خبرهای داغ:
استاندار اصفهان با بیان اینکه نهج البلاغه میان شیعیان هنوز غریب است، گفت: لازم است تا کاشان در حوزه نهج‌البلاغه از خود خلاقیت به خرج دهد.
کد خبر: ۹۳۰۲۰۷۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ازکاشان ، عباس رضایی  در نشست شورای هماهنگی طرح ملی "کاشان پایتخت نهج‌البلاغه ایران" با بیان اینکه متأسفانه نهج البلاغه میان ما شیعیان هنوز غریب است، اظهار داشت: ما باید در حد توانمان در معرفی نهج البلاغه تلاش کنیم تا در پیشگاه امام علی(ع) شرمنده نباشیم.

وی با بیان اینکه ضمن اشاره به قدمت و پیشینه تاریخی نهج البلاغه در منطقه کاشان افزود: این موضوع وظیفه ما را در قبال نهج ابلاغه سنگین‌تر و رسالت ما را عظیم تر می‌کند و از کاشان انتظار می‌رود که در حوزه نهج‌البلاغه خلاقیتی از خود به خرج دهد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه لازم است پیشنهادات به سمت اجرایی شدن پیش برود، ابراز داشت: فرصت بسیار سریع می‌گذرد و بر همین اساس نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم و از طرف دیگر به دلیل پیشینه تاریخی رسالتی بزرگ بر گردن ما است و ما باید برای ترویج نهج‌البلاغه خلاقیت و نوآوری‌هایی را به خرج دهیم.

وی با بیان اینکه باید به سوعت کشوری و حتی بین‌المللی در حوزه نهج‌البلاغه تفکر کنیم، گفت: نهج‌البلاغه به کاشان و استان اصفهان اختصاص ندارد و باید طراحی‌هایی را برای خروج از برون رفت مهجوریت نهج‌البلاغه شکل بگیرد و در این زمینه اقدام عملی لازم است.

رضایی با بیان اینکه پایتختی نهج‌البلاغه محکی برای توان و ظرفیت فرهنگی مدیران شهرستانی و استانی در استان اصفهان است، تصریح کرد: این موضوع مسئولیت بزرگی را برای ما به دنبال دارد و باید در این زمینه از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه باید ابتدا از خود شروع کنیم، تأکید کرد: پیشنهاد می‌شود که در جلسات بعد هر فرد شرکت کننده در زمینه نهج‌البلاغه اقداماتی که انجام داده است، تشریح کند و این موضوع را همانند بحث کرونا در دستور کار قرار دهد و به آن اهتمام ورزد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار