیم، باید نرخ بیکاری را هرچه می توانیم کاهش بدهیم، باید زمینه اشتغال ایجاد بکنیم، باید تولید را هرچه می توانیم بالا ببریم، این بایدها هست ولی در سایه آن نگاه، آن محور باشد، نگاه مومنانه، نگاه متعهدانه، نگاه معادمحوری و نگاه رساندن بشریت به اوج و به کمالات خاص خودش.

وی در پایان اظهار کرد: ان‌شاءالله موفق باشید، من از همه شما خوبان و عزیزان تشکر می کنم، مجددا به شما تبریک می گویم، برایتان آرزوی توفیق دارم، ان‌شاءالله که هرچه بتوانید در این عرصه خوبِ کارگری و کارفرمایی نقش تمام عیار ایفا بکنید.

سرهنگ پاسدار مهران مرادی، جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطر 16 هزار شهید جامعه کارگری کشور به ویژه 214 شهید جامعه کارگر استان، گفت: دو شهید شاخص جامعه کارگری، سردار شهید رضا رحمانی  و سردار شهید حسینعلی ترکی از استان چهارمحال و بختیاری است که افتخاری برای این استان است.

مرادی از فعالیت سازمان بسیج کارگری استان با دو حوزه مقاومت و 17 پایگاه بسیج در چهارمحال و بختیاری خبر داد و با تأکید بر جذب حداکثری کارگران در بسیج کارگری، افزود: بیش از 2 هزار و 500 نفر از جامعه هدف کارگری در بسیج کارگری استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.

وی، طرح های شهید برونسی و شهید کریمی برای حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید از مأموریت های بسیج کارگری در سال 1400 برشمرد و با اشاره به مصادیقی از اقدامات انجام شده برای حمایت از تولیدات کارخانجات استان چهارمحال و بختیاری و رفع موانع تولید، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت بسیج مهندسین صنعت استان، بیش از 100 کارخانه در چهارمحال و بختیاری  عارضه‌یابی شده، تا موانع تولید رفع شود.

جانشین فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، مشارکت جامعه کارگری استان چهارمحال و بختیاری در سه مرحله از کمک های مومنانه را یادآوری کرد و گفت:  دو مرحله از این کمک های مؤمنانه در داخل استان بوده و یک مرحله نیز بسته های تهیه شده تحویل زلزله زدگان شهرستان سی‌‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم در این دیدار با اشاره به نرخ بیکاری در استان گفت: پایان سال 96 بیشترین نرخ بیکاری را چهارمحال و بختیاری نه تنها در کشور بلکه در دنیا داشتیم اما در سال 97 تقریباً 3/4 کاهش یافت، در سال 98 تقریباً 2 واحد کاهش و سال 99 هم با وجود کرونا و وضعیت اقتصادی شاهد کاهش نرخ بیکاری بودیم.

حفیظ‌الله فاضلی، وظیفه اصلی  وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را  حمایت از تولید، تثبیت اشتغال و تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما در بنگاه‌ اقتصادی افزود: تولید موجب پایداری اشتغال، عدم نیازمندی به واردات و رفاه برای جامعه کارگری می‌شود که تحقق شعار امسال تنها با ایثارگری این جامعه عظیم کارگری ممکن است.

وی  از وجود 260  تشکل کارگری در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و اقدامات فرهنگی و اجتماعی برای جامعه کارگری استان نظیر؛ آموزش مقابله با آسیب های مواد مخدر، آموزش قرآن و مسابقات فرهنگی- مذهبی و جشنواره ورزشی با ده مدال جهانی و ملی کسب شده علی رغم اینکه حتی یک مجموعه ورزشی کامل برای کارگران استان تهیه نشده را یادآوری کرد.

وی در پایان با اشاره به حوزه تنظیم روابط کار بین کارگر و کارفرما، گفت: در گذشته حدود 45 درصد آراء که در دیوان عدالت اداری راه می‌یافت 30 درصد از آن نقض می‌شد که این به معنای عدم دقت یا بی‌عدالتی و یا قوانین کار به خوبی رویت نشده بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار