خبرهای داغ:
معاون فرهنگی هنری سپاه فجر گفت: تلاش جهادی در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، از شاخصه‌های یک جوان مؤمن و دانشجوی انقلابی است.
کد خبر: ۹۳۰۱۳۸۶
|
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ پاسدار حسن گلزار با اشاره به 16 آذرماه و روز دانشجو، برای تلاش جهادی در راه تحقق آرمان‌‌های انقلاب اسلامی و خدمت به جامعه را از شاخصه های  یک جوان مؤمن و انقلابی و یک دانشجوی متعهد و متخصص و پای کار دانست و اظهار داشت: قشر دانشجو، طبقه­ نخبه­ جامعه و پیشرو در تحول­‌آفرینی جامعه است.

به گفته وی، تحولات مثبت جامعه و تبیین واقعی آرمان­‌های متعالی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در گرو آرمان‌­خواهی اقشار تأثیرگذار جامعه ایران اسلامی و به ویژه قشر نخبه و دانشجو است.

گلزار با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در زمینه جایگاه دانشجو و انتظارات ایشان از این قشر نخبه گفت: امام خامنه­‌ای بارها بر برکت وجودی و ماهیت عدالت‌خواهانه و متحول‌کننده جوانان دانشجو تاکید داشته­‌اند و کسب علم و معرفت، عدالت‌خواهی و آزادی­‌خواهی را به عنوان وظایف اصلی دانشجویان برشمردند.

معاون فرهنگی هنری سپاه فجر با اشاره به واقعه تاریخی که دلیل نامگذاری این روز به نام دانشجو شد، افزود: شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران، مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی که در 16 آذر 1332 و درست چهار ماه پس از کودتای سیاه 28 مرداد و در جریان دیدار رسمی نیکسون رئیس جمهور آمریکا از ایران صورت گرفت، مؤید این نکته است که  آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری در فرهنگ دینی و اسلامی ما ریشه دارد. 

گلزار با بیان اینکه این آرمان‌خواهی در فطرت انسان نهفته است، عنوان کرد: فرهنگ دینی و اسلامی ما در کنار غیرت و همیت ایرانی سبب شده که جوان مسلمان ایرانی این چنین مطالبه­‌گر و حق­‌خواه و حق‌جو پرورش یابد. 

وی با تاکید بر اینکه روز دانشجو باید بزرگ داشته شود، تصریح کرد: موضوع استکبارستیزی و برداشتن پرده از چهره استکبار جهانی آمریکا در این روز باید در اولویت مباحثات و جلسات بزرگداشت روز دانشجو گنجانده شود.

معاون فرهنگی هنری سپاه فجر فارس در ادامه به نقش کلیدی دانشجویان در تحول و پیشرفت کشور اشاره کرد و گفت: موتور محرکه و پیشران قطار انقلاب جوانان دانشجو هستند و پیش‌روندگی و پیش‌­برندگی انقلاب اسلامی و تحول و تعالی این نظام مقدس در گرو همت و تلاش جهادی دانشجویان و جوانان نخبه این سرزمین است. 

گلزار بیان کرد: با تجربه­ پیران و انرژی و توانمندی‌­های جوانان است که می‌­شود راه‌­ها را به سلامت پیمود و گردنه‌­های پرخطر تاریخی را با صلابت هر چه تمام­‌تر پشت سر گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: جوان مؤمنِ انقلابی امید انقلاب و آینده­‌ساز این مملکت است و در روزی که برای بزرگداشت مقام و شأن دانشجو در نظر گرفته شده است باید تا می‌­توانیم الگوسازی کنیم و این الگوی جوان مؤمن و انقلابی را معرفی و شاخصه‌­هایش را بیان کنیم.

معاون فرهنگی هنری سپاه فجر فارس افزود: براساس دیدگاه مقام معظم رهبری ویژگی­‌هایی مانند خودسازی فردی و اجتماعی، تقویت مبانی معرفتی و پرهیز از انفعال و انحراف، آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری، انتقاد در کنار پیشنهاد و پرهیز از پرخاشگری، گفتمان‌سازی، گسترش جبهه‌ انقلاب و پرهیز از طرد افراد معتقد، توجّه به پیشرفت علمی و  اهمّیّت به مسئله‌ حجاب و حیای اسلامی در محیط دانشگاه از اولویت­‌های تحقق جامعه مطلوب اسلامی و تمدن نوین اسلامی و نمود یافتن الگوی جوان ایرانی اسلامی و مومن و انقلابی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار