خبرهای داغ:

۵۱ فقره رأی به نفع موقوفات استان سمنان صادر شد

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: از ابتدای سال ۵۱ فقره رأی به نفع موقوفات استان سمنان صادر شد.
کد خبر: ۹۳۱۱۹۳۴
|
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، صادق اصغری علایی اظهار کرد: با توجه به طرح دعاوی مختلف در راستای دفاع از حقوق موقوفات در مراجع قضایی استان با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده توسط کارشناسان حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تعداد ۶۵ فقره از دادخواست‌های حقوقی و کیفری در محاکم بدوی و تجدیدنظر استان مورد رسیدگی و منجر به صدور رأی شده است.
وی افزود: از این تعداد، ۵۱ فقره رأی به نفع موقوفات استان صادرشده و تعداد ۱۴ فقره از آرا نیز در راستای رسیدگی به درخواست‌های تولیت موقوفات به نفع متقاضیان تولیت صادرشده است.
رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: ازآنجایی‌که عرصه و اعیان رقبات وقفی به‌صورت اجاره درید مستاجرین می‌باشد، بیشتر دادخواست‌های مذکور در راستای وصول حقوق املاک وقفی از قبیل: مطالبه اجور معوقه و اجرت‌المثل ایام تصرف و آرای شاخص در راستای تثبیت وقفیت و بازگردادن اراضی وقفی که در سنوات گذشته از وقفیت خارج شده اند، می‌باشد.
وی بیان کرد: ارزش ریالی آرای صادرشده به نفع موقوفات استان سمنان حدود ۲۵۰ میلیارد ریال است که این مهم براثر پیگیری‌های همکاران حقوقی در سطح استان در جهت احقاق و جلوگیری از تضییع حقوق موقوفات محقق شده است.
اصغری علایی افزود: در حال حاضر ۹۷ پرونده در جریان رسیدگی توسط ادارات اوقاف و امور خیریه از مراجع قضایی در حال پیگیری است که از این تعداد ۷۲ مورد در سال ۹۹ طرح و وارد جریان دادرسی شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در واحد‌های حقوقی ادارات اوقاف و امور خیریه سطح استان با جدیت پیگیر دریافت حقوق موقوفات و جلوگیری از تضییع حقوق موقوفات توسط افراد هستند و در این جهت از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار