مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خراسان رضوی:

ولایتمداری و ولایت پذیری یکی از ویژگی‌های حاج قاسم بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خراسان رضوی گفت: همه طیف های سیاسی، سردار سلیمانی را قبول دارند.
کد خبر: ۹۳۰۷۷۶۰
|
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام برهان باقری، شب گذشته در برنامه شب شرقی از سیمای خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت دهه بصیرت در خصوص بحث انتقاد پذیری بیان کرد: با نگاهی به آموزه‌های دینی می‌بینیم که در مذهب تشیع متبلور است یکی از جهاتی که مذهب تشیع را پیشرو کرده این است که همواره در معرض نقد و انتقادات بوده است.

وی افزود: در کلاس درس امام صادق (ع) که بیش از ۴۰۰۰ نفر شاگرد بودند تعداد زیادی از این شاگردان شیعه نبودند و علت  حضور این افراد در کلاس‌های حضرت این بود که برای شنیدن نظریاتشان گوش شنوایی بود.

باقری با اشاره به جلسات مناظره امام رضا (ع) حضور مکاتب مختلف در این جلسات اظهار کرد: امام در این جلسات سخنان همه را با متانت گوش فرا می‌دادند و پیرامون آن بحث می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه انتقاد پذیری باعث پیشرفت خواهد شد اظهار کرد: یکی از علل استمرار و بقای انقلاب اسلامی پس از ۴۲ سال همین انتقاد پذیری امامین انقلاب بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه خراسان رضوی تصریح کرد: معتقدم تنها نظام در جهان که مردم راحت در هر موضوعی انتقاد می‌کنند نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی سردار سلیمانی اضافه کرد: رهبری از حاج قاسم به عنوان یک مکتب یاد می‌کند. منظور از این مکتب که رهبری یاد می‌کند در واقع یک مکتب مجسم است چرا که هر مکتب دارای اصول و فروعی دارد همانطور که مکتب اسلام دارای اصول عقاید، احکام و اخلاق است.

باقری ابراز کرد: حاج قاسم فقیه نبود و مردم هم به عنوان یک فقیه او را نمی‌شناختند، اما اگر صحبت از توحید است شهید سلیمانی نمونه یک انسان موحد به تمام معنا است. اخلاص شهید نشان از موحد بودن ایشان بود ولایت پذیری از جمله خصوصیات این شهید  که نتیجه موحد بودنشان است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه خراسان رضوی افزود: از شهید سلیمانی می‌توان درس توحید عملی را آموخت. هیچ عملی از شهید سر نزد مگر در چارچوب اسلام باشد حتی در مقابل دشمن اقدامی خلاف شرع مقدس انجام نداد. فقه در شهید سلیمانی تجسم یافته بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی مجسمه اخلاق است اضافه کرد: شهید سلیمانی مسائل اخلاقی را به خوبی رعایت می‌کرد. یتیم نوازی، برخورد وی با فرزندان شهدا، تواضع، سربه زیری، نرم خو، نرم گو و نرم دل از ویژگی‌های این شهید بزرگوار است ضمن اینکه در مقابل دشمن سرسخت و در مقابل مردم متواضع است.

باقری گفت: همه طیف‌های سیاسی، سردار سلیمانی را قبول دارند چرا که  همه طیف‌ها می‌دانستند حاج قاسم حرف همه احزاب را با محبت و دوستی گوش داده و درست و نادرست را بیان می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه خراسان رضوی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های حاج قاسم ولایت پذیری و ولایت مداری ایشان است. مطیع فرمان خدا و، ولی بود ایشان از، ولی تبعیت داشتند، چون خدا این را امر کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار