از ایجاد شغل برای خود تا کارآفرینی برای بیش از صد نفر با تفکر بسیجی

مهم‌ترین دغدغه برای جوانان امروز داشتن شغل مناسب است؛ شغلی که بتواند بر اساس آن راه و روشی برای ادامه زندگی خود طرح‌ریزی کند.
کد خبر: ۹۲۹۹۶۱۲
|
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ شاید مهم‌ترین دغدغه برای جوانان امروز داشتن شغل مناسب دانست؛ شغلی که بتواند بر اساس آن راه و روشی برای ادامه زندگی خود طرح‌ریزی کند، اما با نگاهی به نرخ بیکاری و شرایط موجود در کشور بیشتر حس ناامیدی در جوانان ایجاد می‌شود.

تفکر بسیجی همیشه نشان داده است که ناامیدی در قاموس بسیج وجود نداشته و می‌توان با نگاهی به درون و اتکا به توان خود شغلی برای خود ایجاد کرد و علاوه بر آن دیگر جوانان را هم پای‌کار کشید تا چندین خانواده دیگر هم به درآمد پایدار برسند.

محمدحسین طیبی بسیجی بود که تفکر بسیج را به فعلیت رسانده و پس از گذراندن دوره‌های تراش سنگ‌های قیمتی این مهم را در زندگی خود جریان داده و حالا با کمک بسیج محلات راهگشای مشکل بیکاری بیش از صد نفر شده است.

طیبی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه بیش از ده سال گذشته اولین بار بود که با این حرفه آشنا شده ادامه داد: ابتدای امربر اساس ذوق هنری و علاقه شخصی دوره‌های آموزشی این کار را گذرانده و سعی کردم تا دانش خود در خصوص سنگ‌های قیمتی و تزئینی را بالا ببرم.

این کارآفرین بسیجی در ادامه بابیان اینکه دنیا سنگ‌ها بسیار متفاوت و هرکدام علاوه بر قیمتی بودن یا نبودن تأثیر فراوان بر روحیات انسان و تأثیرات درونی دارند افزود: ظرفیت بالای این رشته با سرمایه کم برای راه‌اندازی شغل مرتبط می‌تواند راهگشای ایجاد شغل برای بسیاری از جوانان جویای کار باشد.

طیبی در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه مناطق جغرافیایی که رد آن سکونت داریم به لحاظ سنگ‌های مختلف بسیار غنی و دارای رگه‌های مختلف از سنگ است تصریح کرد: این موضوع سبب می‌شود تا علاقه‌مندان و فعالان مواد اولیه را به قیمت بسیار کم و یا رایگان در اختیار داشته باشند.

این کارآفرین با اشاره به اینکه تاکنون توانسته برای بیش از صد نفر طی چند سال ایجاد شغل کند افزود: خوشبختانه در حدود ۴۰ نفر از این افراد دارای درآمدی پایدار شده‌اند.

وی در خصوص شیوه کار خود افزود: از ابتدای کار آموزش رایگان به بسیجیان علاقه‌مند را در دستور کار قراردادیم تا از علاوه بر شناساندن منابع اولیه خدادادی به آن‌ها آموزش دهیم که می‌توان با نگاه دقیق به اطراف خود از حاصل دست رنج خود برای کشور ارزش‌افزوده ایجاد کنیم.

طیبی ادامه داد: خریداری دستگاه تراش سنگ به مبلغ ۱۲ میلیون تومان را از طریق وام‌های اشتغال‌زایی بسیج و کمیته امداد تأمین کردیم تا هنرآموزان بتوانند پس از آموزش و بدون وقفه خود وارد بازار کار شوند.

وی یکی از مهم‌ترین حلقه‌هایی که عموم کار‌های نو را با خطر از بین رفتن موجهه می‌کند نبود بازار فروش برای محصولات عنوان کرد و افزود: ازجمله مهم‌ترین اقداماتی که در این خصوص انجام داده‌ایم خرید تضمینی از کارآموزان برای هرماه تا مبلغ ۲ میلیون تومان است که دغدغه فروش محصول را برای آن‌ها از بین برده‌ایم.

ارزآوری حاصل از این حرفه را نباید ازنظر دور کنیم چراکه سنگ‌های حاصل دست هنرمندان کشور در کشور‌های عربی خریداران فراوانی دارد و می‌توان به‌راحتی با گسترش این حرفه از خاک کشور سنگ‌های قیمتی برای صادرات تولید کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار