به مناسبت روز بیعت بختیاری ها با امام خمینی در سال 57؛

دیدار عشایر و بختیاری ها با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

نشست و دیدار عشایر و بختیاری ها با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۱۹۵۱۹
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با سالروز بیعت بختیاری ها با حضرت امام خمینی(ره) در بهمن سال 1357، جمعی از عشایر بختیاری، قشقایی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، از درخواست مکتوب برای ثبت 20 بهمن بعنوان سالروز بیعت بختیاری ها با حضرت امام(ره) خبر داد و نقش عشایر بختیاری در شکستن فتنه و توطئه عظیم در بدو پیروزی انقلاب را یادآوری کرد و گفت: آمریکایی ها توطئه بازگشت شاه و سرنگونی انقلاب اسلامی را داشتند که نقشه شیطانی آنها با بیعت ها خنثی شد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری افزود: بیعت بختیاری ها با حضرت امام(ره)، مجموعه های عظیم کشور را به صحنه آورد و امید دشمنان را ناامید کرد.

وی ، بیعت بختیاری ها با حضرت امام(ره) را بیانگر بصیرت و عظمت این قوم دانست و ضرورت های امروز را برشمرد و خاطرنشان کرد: باید مدام و مستمر در صحنه باشیم و اقدام به موقع داشته باشیم .

امام جمعه شهرکرد، کاستی های موجود در جامعه را ناشی از عملکردهای بد و کوتاهی های مسئولین دانست و با بیان اینکه نباید نازیبایی ها به پای انقلاب نوشته شود، اظهار کرد: انقلاب راهش را پیش می برد و ما باید خودمان را به آن برسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، اقدام به موقع و انقلابی، شناخت دوست و دشمن، شناخت صحیح فرهنگ اهلبیت، را از ضرورت های امروز دانست و با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام، ضرورت اطاعت اوامر الهی و عبادت خداوند را تبیین کرد.

وی، انقلاب اسلامی را یک نعمت بزرگ و شایسته مراقبت دانست و گفت: تا امروز قدر این انقلاب را خوب دانسته اید و مراقب باشید تبلیغات سوء دشمن نگاه به انقلاب و امام را عوض نکند. امام یک فقیه است. و طبق روایت از امام رضا علیه السلام، خداوند در روز قیامت تبعیت کنندگان از امام و فقیه زمان را به بهشت رهسپار می کند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این دیدار، با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت و سلامت و حرم آل الله، گفت: دشمنان آرزو داشتند که این جشن ها برگزار نشود، اما کور خواندند و همراه نقشه هایی که برای انقلاب ما داشتند به زباله دان تاریخ سپرده شدند.

سردار علی محمد اکبری، با گرامیداشت یاد و خاطره 500 شهید عشایری شناسایی شده در استان چهارمحال و بختیاری، بیعت عشایر و بختیاری ها با حضرت امام(ره) را بیعت ماندگار دانست و افزود: این بیعت ماندگار است و روز عشایر استان باید در تاریخ ثبت شود.

وی، در ادامه با یادآوری سالروز عملیات غرورآفرین والفجر 8، گفت: رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری کارنامه درخشانی در هشت سال دفاع مقدس و خصوصاً عملیات والفجر 8 دارند.

سردار اکبری، افزود: رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در عملیات والفجر 8 جناح دار عملیات بودند و سخت ترین مسئولیت و پیشانی جبهه نبرد را برعهده داشتند .

وی، با تقدیر از رشادت های رزمندگان استان در صحنه های مختلف دفاع مقدس، از مسئولین نیز خواست که در خدمت به این مردم به صورت شایسته تلاش کنند، هرچند خدمات نظام به مردم استان ما بعد از انقلاب قابل قیاس با قبل نیست زیرا در رژیم طاغوت همواره دنبال محروم ماندن عشایر بودند.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم، با تبریک دهه فجر، خود را از عشایر دانست و گفت: مقام معظم رهبری عشایر را به غیرت، شجاعت، صداقت، همت و فداکاری لقب دادند و واقعاً همین طور است.

اقبال عباسی، با مقایسه جمعیت کشور در دوران پهلوی و میزان صدور نفت در آن زمان که جمعیت کشور 36میلیون و صادرات نفت 6میلیون بشکه بوده، اما مردم ما از نعمت برق هم محروم بودند، اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی روستاهای بالای 20 خانوار همه از نعمت برق برخوردار هستند.  

وی، توسعه خطوط ریلی، جاده ای، هوایی و آب شرب بعد از انقلاب و استقلال در عرصه های مختلف را از دیگر دستاوردهای کشور برشمرد و با مقایسه حقوق 10 برابری مستشاران بیگانه نسبت به کارمندان ایرانی، و همچنین دادن حق توحش به آنان ، حق کاپیتولاسیون(مصونیت قضایی خارجی ها) و ... را یادآوری کرد و افزود: به برکت انقلاب امروز تولید کننده ناو، موشک و توپ وتانک و ... هستیم و همه اینها حاصل خون شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس می دانم که از جان و ناموس خود گذشتند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، به نامه ای از شهید سلیمانی خطاب به یکی از دوستانش که بعداً شهید شده به نام علی اشاره کرد و گفت: انجام کار خالص برای خدا، پاک کردن قلب از همه چیز به جزء خدا، به یاد دوستان و شهدا بودن حتی با یک صلوات و فراموش نکردن نماز شب، از توصیه های این شهید بزرگوار است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از خدمات فرهنگی و محرومیت زدایی در مناطق عشایری استان، معرفی شهیدمدافع حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی قلی زاده بعنوان شهید شاخص جامعه عشایری کشور در سال 99 را باعث افتخار دانست و  گفت: 3قومیت تأثیرگذار عشایری، قشقایی و گله داران دهکردی، هرکدامشان منبع خیر و برکت چه در زمان حیات و چه در زمان شهادت باعث سرافرازی این استان بوده اند.

سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی، افزود: سپاه ناحیه عشایری با رهنمودهای همه جانبه سردار فرمانده محترم سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و مسئول محترم نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اقداماتی با شعار محوری «10هزار شهید- 10 هزار خدمت» به پاس گرامیداشت 10هزار شهید جامعه عشایری، با رویکرد فرهنگی، محرومیت زدایی و خدمت رسانی انجام می دهد.

وی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری یادواره های شهداء، سرکشی از خانواده محترم و معزز شهدا، برگزاری جشنواره ها و بازی های بومی محلی، برگزاری کارگاه های آموزشی سبک زندگی ایرانی- اسلامی، نشست های روشنگری و ... از اقدامات فرهنگی در مناطق عشایری است.

ایزدی، خاطرنشان کرد: احداث 40 واحد مسکونی مددجویان در مناطق عشایری و صعب العبور با همکاری بسیج سازندگی و کمیته امداد امام(ره)، توزیع بیش از 8هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا، توزیع بیش از 10 هزار بسته آموزشی و البسه و لوازم التحریر و کیف و کفش، توزیع بیش از 350 دستگاه بخاری گازی و آبگرمکن، لباسشویی، تلویزیون و ...، فعالیت در بخش آبرسانی و مرمت کانال های انتقال آب  و آبشخور احشام، برگزاری دوره های آموزشی بهره وری دام، برگزاری میز خدمت در مناطق عشایری، همکاری با مراکز بهداشتی و درمانی و تولید و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی  و پاکسازی معابر و امدادرسانی، ویزیت و داروی رایگان بیماران نیازمند با کمک گروه های بسیج جامعه پزشکی و خیران، بخشی از اقدامات در زمینه محرومیت زدایی و خدمت رسانی به عشایر می باشد.

وی،با بیان اینکه ، آثار بی توجهی های رژیم منحوس پهلوی در مناطق عشایری هنوزمشهود است، از مسئولان برای رفع مشکلات در زمینه فن آوری اطلاعات و ارتباطات مناطق عشایری علی رغم تلاش آموزش و پرورش را  برای آموزش اینترنتی دانش آموزان خواستار شد.

در این نشست نمایندگان عشایر بختیاری، قشقایی و گله داران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و بر وفاداری خود به آرمان های امامین انقلاب و ارزش های اسلامی تأکید کردند و در پایان از فعالان خدمت رسانی به جامعه عشایری تجلیل شد.

/////////////////

ارسال نظرات
آخرین اخبار